Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Nie ma co się fiksować przesadnie na cyferkach (to był przykład, w którą stronę z grubsza iść), a w Twoim przypadku chyba ważniejsze będą jazdy testowe kilkoma wybranymi modelami - a nuż coś podejdzie.

Napisano

Ok, ale jeszcze jedno pytanie jak już pójdę się przymierzyć to czy po założeniu sztywnego widelca „coś” się zmieni w geometrii?

  • Mod Team
Napisano

Sztuka polega na tym, żeby ewentualna różnica była jak najmniejsza, czyli sztywny widelec nie powinien być krótszy więcej niż 20 mm - w przybliżeniu o wartość SAG amortyzatora.

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 14.05.2024 o 20:00, KrissDeValnor napisał:

Zawsze można przerobić MTB - w sensie : sztywny widelec, najlepiej karbonowy (finansowo powinno +/- wyjść na zero po sprzedaniu jakiegoś przeciętnego powietrzniaka), no i odpada problem z oponami ;)

Przerabiałem temat, jest jedno zasadnicze ALE, rozmiar przedniej zębatki- ramy MTB to  w zdecydowanej wiekszosci max 34/36T - wiec jak chcesz troche dłużej/szybciej pojechać to sie męczysz, przerabiałem na Marinie Bobcacie Trailu - samą zamianą widelca poleciało 2kg, jednak wycieczki pow. 50 km sa męczące

Napisano

@MBane też się trochę tego obawiam.

Irytują mnie te ceny (katalogowe) za toughroad w takiej specyfikacji 5300 i poprzedni model fx3 5600. 

Trek Dual Sport ma za małe koła (nie wiem co ich motywowało) ale mimo wszystko trend cenowy na ten rok spadkowy (chyba o 600zł). Liczę, że z Fx3 będzie podobnie, a napaliłem się na tego fx3 bo przymierzałem się do poprzedniej generacji i naprawdę było ok. 

Mtb nie mają tak wywindowanych cen bo nie ma aktualnie takiej mody na nie i to mnie trochę motywuje do zakupu, ale chyba nie do końca tego szukam. 

Koło 45 wydaje się złotym środkiem na moje wyjazdy. 2 sezony temu przerzuciłem się na gravela z barankiem na oponie 38 (delikatnie mi brakowało tych kilku mm na kołach) ale wyleczyłem się z drop-bara (nie ten etap sprawności i po 50+ km miałem przykurcze na szyi).

Przed gravelem był cross i tutaj brakowało mi trochę prędkości, więc na mtb będzie podobnie.

Coś czuję, że mam za dużo wymagań na jeden rower (od tego zaczyna się garaż pełny rowerów? :D)

A jeszcze patrzy człowiek np. na dzisiejszy wieczór i tak trochę dziwnie czekać w nieskończoność… a na gravela znalazł się dobry kupiec i pusto w garażu

  • Mod Team
Napisano

@MBane  Zależy dla kogo/kto czego oczekuje - do przelotowych rzędu 25 - 30 km/h na dłuższych odcinkach, to i blat 32 wystarcza bez zarzynania (z tyłu 9 i 10 z 12 przełożeń w MTB z amorem, na oponach 2.25" z niskim ciśnieniem - więc na szybszych gumach, z większym blatem i ze sztywnym widelcem będzie tylko lepiej).  Poza tym, rower służy zmęczeniu - mniejszemu lub większemu, ale zawsze :yes:

A jak ktoś chce mieć bardziej twardo, to po to właśnie są rowery pokroju DSX, czy Path 4, gdzie na starcie mamy 42 i 48 zębów.

Napisano

A rozważałeś Cube Nulane? Najlepiej w wersji Pro, która jest na GRX-ie 2x10 ale i podstawowa wersja na Clarisie ma już sztywne osie, karbonowy widelec, taperowaną główkę ramy i hydrauliczne hamulce. Wchodzą tam na 100% opony 42c, myślę, że 45c też wejdzie 

Napisano (edytowane)

@Greg1 jakiś czas temu polecałeś mi ten rower i cały czas mam na uwadze, ale nie chcę naginać budżetu, a nie widziałem poniżej 5k 

Jakiś czas temu był też problem z dostępnością, jutro podzwonię, czy coś się zmieniło 

Edytowane przez Biodro
  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Też go brałem kiedyś pod uwagę (oprócz DSX 2), a właściwie poprzednika, czyli SL Road z końcówką Pro, ale pozostałem wierny MTB - typ lepszy pod miejsca i sposób w jaki jeżdżę, czyli "simple terrain dynamic casual +" ;)

Napisano (edytowane)

Na redicie ktoś dał post, że nowy fx3 prawdopobnie pojawi się w Europie tylko w wersji eq i nadal niewiadomo kiedy. Mam prośbę, czy mógłby ktoś rzucić okiem na geometrię

Romet Boreas 1 Lite https://romet.pl/rower-gravelowy-romet-boreas-1-lite-2024-9 (nie mogę znaleźć rozpisanej geometrii) 

Giant Escape 1 https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1


1. Czy to nie będzie tak, że jak męczyłem się na boreasie to na escapie też się będę męczył pod kątem zbyt agresywnej geometrii - czy jednak tej pozycji przez płaską kierownicę i jednak typ roweru nie ma co porównywać

2. Czy jak kupię escape i po kilku wyjazdach stwierdzę, że jednak jest zbyt agresywna to jestem w stanie to jakoś sensownie zmodyfikować? Czy jednak będę musiał zmienić rower? 

Edytowane przez Biodro

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...