Max40 Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Witam. Posiadam rower PEUGEOT Florence z mostkiem aluminiowym (kierownica typ motyl). Problem na zdemontowaniu mostka od kierownicy i nie mam pomysłu jak dalej podejść do tematu, aby nie używać drastycznych dużych metod siłowych typu ciężki młotek itp. nie uszkodzić ramy tak jak w tym podobnym temacie [stery skręcane] Problem z wyjęciem mostka Co zrobiłem i jak to wygląda : - wykręciłem śrubę imbusową (lata klin wewnątrz rury sterowej), - psikałem WD40 na połączenie miedzy mostkiem, a rurą sterową, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Dwie osoby, odrdzewiacz/penetrant i siła razy gwałt. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja (edytowane) Może się uda uda wyjąć w całości, ale przygotuj się na najgorsze. Sam raz musiałem taki aluminiowy mostek wydłubywać po kawałku (nacinając brzeszczotem wzdłuż od środka, po ucięciu lekko powyżej sterów). Edytowane 13 Maja przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 13 Maja Autor Udostępnij Napisano 13 Maja (edytowane) Dzieki chłopaki za wskazówki tak patrze na ten film w niby tyle wlał odrdzewiacza i penetrującej substancji, a mostek w dolnej czesci suchy po wyjęciu sterów 13:44 . Będę próbował podobnej metody co dał TheJW czyli "dwie osoby i odrdzewiacz/penetrant" tylko przy pomocy metalowej kierownicy i kawal drewna podejrzanej na drugim filmie. Przygotowanie do wyjęcia mostka moja metoda 1. Sposób: Wyciągnę koło, zdejme kierownice motyl, wstawię os na 100mm i zablokuje, aby usztywnić widły. Następnie zalepię otwór mostka tasma klejacą i ustawie widły tj. stery w poziomie, pod kątem 5-10 stopni i wleje od strony klina WD 40 i będę kręcił widlami (360 stopni) zmieniał pozycje, tak co kilka godzin, aby WD 40 spenetrowało głębiej, czyli od strony klina do otworu pod śrubę imbusową. A później zastosuje ten sposób 3:47 (kierownica metalowa i kawał drewna) jak na filmie i nie będę musiał piłować mostka Removing Seized Handlebar Stem Using Cable Puller Winch Edytowane 13 Maja przez Max40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 2 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca (edytowane) Udało się zdemontować mostek. O to efekt. Teraz czyszczenie, polerowanie i oryginalny mostek wróci na swoje miejsce. Ciag dalszy prac przy rowerze PEUGEOT Florence Edytowane 2 Czerwca przez Max40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Czerwca Udostępnij Napisano 2 Czerwca Po polerowaniu będziesz musiał to czymś pokryć bo będzie czerniał i brudził wszystko czego dotknie. Fabrycznie jest tam wytwarzany jakiś tlenek, który to zabezpiecza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 3 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca (edytowane) Cytat Po polerowaniu będziesz musiał to czymś pokryć bo będzie czerniał i brudził wszystko czego dotknie. Fabrycznie jest tam wytwarzany jakiś tlenek, który to zabezpiecza. Coś nie coś poczytałem o brodzącym aluminum i jakoś można to zabezpieczyć albo anodowac lub pomalować lakierem bezbarwnym, opcji jest duzo do rozważenia. Planuje wymienić docelowo później na metalowy mostek oczywiście jak znajde godną uwagi konstrukcje, a fragment górnego mostka (mocowanie na dwie sruby) wyczyściłem i wypolerowałem. Użyłem papier "wodny" o gramaturze 1000, 1200, 2000, druciaki od mini-szlifierki oraz pastę czyszcząco-polerujacą. Teraz chciałbym dalej posprawdzać co sie da w tym rowerze PEUGEOT Florence [Amortyzator] SR Suntour T870- czy tego typu amortyzator mozna rozebrac i jak ? Edytowane 3 Czerwca przez Max40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Czerwca Udostępnij Napisano 3 Czerwca W przypadku renowacji retro jak da się doprowadzić obecny komponent do stanu akceptowalnego to nie wymieniaj - to zawsze jakiś element duszy takiego roweru. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.