Biodro Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) Czekając na Treka FX3 2024, który nie wiadomo kiedy będzie przeleciałem sobie jeszcze raz kilka rowerów, nad którymi się zastanawiałem i chciałem podsumować, czy coś nie umknęło mojej uwadze. Wymagania: sztywny widelec (rezygnuję z amortyzatorów na rzecz wagi), prosta kierownica i dla tego porównania możliwość założenia opony 45 Giant Toughroad - cena z kosmosu za kwadrat i altusa 2x9, ale bardzo przyjemny w moim odczuciu rower Marin muirwoods - stalowa rama, jedyny rower, do którego się nie przymierzałem Giant escape 1 - można włożyć do niego 45, ale po przejechaniu się na escape 2 miałem odczucie jednak zbyt agresywnej pozycji Marin dsx 2 - jeździłem i się po prostu nie przekonałem (nie wiem, czy wchodzi opona 45, ale to nieistotne) 1. Jest coś jeszcze na co warto zwrócić uwagę w tym stylu? 2. Olać wszystko, wziąć jakiegoś crossa z blokadą amortyzatora, albo mtb bo dla 1000km rocznie takie szukanie nie jest warte świeczki i „każdy” rower będzie dobry Drugie pytanie z lekkim przekąsem bo fajnie poznać zdanie innych. @Mihau_ w felta tej opony nie wcisnę Edytowane 14 Maja przez Biodro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Maja Mod Team Udostępnij Napisano 14 Maja Zawsze można przerobić MTB - w sensie : sztywny widelec, najlepiej karbonowy (finansowo powinno +/- wyjść na zero po sprzedaniu jakiegoś przeciętnego powietrzniaka), no i odpada problem z oponami Z hybryd/fitnesów, to np. wpadł mi w oko Polygon Path 4, tyle że raczej niedostępny, nie najlżejszy, no i nie mam pojęcia ile tam się zmieści gumy na szerokość... W sumie, to trochę się sobie dziwię, a jedynym wytłumaczeniem jest kolejny chwilowy kaprys, no i stosunkowo niska cena - tyle w teorii... Tylko, jeśli DSX nie podszedł, to i Path pewnie też nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja Rose hobo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczupak56 Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja Może nowy Trek Dual Sport gen5? Specialized Sirrus X Trek FX4, 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja Ja uważam że wygodna , przyjazna rama to podstawa. Na drugim miejscu koła na trzecim amor ( w twoim przypadku przyzwoity wideł ) . Napęd nie jest najważniejszy , i tak się zużywa i trzeba wymieniać komponenty . A cena .... po pierwszej udanej wycieczce zapomina się o niej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja dual sport jest na 27,5 (prawdę mówiąc nie brałem pod uwagę) @KSikorski @szczupak56 sirrus x 4.0, treki fx 4+ i hobo poza budżetem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja Jak przełkniesz 42c to bmc alpenchallenge four jest na wyprzedaży za około 3700zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja A ten pomysł z hardtrailem na sztywnym widelcu? Jakiś marlin 7 np. Kiedyś za młodu (taki stary nie jestem, ale z 10-15 lat minęło) jeździłem na Trek 4300 4 series i mam niesamowity sentyment. Z roweru wyrosłem, ale dobrze się na tym jeździło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja Był taki rower 8 lat temu, wciąż mam na niego ustawione obserwowanie na olx: focus raven max factory. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) Zacny ten focus Z drugiej strony hardtrail 1x na sztywnym widelcu nie będzie zbyt toporny na asfalcie? Panowie i Panie człowiek jak za dużo czyta to się człowiekowi w głowie miesza, oczywiście zgadzam się, że lepiej się na coś zdecydować i najwyżej wymienić za jakiś czas, ale jestem trochę rozczarowany rowerami, które wypisałem w pierwszym w poście stąd moje rozterki Edytowane 14 Maja przez Biodro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja https://www.bike-discount.de/en/cube-hyde-graphite-n-black i zostaje trochę kasy żeby napęd wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) @Mihau_ hyde wchodzi w grę, wcześniej patrzyłem na pasek (hyde race), ale za takie pieniądze faktycznie można wymienić napęd @KrissDeValnor hardtrail na sztywnym ma sens, czy to było żartobliwe z Twoje strony? Edytowane 14 Maja przez Biodro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 2 godziny temu, Biodro napisał: Marin dsx 2 - jeździłem i się po prostu nie przekonałem (nie wiem, czy wchodzi opona 45, ale to nieistotne) Moje niespełnione marzenie Coś konkretnego nie pasowało czy całokształt? Opona 45 jest rzekomo w standardzie w roku rocznikowym 2024. