Skocz do zawartości

[Gravel] na codzień do 3500 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Parę tematów przeglądnąłem ale niestety nie znajduję jednoznacznej odpowiedzi dla siebie.

Szukam Gravela do jeżdżenia w 95% po asfalcie na wałach Wislanych +- 50/60 km na jeden strzał, pozostałe 5% to leśna wycieczka od czapy :) tak więc głównie krecenie się wokół komina po asfalcie.

Ostatni rower kupowałem 15 lat temu, więc kompletnie wypadłem z obiegu, kwota jaka bym chciał przeznaczyć to +- 3500 zł, nie potrzebuję tutaj podzespołów rocket sience (tak myślę), po prostu żeby był funkcjonalny i "dawał radę".

Wzrost - 176cm

Waga - 71 kg

Dzięki z góry i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie chyba używane Kross Esker, Romet Aspre   lub coś nowego z Decathlonu .   

Esker 4.0  mieści opony 29x2.1  - jeśli te wały wiślane nie są asfaltowe , wtedy być może będziesz chciał iść w większą oponę niż standarwowe 38-40c. 

Aspre  i te z Deca nie wiem ile mieszczą gumy, pewnie można wyczytać zeznania użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierz się do roweru. Mam tyle samo wzrostu (czyli jesteśmy na granicy rozmiarów 54 i 56) i kupiłem Gestalta 2 w rozmiarze 54 z rocznika 2020 (w międzyczasie coś zmieniali w ramie, na pewno szersze opony teraz wchodzą).

Mam też Marina Cortinę (nieco inna geometria) rozmiar 56 (rozmiarówka analogiczna do Gestalta). Zawsze się zastanawiałem, który rower jest lepiej dopasowany.

Ostatnio mnóstwo jeździłem na Gestalcie, bo stał wpięty w trenażer a Cortinę modernizuję i wisi na stojaku, więc nakręciłem na nim sporo kilometrów w tym sezonie.

No i chyba znam odpowiedź - na Gestlacie szybko drętwieją mi ręce. Mam długie łapska, jak na swój wzrost a tego chyba rozmiarówka nie przewiduje. Siodło dopasowałem, kolana nie bolą, zostały mi tylko te ręce do ogarnięcia ale być może przez ich długość rower jest jednak za mały.

Dlatego warto się jednak przymierzyć, najlepiej w dobrym sklepie.

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie zamierzasz bić rekordów prędkości, to Esker 2.0 MS będzie w tej cenie bardzo rozsądnym wyborem. 

Rower gravel KROSS Esker 2.0 MS - CentrumRowerowe.pl

Masz w miarę uniwersalny napęd który sprawdzi się zarówno na asfalcie jak i na leśnych nierównościach, karbonowy widelec, korba też trzyma jakiś standard, waga przyzwoita. Opony fabrycznie 38 też będą ok do rekreacyjnej jazdy. Jedynie czego musisz być świadomy, to hamulce które pozostawiają trochę do życzenia, ale w tym budżecie przy nowym rowerze jesteś skazany na mechaniczne. Jednak to nie jest tak że wcale nie hamują, ja wprawdzie ważę kilka kg mniej, ale nie mam problemu żeby w suchych warunkach zblokować koło. Chcesz mieć hydraulikę w tej cenie, to musisz zrezygnować z baranka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrezygnowałem z baranka dla hydrauliki. Ostatnio córka kupowała gravela - napęd 1x i hydraulika to cena 5999+. Choć sam mam Marina, to ten kross wydaje się ciekawszy - ma bardziej gravelowy, a nie szosowy napęd. Co dla jednych zaletą (przełożenia do szybkiej jazdy) dla innych wadą (szosowe napędy z przerzutką bez sprzęgła gorzej zachowują się na wybojach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mopierzo z tymi rekordami to tak z przymrużeniem oka, ja mam taki sam (jak w esker 2.0 MS) napęd w gravelu, tylko kaseta z większą rozpiętością, ale najtwardsze przełożenie to samo, czyli 40/11 i w mieszanej jeździe nigdy nie brakowało mi twardszego przełożenia, dużo częściej brakowało mi mocy w nodze ;). Oczywiście utrzymywanie średnich na poziomie 27-30 km/h na asfalcie nie jest dla tego zakresu żadnym problemem (sam szybciej nie jeżdżę bo i rzadko jeżdżę tylko po asfalcie), jednak zdaję sobie sprawę że można jeździć szybciej i w takim clarisie masz maksymalne przełożenie 50/11 i jeżeli ktoś potrafi i ma gdzie to wykorzystać to na pewno pojedzie szybciej. Stąd moje wtrącenie o szybkości żeby zwrócić na to uwagę bo każdy jeździ inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Artur85 rozumiem. Obecnie w moim authorze mam 3x8 z czego połowa biegów nie wchodzi albo wchodzi z 5 minutowym opoznieniem :) stad myślę ze taki esker spelni swoje zadanie (i parę lat wytrzyma), jak jeżdżę 95% po asfalcie?

Na pewno będzie to przeskok w jakości jak do Sokoła Milenium :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...