mzbro Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja (edytowane) Hej, chciałem odrestaurować stary rower i przy okazji nauczyć się grzebać przy rowerze. Pacjent to stary Author Impulse SX 16" z roku ok. 2004/2005 na bardzo podstawowym osprzęcie Shimano Tourney. Lista części jaką do tej pory sporządziłem: | Część | Model | Cena | | ------------------- | ---------------------- | ------ | | Klamkomanetki | SHIMANO Acera ST-EF500 | 2x50zł | | Przerzutka przednia | SHIMANO Acera FD-M3000 | 50zł | | Przerzutka tylnia | SHIMANO Acera RD-M3020 | 90zł | | Korba | SHIMANO Acera FC-M3000 | 180zł | | Łańcuch | SHIMANO Alivio CN-HG40 | 50zł | | Kaseta | SHIMANO Acera CS-HG41 | 65zł | | Koła (Przód + tył) | Kellys Draft | 300zł | | ------ | Razem: | 835zł | Do tego mam już komplet linek i pancerzy. Jakieś opony, dętki dobiorę sobie, ale czy te części, które wypisałem będą pasować? Trochę mam dylemat jeśli chodzi o koła - jest mały wybór kół pod V-brake. Muszę wymienić, bo tylne mocno uderzone i przednie też już ciężko ustawić. Najbardziej pasowałoby mi kupić obręcze, szprychy, piasty i oddać gdzieś do zaplatania koła, bo jest to rzecz, której raczej nie ogarnę sam, ale takie usługi są drogie, co sądzicie? Samemu chyba nie da rady zapleść? Na nowym kole zamontuję też kasetę, bo obecnie jest tam wolnobieg. Czy suport też warto wymienić wymieniając korbę? Edytowane 6 Maja przez mzbro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja (edytowane) Finalnie wyjdzie Cię to 1500, połowa roweru nadal będzie stara, a wartość roweru po takiej operacji nie przekroczy 500 zł. Stracisz mnóstwo czasu i niewiele się nauczysz jeżeli zrobisz to sam. Lepiej zrobisz jak rozmienisz tę gotówkę na dziesięciozłotówki i napalisz nimi w kominku. Albo do wspomnianych przeze mnie 1500 zł dorzuć jeszcze 500 - 1000 i kup se podstawowy, ale nowy rower, który przy okazji będzie wygodny. Edytowane 7 Maja przez Maciek.B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja @Maciek.B dobrze Ci radzi, lepiej kupić nowy sprzęt niż bawić się w odrestaurowywanie tego. Zaplatanie kół kosztuje co w tej klasie sprzętu jest nieopłacalne, suport jego długość definiuje korba czyli w instrukcji korby powinna być podana zalecana długość suportu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja Cześć Ja napisze inaczej, bo ostatnio sporo rowerów odrestaurowywałem i ten Twój to jak nówka jeśli chodzi o rocznik😁. I napiszę,ze do wymiany zazwyczaj kwalifikują się głównie siodło, chwyty,linki,pancerze i klocki a reszte da się odratować ale wymaga to dużo pracy. Tutaj masz przykład złomu który stał na zewnątrz kilka lat, a od dobrych 10 nie jeździł. Jednak taki rower nigdy nie będzie "chodził" jak nówka, oczywiście gdyby to wszystko wymienić jak planujesz to byłby lepszy ale chodzi o opłcalność. tu masz jeszcze jeden jeszcze nie skończony, to był jakiś złom z Holandii. Także pomyśl czy nie lepiej byłoby pobawić się i odrestaurować to co jest zamiast wymieniać. Tyle,że trzeba to rozebrać do gołej ramy co nie zawsze lekko idzie😁, wszystko odrdzewić, wyczyścić, ewentulnie naprawić i moze wyjść sprawny sprzęt. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzbro Napisano 7 Maja Autor Udostępnij Napisano 7 Maja (edytowane) Dzięki! Na pewno do wymiany są linki i pancerze, bo wszystko pordzewiałe i tego nie da rady odrestaurować. Nie wiem czy byłbym w stanie rozebrać przerzutki, łańcuch też raczej do wymiany. Nie potrzebuję nowego roweru, mam Author'a Spirita (cross 29") rocznik 2023 do jazdy na co dzień. Ten chciałem trochę odnowić, kiedyś robiłem już podobną akcję na starym rowerze. Wydałem parę stówek i rower lepiej jeździł. Mógłbym zrezygnować z korby, przerzutek, manetek, ale koło tylne na pewno do wymiany. Po odnowieniu, będzie używany przez jakiegoś znajomego, jak czasem wpadnie do miasta i będziemy chcieli przejechać się po okolicy, taki dodatkowy rower "dla gości". Edytowane 7 Maja przez mzbro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja Cytat Nie potrzebuję nowego roweru, mam Author'a Spirita No to pytanie po co? Bo jeżeli dla kogoś z rodziny i rama jest "ładna" to zdecydowanie warto, ale jeżeli na sprzedaż to zdecydowanie nie warto, bo nie odzyskasz włożonej kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja (edytowane) Łańcuch jeśli nie jest wyciagnięty a np taki https://oholender.wordpress.com/2012/02/18/smarowanie-lancucha-rowerowego/ (druga fotka od góry) też da się odratować, są takie szczotki metalowe na wkrętarke, wiertarkę na trzpieniu, mozna tym oczyścić, potem do benzynki szejkowanie, wycieranie, i smarowanie ale to już chyba trzeba lubić sie tak bawić😁 Edytowane 7 Maja przez Przecietny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzbro Napisano 7 Maja Autor Udostępnij Napisano 7 Maja Łańcuch niestety jest bardzo wyciągnięty, do wymiany. W serwisie potwierdzili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.