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja @spidelli raczej całokształt, ciężko mi wyjaśnić co było nie tak, ale usiadłem, przejechałem się i po prostu tego nie czułem… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biodro Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) @spidelli przemyślałem co mi nie pasowało. Generalnie miałem wrażenie, że jest dosyć długi i geometria jest zbyt agresywna (bardzo podobno uczucie w sumie jak w Giant Escape 1) co z dosyć szeroką kierownicą dało dziwne uczucie. Na pewno jakbym miał się zdecydować na któryś z tych dwóch modeli to wymieniłbym, albo skróciłbym kierownicę. Dodatkowo w dsx 2 miałem wrażenie mocno wystającego koła, ale nie wiem czy to było realne wrażenie, czy jednak opona z beżowym paskiem na boku dawała takie wrażenie. Podkreślam, że to subiektywne uczucie. Co do tej długości i szerokiej kierownicy tego też się boję w hardtrailu ze sztywnym widelcem więc pewnie miałbym podobne odczucie @WaGiant coś czuję, że skończy się na toughroadzie, albo doczekam się fx3 (tak wiem, że tam najprawdopodniej 45 nie wejdzie) Edytowane 14 Maja przez Biodro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Maja Mod Team Udostępnij Napisano 14 Maja Mówiłem serio o HT, ale jak zauważyłeś - jest to też kwestia pozycji, choć na upartego da się : wystarczy wybrać coś o nieco agresywnej geometrii, czyli z dużym/stromym kątem główki ramy, powiedzmy ok.70 stopni, a rower będzie krótszy (łatwiej o to w starszych rocznikowo modelach, lub u niektórych producentów, np. Cube), i do tego wymienić, albo przyciąć kierownicę, byle nie za bardzo, żeby nie siedzieć jak na baczność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja 7 godzin temu, Biodro napisał: Generalnie miałem wrażenie, że jest dosyć długi i geometria jest zbyt agresywna (bardzo podobno uczucie w sumie jak w Giant Escape 1) co z dosyć szeroką kierownicą dało dziwne uczucie. Moja żona na to samo narzekała w DSX 1, chociaż podejrzewaliśmy, że jednak M to był za duży rower, wbrew temu co twierdzili w sklepie. Ostatecznie to + wpadka serwisu w tym samym sklepie (oddali rower z krzywą przerzutką po serwisie 0) zdecydowało, że rower sprzedany, a Marin u żony skreślony Moje rowerowe notowania też u niej spadły, bo to ja ją namówiłem na ten rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cincin27 Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) @Biodro Skoro Marin DSX 2 i Giant Escape nie pasowały to musisz szukać czegoś ze stosunkiem stack/reach 1.50 lub więcej. Oba te modele miały ten stosunek bliżej 1.40 Obawiam się, że ciężko będzie Ci znaleźć innego fitnessa niż ten Trek z wygodną geometrią. Edytowane 15 Maja przez cincin27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Cytat Skoro Marin DSX 2 i Giant Escape nie pasowały to musisz szukać czegoś ze stosunkiem stack/reach 1.50 lub więcej. Oba te modele miały ten stosunek bliżej 1.40 @cincin27 nie używaj danych, których nie potrafisz interpretować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cincin27 Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) 34 minuty temu, Mihau_ napisał: @cincin27 nie używaj danych, których nie potrafisz interpretować Co w takim razie źle zinterpretowałem? Może wyjaśnisz? Porównywałem modele tego samego rozmiaru. Edytowane 15 Maja przez cincin27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja 1. Żeby porównywanie stack/reach było miarodajne musisz mieć dwa rowery o identycznym, fizycznym rozmiarze (np.identyczna ett). 2. Wynik dzielenia stack/reach zmienia się w zależności od rozmiaru. 3. Wynik zależy głównie od zmian wartości reach, który ma o wiele mniejszy wpływ na odczucia z jazdy niż stack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cincin27 Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Porównywałem dwa takie same rozmiary roweru. Jedyny minus, że liczyłem stack/reach dla rozmiaru L DSX2 i Escape 2 (prawie identyczna długość górnej rury) i podałem wartość 1.50, która sprawdzi się przy tym rozmiarze, ale przy innym faktycznie niekoniecznie. Autor nie podał swojego wzrostu, więc założyłem, że jest normalnego wzrostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Mam DSX 1 - mi pasuje - ktoś powiedział, że to gravel dla górali albo mtb na płaskie i można tak uważać. Sprawia się w terenie. To co na start może się nie podobać to ciężarne koła. Jak w takim rowerze koła są cięższe niż rowerze enduro, to słabo. Zmieniłem i jest super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja @Wojcio Kupiłeś gotowe koła czy kołodziej zaplatał? Jeśli pierwsza opcja to jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Kupiłem koła Fulcrum Rapid Red 500 - proste szprychy, różna grubość i liczba szprych po prawej i po lewej - nie wiem czy dobre, ale w dobrej cenie za tę masę. Żeby było w temacie - jak się szuka roweru w niższych cenach to zawsze będą kompromisy - jedne łatwiej naprawić (np. słabe opony, czy dętki) inne są trudniejsze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.