Max40 Napisano 13 Maja 2024 Napisano 13 Maja 2024 Witam. Posiadam rower PEUGEOT Florence z mostkiem aluminiowym (kierownica typ motyl). Problem na zdemontowaniu mostka od kierownicy i nie mam pomysłu jak dalej podejść do tematu, aby nie używać drastycznych dużych metod siłowych typu ciężki młotek itp. nie uszkodzić ramy tak jak w tym podobnym temacie [stery skręcane] Problem z wyjęciem mostka Co zrobiłem i jak to wygląda : - wykręciłem śrubę imbusową (lata klin wewnątrz rury sterowej), - psikałem WD40 na połączenie miedzy mostkiem, a rurą sterową, Cytuj
TheJW Napisano 13 Maja 2024 Napisano 13 Maja 2024 Dwie osoby, odrdzewiacz/penetrant i siła razy gwałt. 1 Cytuj
marvelo Napisano 13 Maja 2024 Napisano 13 Maja 2024 (edytowane) Może się uda uda wyjąć w całości, ale przygotuj się na najgorsze. Sam raz musiałem taki aluminiowy mostek wydłubywać po kawałku (nacinając brzeszczotem wzdłuż od środka, po ucięciu lekko powyżej sterów). Edytowane 13 Maja 2024 przez marvelo 1 Cytuj
Max40 Napisano 13 Maja 2024 Autor Napisano 13 Maja 2024 (edytowane) Dzieki chłopaki za wskazówki tak patrze na ten film w niby tyle wlał odrdzewiacza i penetrującej substancji, a mostek w dolnej czesci suchy po wyjęciu sterów 13:44 . Będę próbował podobnej metody co dał TheJW czyli "dwie osoby i odrdzewiacz/penetrant" tylko przy pomocy metalowej kierownicy i kawal drewna podejrzanej na drugim filmie. Przygotowanie do wyjęcia mostka moja metoda 1. Sposób: Wyciągnę koło, zdejme kierownice motyl, wstawię os na 100mm i zablokuje, aby usztywnić widły. Następnie zalepię otwór mostka tasma klejacą i ustawie widły tj. stery w poziomie, pod kątem 5-10 stopni i wleje od strony klina WD 40 i będę kręcił widlami (360 stopni) zmieniał pozycje, tak co kilka godzin, aby WD 40 spenetrowało głębiej, czyli od strony klina do otworu pod śrubę imbusową. A później zastosuje ten sposób 3:47 (kierownica metalowa i kawał drewna) jak na filmie i nie będę musiał piłować mostka Removing Seized Handlebar Stem Using Cable Puller Winch Edytowane 13 Maja 2024 przez Max40 Cytuj
Max40 Napisano 2 Czerwca 2024 Autor Napisano 2 Czerwca 2024 (edytowane) Udało się zdemontować mostek. O to efekt. Teraz czyszczenie, polerowanie i oryginalny mostek wróci na swoje miejsce. Ciag dalszy prac przy rowerze PEUGEOT Florence Edytowane 2 Czerwca 2024 przez Max40 Cytuj
Dokumosa Napisano 2 Czerwca 2024 Napisano 2 Czerwca 2024 Po polerowaniu będziesz musiał to czymś pokryć bo będzie czerniał i brudził wszystko czego dotknie. Fabrycznie jest tam wytwarzany jakiś tlenek, który to zabezpiecza. 1 Cytuj
Max40 Napisano 3 Czerwca 2024 Autor Napisano 3 Czerwca 2024 (edytowane) Cytat Po polerowaniu będziesz musiał to czymś pokryć bo będzie czerniał i brudził wszystko czego dotknie. Fabrycznie jest tam wytwarzany jakiś tlenek, który to zabezpiecza. Coś nie coś poczytałem o brodzącym aluminum i jakoś można to zabezpieczyć albo anodowac lub pomalować lakierem bezbarwnym, opcji jest duzo do rozważenia. Planuje wymienić docelowo później na metalowy mostek oczywiście jak znajde godną uwagi konstrukcje, a fragment górnego mostka (mocowanie na dwie sruby) wyczyściłem i wypolerowałem. Użyłem papier "wodny" o gramaturze 1000, 1200, 2000, druciaki od mini-szlifierki oraz pastę czyszcząco-polerujacą. Teraz chciałbym dalej posprawdzać co sie da w tym rowerze PEUGEOT Florence [Amortyzator] SR Suntour T870- czy tego typu amortyzator mozna rozebrac i jak ? Edytowane 3 Czerwca 2024 przez Max40 Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 W przypadku renowacji retro jak da się doprowadzić obecny komponent do stanu akceptowalnego to nie wymieniaj - to zawsze jakiś element duszy takiego roweru. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.