Skocz do zawartości

[Stery skercane] Problem zemotowaniem mostka aluminiowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam rower PEUGEOT Florence z mostkiem aluminiowym (kierownica typ motyl). Problem na    zdemontowaniu mostka od kierownicy i nie mam pomysłu jak dalej  podejść do tematu, aby nie używać drastycznych dużych metod siłowych typu ciężki  młotek itp.  nie uszkodzić ramy tak jak w tym podobnym temacie [stery skręcane] Problem z wyjęciem mostka

Co zrobiłem i jak to wygląda :

- wykręciłem śrubę imbusową (lata klin wewnątrz rury sterowej),

- psikałem WD40  na połączenie  miedzy mostkiem, a rurą sterową,

 

 

 

 

 

 

 

mostek pegeut.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się uda uda wyjąć w całości, ale przygotuj się na najgorsze. Sam raz musiałem taki aluminiowy mostek wydłubywać po kawałku (nacinając brzeszczotem wzdłuż od środka, po ucięciu lekko powyżej sterów).

 

Edytowane przez marvelo
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzieki chłopaki  za wskazówki tak patrze na ten    film  w niby tyle wlał odrdzewiacza i penetrującej substancji, a   mostek w dolnej czesci  suchy  po wyjęciu  sterów   13:44 .

Będę próbował podobnej metody co dał TheJW   czyli "dwie osoby i  odrdzewiacz/penetrant"  tylko przy pomocy metalowej kierownicy i kawal drewna  podejrzanej na drugim filmie. 

Przygotowanie  do wyjęcia mostka moja metoda

1. Sposób:

Wyciągnę koło, zdejme kierownice  motyl,   wstawię os na 100mm i zablokuje,  aby usztywnić widły.  Następnie   zalepię otwór mostka tasma klejacą i ustawie widły tj. stery  w  poziomie,  pod kątem 5-10 stopni i wleje od strony klina WD 40 i  będę  kręcił widlami (360 stopni) zmieniał pozycje,  tak  co kilka godzin,  aby WD 40 spenetrowało głębiej,  czyli od strony klina do otworu pod śrubę imbusową.    

A później zastosuje ten sposób   3:47  (kierownica metalowa i kawał drewna) jak na filmie i  nie będę musiał piłować mostka  

Removing Seized Handlebar Stem Using Cable Puller Winch

 

   

Edytowane przez Max40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

 

Udało się zdemontować mostek. O to efekt. Teraz czyszczenie, polerowanie i oryginalny mostek wróci na swoje miejsce.  Ciag dalszy prac przy rowerze  PEUGEOT Florence

 

Mostek -demontaz.jpg

Edytowane przez Max40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

 

Cytat

Po polerowaniu będziesz musiał to czymś pokryć bo będzie czerniał i brudził wszystko czego dotknie. Fabrycznie jest tam wytwarzany jakiś tlenek, który to zabezpiecza.

Coś nie coś poczytałem o brodzącym aluminum i jakoś można to zabezpieczyć albo anodowac lub pomalować lakierem bezbarwnym, opcji  jest duzo do rozważenia.   Planuje wymienić docelowo  później na metalowy mostek oczywiście jak znajde godną uwagi  konstrukcje, a fragment górnego  mostka (mocowanie na dwie sruby) wyczyściłem i wypolerowałem. Użyłem papier "wodny" o gramaturze 1000, 1200, 2000, druciaki od mini-szlifierki oraz pastę czyszcząco-polerujacą.   Teraz  chciałbym dalej posprawdzać co sie da w tym rowerze  PEUGEOT Florence   [Amortyzator] SR Suntour T870- czy tego typu amortyzator mozna rozebrac i jak ?

Efekt mostka .jpg

Pasta polerska .jpg

Edytowane przez Max40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...