Skocz do zawartości

[3000-4000] Cross


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o poradę co w tym przedziale cenowym można kupić. Trasy krótkie głównie do pracy jakieś 2km w jedną, czasem przejażdżka z rodzinką oraz jakiś sporadyczny wypad może kawałek dalej (zakupy fucha itd.). Opony na pewno nie jak w szosie czy trekingu ale też nie balony. Czytałem trochę forum w tym dziale i widzę polecany tu riverside 920, raz że nie ma go już w tej promocji a dwa nie podoba mi się :) No i żeby było 2x9 czy coś takiego, 1x z przodu odpada.

wzrost 182cm

waga ~82 kg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Giant Roam

Polygon Heist

Trek dual sport gen. 5

No może ten 1x10/1x11 przejdzie skoro mówicie ze będzie wporzo. Roam 2? Heist x5? Ten trek to sztywny widelec chyba. A co powiecie o unibike crossfire? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

unibike crossfire

Niby ok ale ciężki. Prawdę powiedziawszy to w tym budżecie każdy rower się sprawdzi, użytkowany będzie sporadycznie więc przede wszystkim wybierz co Ci się podoba, a jak jeszcze masz możliwość przymiarki to w ogóle bomba.

 

Cytat

Ten trek to sztywny widelec chyba.

Tylko amortyzator to tak naprawdę do lasu na korzenie i kamienie się przydaje.

Edytowane przez Artur85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2024 o 20:42, irift napisał:

Trasy krótkie głównie do pracy jakieś 2km w jedną, czasem przejażdżka z rodzinką oraz jakiś sporadyczny wypad może kawałek dalej (zakupy fucha itd.).

W zasadzie to wszystko jedno przy takim przeznaczeniu, pochodź po sklepach i daj znać co Ci zaproponowali i co Ci się podobało, to wtedy będzie jakiś kierunek.

Edytowane przez NerfMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Cytat

pochodź po sklepach i daj znać co Ci zaproponowali i co Ci się podobało, to wtedy będzie jakiś kierunek.

Byłem już coś tam obejrzeć. Widziałem i przejechałem się na Giant roam 2, scott Sub 20, merida crossway 100,kross evado 5, na jutro umówiłem się na tego crossfire który wizualnie mi się najbardziej podoba ale chyba jest najcięższy. Z reszty na scocie całkiem fajnie się jeździło tylko ten łącznik kiery mógłby być regulowany. 

A i znalazłem w mieście obok M-bike crs xt z dobrym osprzętem ale mało informacji na temat tych rowerów a cena jest atrakcyjna. Może ktoś ma jakieś info czy warto się tym interesować. 

Edytowane przez irift
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, irift napisał:

Byłem już coś tam obejrzeć. Widziałem i przejechałem się na Giant roam 2, scott Sub 20, merida crossway 100,kross evado 5, na jutro umówiłem się na tego crossfire który wizualnie mi się najbardziej podoba ale chyba jest najcięższy. Z reszty na scocie całkiem fajnie się jeździło tylko ten łącznik kiery mógłby być regulowany. 

A i znalazłem w mieście obok M-bike crs xt z dobrym osprzętem ale mało informacji na temat tych rowerów a cena jest atrakcyjna. Może ktoś ma jakieś info czy warto się tym interesować. 

Najcięższy będzie Kross - 15,7 kg. Crossfire według producenta waży 15.30, ale z nóżką, regulowanym mostkiem, oraz amortyzowaną sztycą. Scott wg producenta 13,4 i to jest świetna waga w tej cenie, jeżeli prawdziwa. Roam 2 realnie ok. 13,8 kg, więc też nieźle. Osprzętowo to te modele co wymieniłeś są podobne. Jak Ci zależy na regulowanym mostku, nóżce, amortyzowanej sztycy to brałbym Crossfire, jeśli nie to wybierałbym między Scottem a Giantem.

Nie mam pojęcia ile ten M-bike może ważyć, producent się nie chwali, natomiast poza napędem w tym rowerze nie ma nic wyróżniającego, przerzutki XT wstawili chyba tylko by klienta skusić, ale o korbie już nie pomyśleli...   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, NerfMe napisał:

Najcięższy będzie Kross - 15,7 kg. Crossfire według producenta waży 15.30, ale z nóżką, regulowanym mostkiem, oraz amortyzowaną sztycą. Scott wg producenta 13,4 i to jest świetna waga w tej cenie, jeżeli prawdziwa. Roam 2 realnie ok. 13,8 kg, więc też nieźle. Osprzętowo to te modele co wymieniłeś są podobne. Jak Ci zależy na regulowanym mostku, nóżce, amortyzowanej sztycy to brałbym Crossfire, jeśli nie to wybierałbym między Scottem a Giantem.

Nie mam pojęcia ile ten M-bike może ważyć, producent się nie chwali, natomiast poza napędem w tym rowerze nie ma nic wyróżniającego, przerzutki XT wstawili chyba tylko by klienta skusić, ale o korbie już nie pomyśleli...   

