Mopierzo Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja Cześć! Parę tematów przeglądnąłem ale niestety nie znajduję jednoznacznej odpowiedzi dla siebie. Szukam Gravela do jeżdżenia w 95% po asfalcie na wałach Wislanych +- 50/60 km na jeden strzał, pozostałe 5% to leśna wycieczka od czapy tak więc głównie krecenie się wokół komina po asfalcie. Ostatni rower kupowałem 15 lat temu, więc kompletnie wypadłem z obiegu, kwota jaka bym chciał przeznaczyć to +- 3500 zł, nie potrzebuję tutaj podzespołów rocket sience (tak myślę), po prostu żeby był funkcjonalny i "dawał radę". Wzrost - 176cm Waga - 71 kg Dzięki z góry i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja W tym budżecie chyba używane Kross Esker, Romet Aspre lub coś nowego z Decathlonu . Esker 4.0 mieści opony 29x2.1 - jeśli te wały wiślane nie są asfaltowe , wtedy być może będziesz chciał iść w większą oponę niż standarwowe 38-40c. Aspre i te z Deca nie wiem ile mieszczą gumy, pewnie można wyczytać zeznania użytkowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mopierzo Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja Esker 2.0 mieściłby się w budżecie,nowy. Sa teraz po około 3500 zł, jakieś opinie/wrażenia z tego sprzętu? A wały ścieżkę mają asfaltową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja Tu masz Gestalta na niezłej promocji, wysyłka ze Słowacji ale już nie ma rozmiaru 54 https://www.mtbiker.pl/shop/rowery/gravel-i-przelaj/marin-gestalt-28-rower-niebieski-p197949.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) Przymierz się do roweru. Mam tyle samo wzrostu (czyli jesteśmy na granicy rozmiarów 54 i 56) i kupiłem Gestalta 2 w rozmiarze 54 z rocznika 2020 (w międzyczasie coś zmieniali w ramie, na pewno szersze opony teraz wchodzą). Mam też Marina Cortinę (nieco inna geometria) rozmiar 56 (rozmiarówka analogiczna do Gestalta). Zawsze się zastanawiałem, który rower jest lepiej dopasowany. Ostatnio mnóstwo jeździłem na Gestalcie, bo stał wpięty w trenażer a Cortinę modernizuję i wisi na stojaku, więc nakręciłem na nim sporo kilometrów w tym sezonie. No i chyba znam odpowiedź - na Gestlacie szybko drętwieją mi ręce. Mam długie łapska, jak na swój wzrost a tego chyba rozmiarówka nie przewiduje. Siodło dopasowałem, kolana nie bolą, zostały mi tylko te ręce do ogarnięcia ale być może przez ich długość rower jest jednak za mały. Dlatego warto się jednak przymierzyć, najlepiej w dobrym sklepie. Edytowane 15 Maja przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Jeżeli nie zamierzasz bić rekordów prędkości, to Esker 2.0 MS będzie w tej cenie bardzo rozsądnym wyborem. Rower gravel KROSS Esker 2.0 MS - CentrumRowerowe.pl Masz w miarę uniwersalny napęd który sprawdzi się zarówno na asfalcie jak i na leśnych nierównościach, karbonowy widelec, korba też trzyma jakiś standard, waga przyzwoita. Opony fabrycznie 38 też będą ok do rekreacyjnej jazdy. Jedynie czego musisz być świadomy, to hamulce które pozostawiają trochę do życzenia, ale w tym budżecie przy nowym rowerze jesteś skazany na mechaniczne. Jednak to nie jest tak że wcale nie hamują, ja wprawdzie ważę kilka kg mniej, ale nie mam problemu żeby w suchych warunkach zblokować koło. Chcesz mieć hydraulikę w tej cenie, to musisz zrezygnować z baranka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Ja zrezygnowałem z baranka dla hydrauliki. Ostatnio córka kupowała gravela - napęd 1x i hydraulika to cena 5999+. Choć sam mam Marina, to ten kross wydaje się ciekawszy - ma bardziej gravelowy, a nie szosowy napęd. Co dla jednych zaletą (przełożenia do szybkiej jazdy) dla innych wadą (szosowe napędy z przerzutką bez sprzęgła gorzej zachowują się na wybojach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mopierzo Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja @Artur85Artur85 co masz na myśli przez bicie rekordów prędkości? Obecnie moja średnia prędkość to 22 km/h a 26 to tylko z mocnym wiatrem w plecy na moim 20 letnim authorze pytam bo ten kross na razie najbardziej mi się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja @Mopierzo z tymi rekordami to tak z przymrużeniem oka, ja mam taki sam (jak w esker 2.0 MS) napęd w gravelu, tylko kaseta z większą rozpiętością, ale najtwardsze przełożenie to samo, czyli 40/11 i w mieszanej jeździe nigdy nie brakowało mi twardszego przełożenia, dużo częściej brakowało mi mocy w nodze ;). Oczywiście utrzymywanie średnich na poziomie 27-30 km/h na asfalcie nie jest dla tego zakresu żadnym problemem (sam szybciej nie jeżdżę bo i rzadko jeżdżę tylko po asfalcie), jednak zdaję sobie sprawę że można jeździć szybciej i w takim clarisie masz maksymalne przełożenie 50/11 i jeżeli ktoś potrafi i ma gdzie to wykorzystać to na pewno pojedzie szybciej. Stąd moje wtrącenie o szybkości żeby zwrócić na to uwagę bo każdy jeździ inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mopierzo Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja @Artur85 rozumiem. Obecnie w moim authorze mam 3x8 z czego połowa biegów nie wchodzi albo wchodzi z 5 minutowym opoznieniem stad myślę ze taki esker spelni swoje zadanie (i parę lat wytrzyma), jak jeżdżę 95% po asfalcie? Na pewno będzie to przeskok w jakości jak do Sokoła Milenium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.