Skocz do zawartości

[Konwersja] Kaseta czy wolnobieg ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem na aliexpress zestaw do konwersji z silnikiem 2000w i baterią 24ah, na stronie producenta piszę aby podać jaki rodzaj napędu mam kasetę czy wolnobieg, ja się nie bardzo na tym znam więc stąd te pytanie, model roweru to Kross black edition 4

Jeszcze jest wybór czujnika PAS na prawą lub lewą stronę, tu chyba chodzi o to czy jest na kwadrat to wybrałem na lewą.

314b64cc-718f-44ce-9a07-eab412f0b9ee.jpg

b8aa4c9b-3e15-4a43-b3e1-b52fe8c7b385.jpg

da2ee0dd-354e-4cdd-9dfe-35b8f472ef70.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecałbym wybrać na kasetę - nawet nie o to chodzi, że  odkręcenie tego co masz może być drogą przez mękę, ale w przyszłości gdybyś chciał pobawić się w zmianę przełożeń będzie prościej.

Przy montażu już teraz warto by było założyć kasetę z jak najszerszym rozkładem przełożeń. 2000w i ta duża bateria musi nieźle ważyć, przy pomysłach w stylu "ale fajna góra zaraz wjadę na szczyt" trzeba pamiętać, że przy mocy maksymalnej przy źle dobranym przełożeniu może się przegrzewać a gdy nie ma odłączenia silnika przy przegrzaniu to może źle się skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy elektryk, tak jak pisałem nie za bardzo się znam więc wybrałem taki zestaw aby był zapas mocy, to chyba nie problem zmienić moc na sterowniku. Dzięki za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że popełniłeś błąd z wyborem pierwszego elektryka, mogą być kłopoty z okiełznaniem takiego rumaka. Poza tym będziesz musiał sporo kombinować aby się nie spotkać z Policją, znam przypadki, że "dyscyplinują" rowerzystów za brak dzwonka, odblasków, a u Ciebie to będzie gruuuba sprawa.  Szacuję że za cenę całkowitą takiej konwersji można nabyć nowy rower "na legalu", bez kłopotów, tylko przyjemność z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Sw4t napisał:

To mój pierwszy elektryk, tak jak pisałem nie za bardzo się znam więc wybrałem taki zestaw aby był zapas mocy, to chyba nie problem zmienić moc na sterowniku. Dzięki za pomoc 

Cały problem, że każdy nowicjusz chce mieć bestię o największej mocy i prędkości, tylko po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z policją kłopotów raczej nie będzie bo głównie jeżdżę po lasach, cena konwersji kosztowała mniej niż rower, o połowę mniej niż na allegro, dostałem odpowiedź ze sklepu że jednak nie mają silników do kasety i będę musiał dokupić wolnobieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Tabe na YT oglądałeś ? 

No, będzie ekstra, ale moc, super „e bike”, ta szybkość … 

To teraz poskładaj, zasuwaj i patrz jak wszystko się rozlatuje. 
 

Widelczyk wygina się, hamulce palą, haki tylnego koła wyginają się i 2000W odlatuje. 
 

Tego ci życzę, oprócz szpitala gdzie będą cię składać. 
 

Chore pomysły ludzików i ta cała „kuźnia” taby z YT. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowy kolarz amator nogami odda jakieś 200 W. 
Silnik legalny 250 W daje 30 do 110 niutonów. 
To razem wystarcza żeby rower jechał b. szybko i pod strome wzniesienia. 
To daje takie możliwości że wielu nie jest w stanie tego wykorzystać, nawet opanować. 

Ale ty kupiłeś sobie 2000W. 
 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście ciekaw jestem jak bardzo efektownie jest to 2000w względem np takiego silnika Panasonica 250w mającego 95Nm gdy silnik 2000w ma 80Nm (np:  https://bolt-ebike.pl/zestaw-do-konwersji-roweru-bolt-e-2000?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrvyxBhAbEiwAEg_KggTo9El1AIEXCy_-YY_2tmM8WNAhsqiJXn_h7ZEGY_JYFJ-OA41RDhoC1VEQAvD_BwE ), ale to dodatkowe 7kg na tylne koło plus bateria około 5kg, podejrzewam, że wysoka bidonowa mocowana w dwóch dolnych punktach podejrzewam, że zamienia rower w miejskiego Suva dla ojca bliźniaków ciágnącego przyczepkę, którym można teoretycznie zjechać z równego asfaltu ale praktycznie to zero frajdy.

No ale o gustach ponoć się się nie dyskutuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, to ciekawa moda nastała.

Autor pisze że chce jeździć po lesie, czyli pewnie chodzi o aktywność fizyczną i ruch. Jednocześnie chce zapakować tam silnik 2000W, żeby się nawet lekko nie zmęczyć. Co za logika...

O tym że ten biedny Kross się dość szybko rozpadnie nawet przy silniku 250W, nawet nie wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mi się rozpadnie lub wyląduje w szpitalu to dam wam znać i przyznam wam rację że jednak przegiąłem, człowiek się uczy na błędach. Nie mam pojęcia jak jezdzi 250w a jak 2000w bo nigdy nie jeździłem elektrykiem z tego co wiem można ustawić na wyświetlaczu 1 poziom i jechać 25km/h jak legalnym 250w nie muszę odrazu pałować na maxa i jechać 60km/h. Jak uznam że jest za dużo mocy to go poprostu sprzedam i kupie coś lżejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...