Artur85 Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja Rozglądam się lepszym elektrykiem dla mojego Taty. Jazda do 95% asfalt i to lepszej jakości. Musi być hydraulika, centralny silnik, niski przekrok, zasięg 90-120km no i marka która nie będzie problemem w razie reklamacji. Ogólnie wśród typowych trekkingowych mieszczuchów wybór duży, jednak ich waga dochodzi do 25kg, myśleliśmy że na taką wagę jesteśmy skazani. Natomiast ostatnio trafiła mi się reklama z wyprzedażami speca, a tam tytułowy model Turbo Vado SL 4.0 Step-Through (specialized.com) Doszliśmy do wniosku że sztywniak też się sprawdzi, ewentualnie poratujemy się szerzą oponą jeśli wejdzie (40-43C). Waga w stosunku do miejskich rowerów to przepaść, wersja bez osprzętu (jest też model EQ - 17kg) waży około 15kg. Jest wszystko co potrzeba, tylko rozmiarów brak bo potrzeby rower na wzrost ok 170cm. Jakieś M gdzieś znalazłem, jednak po cenie katalogowej a ta zabija. Czy jest na rynku jakaś alternatywa w tej cenie, która nie będzie gravelem czy szosą? Jednak tacie z racji wieku z wysoką ramą i sportowa pozycja nie jest po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja Nie za bardzo w tym specu widzę zasięg 90-120 km na baterii 320 wH. Jeżeli to nie przeszkadza to szukaj po włoskich/hiszpańskich sklepach. Co do alternatywy - ja nie znam, raczej niszowa koncepcja, poszukaj na stronie Fazua ich wdrożeń, ale silnik jeszcze w ubiegłym roku był problematyczny. Również w tym przypadku będziesz musiał kupować poza Polską. https://fazua.com/en/bikes/urban/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja Lekki silnik Speca to Mahle, nie Fazua Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja @Artur85 możesz spróbować poszukać jeszcze Turbo Como SL. Pamiętaj, że rowery elektryczne w wersji SL (super light) projektowane są przy założeniu, że ze wspomagania korzysta się w małym stopniu, przez co mają słabsze silniki i przede wszystkim baterie o mniejszej pojemności. Coś za coś. Tutaj masz kalkulator zasięgu: https://www.specialized.com/pl/pl/app/turbo-calculator 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 8 Maja Autor Udostępnij Napisano 8 Maja Właśnie zastanawialiśmy się z tatą czego dokładnie potrzebuje, trasy jakie robi to 30-60km maks, raczej płaskie, górki jakieś są ale to pomorze zachodnie więc, mało wymagające. Zresztą jeżdżąc z reguły i tak wyłącza wspomaganie na płaskim, więc im lżejszy rower tym lepiej i taki rower jak ten spec byłby w sumie idealny. Trafiłem jeszcze taką Orbee, wersja bez osprzętu waży 15kg, a z osprzętem 18kg. Rower elektryczny ORBEA Vibe Mid H30 EQ - CentrumRowerowe.pl Niestety tu silnik jest w piaście, choć chyba z tych lepszych. Ciekawe jakie są odczucia z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Silniki w piaście nie mają czujnika siły nacisku, przez co moc oddawana jest w sposób mniej naturalny. Według mnie, jeśli już ktoś bierze rower ze wspomaganiem, to lepiej z szerszymi oponami i amortyzator przynajmniej z przodu (komfort). Jest jakiś konkretny powód dlaczego obawiacie się rowerów o większej masie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.