Megazal Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Cześć Zakupiłem niedawno fabrycznie nowy rower, niestety w zupełnie innym miejscu niż aktualnie przebywam, a serwis w mojej okolicy mam dopiero za 5 tygodni. Nie jestem specem od regulacji rowerów, bardzo chciałbym na nim jeździć, niestety boję się, czy czegoś nie uszkodzę zważywszy na problemy, które się pojawiły. W trakcie jazdy słyszę wyraźne odgłosy głośnego "pykania" bądź trzaskania. Są to inne odgłosy niż luźno obracające się koło roweru na stojaku i inne niż wydaje koło, gdy się jedzie i nie pedałuje. Odgłosy te nie występują, gdy przestanę pedałować i jadę z rozpędu, nie ma ich także, gdy staram się pedałować równo z aktualną prędkością. Pojawiają się tylko kiedy dokładam siłę, żeby nie zwalniać/przyspieszać, dlatego bez jazdy nie da się ich nawet pokazać. Nie pochodzą na pewno z kierownicy ani systemu siodełka, zakładam, że z samych pedałów też nie. Są powiązane z przekazywaniem siły na układ napędowy. Z czasem ten problem stał się większy, zaczęło się od sporadycznych hałasów (myślałem, że to kwestia regulacji przerzutek / obcierania łańcucha, ale to już zweryfikowałem i zostało doregulowane, żeby nic nie obcierało), natomiast teraz jest to już kilka nieregularnych "pyknięć" na jeden obrót korby. Dodatkowo występuje inny problem, choć nie wiem czy w jakikolwiek sposób powiązany z pierwszym. Gdy zakręcę pedałami kilka obrotów do tyłu, to zazwyczaj spada mi łańcuch. Zdarza się to również podczas przenoszenia roweru/ustawiania go w pionie. Chciałbym Was poprosić o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i podpowiedź, czy da się coś zrobić samemu? Dane napędu: obie przerzutki i manetki: Shimano GRX RX400 kaseta: Shimano HG500 łańcuch: Shimano HG54 suport: FSA Megaexo BB-4000 korba: FSA Omega Modular przełożenia: 2x10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toomees Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja Problemem może być za mało smaru przy suporcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 21 Maja Mod Team Udostępnij Napisano 21 Maja Jak pykanie i strzelanie to może być także sztyca. Należy ją zdemontować i przesmarować np. Anti-seize Shimano. Co do spadania łańcucha to przy napędach 11/12s jest to często normalne, natomiast da się napęd wyregulować tak żeby efekt był mniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raukos Napisano 25 Maja Udostępnij Napisano 25 Maja (edytowane) Ciężko ocenia się bez zobaczenia mechanizmu, ale w mojej ocenie to błąd ustawienia tylnej orzerzutki, w grx400 powinna sie korba kręcić dowolna strone i łańcuch nie pownien spadać. Wiec jest dobrze, nie rozkręcaja korby. Masz opcje: 1. Jeździj i czekaj na serwis, troche to bedzie kosztowało nerwow ale szkoda sezonu (ja tak jezdzilem rok z głośnym napędem zanim udalo sie moj grx400 ustawić) 2. Nie jeździj do czasu serwisu (ale szkoda sezonu) 3. Spróbuj wyregulować sam tylna przerzutkę, jeżeli masz umówiony serwis to nawet jak cos sknocisz to na pewno Ci pomogą to ustawić. Wiadomo najlepiej doradza sie innym, ale naprawdę szkoda sezonu btw. co to za rower ?? Edytowane 25 Maja przez Raukos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.