Skocz do zawartości

[Rynek rowerowy] Dlaczego w sklepach jest problem z dostępnością rowerów - dawno po pandemii?


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem laikiem i pytam z ciekawości i dlatego, że chcę sobie kupić rower.

Widzę, że wiele rowerów nie jest dostępnych w popularnych rozmiarach, nawet na stronie dystrybutora, albo tylko w 1-2 sklepach internetowych w Polsce. Z tego co wiem, to boom pandemiczny dawno minął, a w 2023 r. wręcz była nadwyżka rowerów do sprzedaży. Czyżby producenci mocno ograniczyli przez to produkcję i teraz są braki? Takie ciągłe wahadło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popyt się załamał. Shimano notuje gigantyczny spadek zamówień szpeju na pierwszy montaż w niższych i średnicg grupach. To znaczy ,że rowery nie idą a producenci ograniczają produkcję. @brute szukaj w niemieckich lub tańszych sklepach hiszpańskich. Wiele wyprzedaży teraz jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być wiele.

Taka pora roku, że zrobiło się ciepło i ludziom przypomniało się, że można jeździć na rowerze. Nadal sporo osób nie ma wcale lub jakieś stare, więc kupują.
Taka pora roku, że obecny rocznik się już wyprzedał, a przyszły będzie gdzieś może na początku lata lub jesieni.
Taka polityka niektórych firm, że nie przesadzają z ilością, żeby utrzymywać większe ssanie z rynku, niż miałyby im zalegać w magazynach.

Do tego oczywiście można dodać zawirowania popandemiczne.

Jak ktoś chce cokolwiek co jeździ, to myślę że bez problemu kupi. Będzie trzeba odwiedzić kilka sklepów, rozstrzał cen będzie 3-12k ale rozmiar się dopasuje.
Jeżeli ma być konkretny model, konkretnej marki, to pewnie będzie problem, tyle że przed pandemią tak samo bywały.