chudzinki Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja Zaczyna mi pękać rama i otrzymam nową, ale: "Niestety jako, że jest to wymiana gwarancyjna po 2 letnim okresie rękojmi - koszta przekładki zostają po Pana stronie. Po otrzymaniu nowej ramy można umówić się na przekładkę w dowolnym serwisie rowerowym". Czy to jest normalne postępowanie? Pytam, bo jeszcze nie miałem takiej sytuacji... Zapiski ze strony Canyon wyglądają tak: "Co obejmuje 2-letnia rękojmia? Rękojmia obejmuje części zaprojektowane przez firmę Canyon, jak również części pochodzące od producentów oryginalnych komponentów, na przykład DT Swiss. Rękojmia obejmuje tylko wady materiałowe i technologiczne, które istniały już w momencie dostawy. Części zamienne i szybko zużywające się, takie jak elementy układu napędowego (łańcuch i kaseta), lakier, łożyska czy linki nie są objęte rękojmią Canyon. Nie dotyczy ona również szkód spowodowanych przez czynniki zewnętrzne, takich jak przypadkowe uszkodzenia i użytkowanie roweru w sposób wykraczający poza jego przeznaczenie lub zużycie. Roszczenie z ramienia rękojmi jest niezależne od pierwotnego właściciela roweru. Oznacza to, że jeśli kupiłeś rower z drugiej ręki i ma on mniej niż 2 lata, nadal możesz go reklamować. Canyon pokryje wszelkie związane z tym przeróbki, koszty wysyłki i opłaty celne w przypadkach objętych rękojmią. Zgłoś roszczenie z tytułu rękojmi Co obejmuje 6-letnia gwarancja? Jeśli jednak pojawią się problemy, oprócz rękojmi, która Ci prawnie przysługuje, oferujemy również 6-letnią gwarancję na nasze ramy, sztyce, kokpity i widelce do rowerów wyścigowych, triathlonowych i miejskich, która obowiązuje przez 6 lat od daty zakupu. Gwarancja obejmuje tylko wady materiałowe i technologiczne, które istniały już w momencie dostawy. Wszelkie uszkodzenia spowodowane czynnikami zewnętrznymi nie są objęte gwarancją. Na przykład zużycie. Musisz być pierwotnym właścicielem roweru i możesz zgłosić roszczenie gwarancyjne do 6 lat od daty zakupu. W przypadku reklamacji gwarancyjnej koszty odtworzenia, wysyłki i cła (jeśli dotyczy) powinien pokryć właściciel roweru. Jeśli wymieniany element nie jest już dostępny w oryginalnym kolorze, otrzymasz inny kolor lub upgrade do modelu będącego jego następcą." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja Cytat W przypadku reklamacji gwarancyjnej koszty odtworzenia, wysyłki i cła (jeśli dotyczy) powinien pokryć właściciel roweru. Gwarancja to świadczenie dobrowolne, sprzedawca określa warunki jak chce. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja Gwarancja na ramę obejmuje ramę a nie przekładkę, a że po rękojmi to chyba nie masz jak z nimi dyskutować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 10 Maja Autor Udostępnij Napisano 10 Maja Spoko, przekładka nie jest problemem, ale chciałem się upewnić czy to właściwe stanowisko 🙂. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja Z ciekawości jaka to rama i gdzie się poddała? Po jakim przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 10 Maja Autor Udostępnij Napisano 10 Maja Neuron 7700 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja Nie mam pojęcia co to jest Zacisk sztycy? Dają nowego Neurona czy im jeszcze zostały stare? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja W KTMie tak samo to wygląda, znajomemu przyznali nową ramę, tej co miał już nie było, dostał z nowego modelu, kilka części nie było kompatybilnych i niestety też musiał je zakupić we własnym zakresie, co uważam, że nie powinno tak wyglądać i raczej bym się z tym boksował, ale on był zadowolony, że dostał nowy model i pokrył koszty.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 10 Maja Autor Udostępnij Napisano 10 Maja @olo850, tak, zacisk. @olo850, @seba8121, nie mam pojęcia jaki model przyślą, się okaże 🙂. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple Napisano 29 Maja Udostępnij Napisano 29 Maja (edytowane) W dniu 10.05.2024 o 11:32, seba8121 napisał: W KTMie tak samo to wygląda, znajomemu przyznali nową ramę, tej co miał już nie było, dostał z nowego modelu, kilka części nie było kompatybilnych i niestety też musiał je zakupić we własnym zakresie, co uważam, że nie powinno tak wyglądać i raczej bym się z tym boksował, ale on był zadowolony, że dostał nowy model i pokrył koszty.. Gwarancja Gianta w tym przypadku to złoto. Na serwisie kilkuletni model z pękniętą ramą przy zacisku sztycy, model na v-brake, nowy na tarczach, klient dostał cały nowy rower zamiast ramy. Drugi przypadek, szosa 11lat, nowa ramka, sztyca, widelec, stery itp plus koszty przerzucenia. SZTOS. Tak to powinno wyglądać, ja osobiście bym się kłócił. Nie mają takiej samej ramy, są potrzebne zmiany w osprzęcie, to powinien pokryć gwarant. Edytowane 29 Maja przez Simple Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.