salvamea Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja Cześć, Posiadam Treka Checkpoint (gravel ale w zdecydowanej większości jeździ po asfalcie). Fabrycznych kół nie ważyłem ale w internecie znalazłem że ważą ok 1950g. Chciałbym w nim zmienić koła, to jest mój jedyny rower który służy również do codziennej jazdy poza zabawą więc muszą być trwałe. Nie wiem na co się zdecydować bo z jednej strony kuszą mnie np. karbonowe Evanlite New Disc 38 (ok 1500g) a z drugiej strony trochę się obawiam wytrzymałości tych kół w życiu codziennym (dziury, krawężniki, przejazdy kolejowe) i rozważam aluminiowe DT Swiss ER 1400 (ok 1600g). DT jak na aluminiowe koła są drogie i cięższe ale w teorii będą bezproblemowe. Może ktoś z Was stał przed podobnym dylematem i może coś doradzić na co się zdecydować? Z góry dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja Ja nie stalem przed żadnym dylematem: od razu kupiłem karbonowe koła do gravela. Na razie przejechałem ponad 20000 km i maja się wyśmienicie. Poza tym chyba nie wjeżdża się na pałę w "dziury, krawężniki, przejazdy kolejowe, ale pokonuje je w możliwie rozsądny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja Ja właśnie zmieniłem koła na lżejsze o 550g (do tego opony i dętki kolejne kolejne 690g) i to jest transformacja roweru. Modelu nie polecę, bo to dla Ciebie niska klasa (1160pln za koła, masa kół 1760 ) , a doświadczenie krótkie, ale sama idea ma sens. Zobacz koła polskich składaczy takich jak Szobak czy Lemonbike. Też nie wypowiem się o jakości ale to szeroka paleta opcji i obie firmy dobierają rozwiązanie pod oczekiwania, masę i budżet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja Lemonbike to Evanlite... Co do Evanlite New Disc - kupiem ten model kilka lat temu : - mój egzemparz (być możę w międzyczasie coś zmienili) jak na parametry obręczy jest ciężki - z piastami DT 240 i szprychami CX-ray waży cos około 1470 gramów - jeśli mają być używane z oponami gravelowymi to są wąskie wewnątrz - jeździłem na nich na szosie z oponami 28 mm, kiedy chciałem przejść na mleko to nie dło rady: okazało się, że jedna obręcz ma wadę w postaci delikatnego wyszczerbienia na "haczyku"i nie można jej uszczelnić. Ja tego na pewno nie zrobiłem, a wyszło to po gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja Nie wiem czy to pomoże, ale jeśli ten rower nie jest do ścigania, albo jazdy z kumplem, który jest deko mocniejszy i można się zamęczyć.... to zamiast nowe koła - warto np wydać kasę na tydzień gdzieś w kolarskim raju na wiosnę czy po prostu w wakacje. Mam szereg rowerów, czas mi się skurczył. Legalna szosa od kilku lat w zasadzie nie jeździ, najwięcej km robię na rowerach trochę złom- na miasto. I służą mi np do zrobienia Góry Kalwarii gdy mam fazę... w dwóch są opony 23 przód i 28 tył. Ale jeden z nich najstarszy lata na kołach szosowych z gumami 40 przód i 32 tył... grawel dla ubogich. To on procentowo prawie cały roczny przebieg. Od postawienia na kołach w tym ostatnim wskrzeszeniu ma 4000 km... Koła mają dużo więcej... Dlaczego o tym piszę- bo koła w nim to prawdziwe kowadła szosowa obręcz Vuelta Stylus to wg sieci od 630 do 580 g sztuka, do tego 36 ordynarnych szprych... Wiem jak jedzie się na kołach lekkich np 24 szprychami, ale kompletnie straciło to dla mnie znaczenie.... jazda na Mazowszu ... najlepszą rekomendacją jest kompletna bezawaryjność, brak lęku uszkodzenie, kiedy jadę bez ciśnienia bo złapałem lenia. ...waga, yuo tubowa areodynamika, wygląd - podczas jazdy solo realnie dużo nie zmieniają... Chęć posiadania dwóch setów z różnymi oponami jeden w góry do lasu a drugi na szosę ma sens, ale wiara w magię 400 czy 500 gramów jest trochę ma wyrost. Waga nie zmienia rekreacji, urwane sekundy czy łatwość wskoczenia na krawężnik w całokształcie nie wpływają na dobrostan rowerzysty. (subiektywnie) Nowe koła mogą też mieć szerszą obręcz, TR, wymarzony wygląd czy dźwięk piasty jeśli mają poprawić dobrostan - wcale nie odradzam, chociaż czasami lepiej je kupić w czasie wyprzedaży, a nie w szczycie sezonu Jest czas na zebranie opinii i wywiadu. Natomiast już teraz warto testować nowe dobre opony....np szosowe szosowe, wtedy może się okazać, że drugi zestaw kół to świetny pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salvamea Napisano 11 Maja Autor Udostępnij Napisano 11 Maja Bardzo rozsądna odpowiedź, dzięki. Nie patrzę na koła pod względem aerodynamiki, myślę że bardzo trafnie to nazwałeś że to youtubowa aerodynamika. Może wyższy stożek faktycznie coś wnosi ale wątpię że dla takiego amatora jak ja który nie osiąga gigantycznych prędkości. Natomiast przesiadłem się z roweru który ważył 15 kg na 10kg i różnica jest kolosalna w prędkości i w dużo lżejszym podjeżdżaniu. Chciałbym na swoje 40 urodziny zrobić sobie prezent i jeszcze poprawić wagę roweru, stąd pomysł na koła. Jednak nie kosztem wytrzymałości. Oczywiście nie wjeżdżam z premedytacją w doły i inne nierówności ale nieraz się zagapiłem czy zwyczajnie na czas nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 12 Maja Udostępnij Napisano 12 Maja Jak się boisz to nie kupuj, po co masz się stresować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.