Widziałem na necie tego krossa evado 7 i podają wagę 14.1 chyba. Scotta ważył przy mnie sprzedawca bo prosiłem i wyszło 14.2 był chyba cały na deore ale jest bez tych 3 rzeczy o których pisałeś w unibiku, ten roam 2 w sumie niczym się nie wyróżnia i pewnie go odrzucę bo musiałbym dołożyć do roama 1 a nie chce tyle wydać bo na moje potrzeby to i tak będzie wypas. 

Ten kolega co mówił że kupił m-bike mówił że waży trochę ponad 13kg ale ile dokładnie nie wiem. Odnośnie tego roweru mam podobne odczucia. 

Dzisiaj idę zobaczyć tego crossfire i też mi go zważyć mają przy mnie.

Ten riverside co tu jest podlinkowany ciekawy chodź słabo mi się on podoba, musiałbym zobaczyć na żywo, jak nie zdecyduje się na żaden z w/w to podjadę też go zobaczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ten riverside co tu jest podlinkowany ciekawy chodź słabo mi się on podoba, musiałbym zobaczyć na żywo, jak nie zdecyduje się na żaden z w/w to podjadę też go zobaczyć. 

 

To fakt, riverside na zdjęciach nie prezentuje się oszałamiająco (choć po zmianie malowania i opon wygląda o niebo lepiej niż poprzednik), natomiast na żywo robi lepsze wrażenie. 

Na plus w nim to najlepsza konfiguracja, jedyny z powietrznym widelcem, z naprawdę niską wagą -12,5kg dla crossa to już górna półka, prosty uniwersalny napęd z szerokim zakresem przełożeń, lepsze koła, wygodna geometria. W porównaniu z powyższą konkurencją ideał, ale wiadomo podobać się też musi a to już kwestia gustu, ale polecam obejrzeć mimo wszystko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o Evado 5, 7 może jest i lżejszy, tego nigdzie nie widziałem na wadze. Sam widzisz na przykładzie Scotta ile jest warta waga podana przez producenta. Roam 2 dokładnie tak samo się nie wyróżnia jak wszystkie pozostałe te modele a wychodzi na to, że jest najlżejszy, aczkolwiek to są niewielkie różnice.

Jak bierzesz jednak pod uwagę Riverside to nie będzie lepszego wyboru w tej cenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2024 o 20:42, irift napisał:

Trasy krótkie głównie do pracy jakieś 2km w jedną, czasem przejażdżka z rodzinką oraz jakiś sporadyczny wypad może kawałek dalej (zakupy fucha itd.).

A do pracy tylko w ładne dni czy bez względu na pogodę? Masz zadaszone miejsce w pracy?

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, chudzinki napisał:

A do pracy tylko w ładne dni czy bez względu na pogodę? Masz zadaszone miejsce w pracy?

Bez względu na pogodę raczej, nie mówię że jak będzie oberwanie chmury to będę jechał ale nawet w zimę jeździłem. Rower mam gdzie schować w pracy. 

Z tym pancerzem o co chodzi? Bo chce jednak podjechać zobaczyć ten rower 

Edytowane przez irift
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, artie napisał:

Riverside nie ma pełnego pancerza do przerzutki z tego co widzę na zdjęciach. Mały szczegół, ale jednak pełny pancerz przez całość jest dużo bardziej odporny.

Bardzo dobrze, że ma linkę prowadzoną na zewnątrz, jak będzie potrzeba zmiany linki i pancerza to można to zrobić w 5 minut, a nie się męczyć z przeprowadzeniem linki przez ramę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

to ja na Twoim miejscu przy wyborze zwróciłbym uwagę czy są fabryczne uchwyty na błotniki i postawiłbym na sztywny, bezobsługowy widelec. Tym bardziej, że nic nie wspomniałeś o jeździe terenowej.

Raz na ruski rok się zdarzy że gdzieś tam się przejadę, wolę mieć jak nie mieć. Tam chyba jest mocowanie na błotniki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, NerfMe napisał:

Bardzo dobrze, że ma linkę prowadzoną na zewnątrz, jak będzie potrzeba zmiany linki i pancerza to można to zrobić w 5 minut, a nie się męczyć z przeprowadzeniem linki przez ramę.

Chodzi mi o to że linka wychodzi z pancerza przy tylnych widełkach, będzie się szybciej brudzić i gorzej działać. To że biegnie generalnie po ramie to zgoda, ułatwia to serwis.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niczego to nie zmienia :) dla mnie powinien mieć sztywny widelec (ewentualnie powietrze), napęd 1x, i przewody w pełnych pancerze schowane w ramie :)

a z takim podejściem, bym kupił co najbardziej się podoba dla autora i najlepiej się jechało na jeździe próbnej i tyle. Bez zbędnego wnikania.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...