xzgrywu Napisano 3 Maja Napisano 3 Maja Cześć, piszę z zapytaniem. Tydzień temu zakupiłem swój pierwszy rower Full suspension, amortyzator przedni to rock shox recon a tylni Manitou Swinger 3 way i co do niego mam właśnie kilka pytań. Dziś przy myciu roweru odkręciłem czarny zawór powietrza i spuściłem powietrze z amora. Przy spuszczeniu powietrza z amora dodatkowo wylał się trochę olej. Rozumiem, że trzeba teraz napompować powietrze do amortyzatora? czy olej też trzeba zalać? Na amortyzatorze widzę trzy zawory. Niebieski, Czerwony i czarny. Mógłbym prosić o pomoc i wytłumaczenie o co z tym wszystkim chodzi? Czy rower teraz muszę dać do serwisu czy będę w stanie sam to zrobić bez wiedzy na ten temat? Cytuj
Mod Team sznib Napisano 3 Maja Mod Team Napisano 3 Maja Niebieski to nie zawór tylko pokrętło regulacji tłumienia. Czarny zawór do pompowania puszki, czerwonym pompuje się komorę pod IFP i NIE powinno się tego ruszać. Ja spuściłeś stamtąd powietrze, a w komorze głównej było ciśnienie to IFP wypchało do końca i teraz damper jest do pełnego serwisu żeby normalnie działał. Cytuj
Rafał87 Napisano 3 Maja Napisano 3 Maja potrzebujesz pompki do amortyzatorów, podłączasz pod czarny zawór i pompujesz, olejem się nie przejmuj, zawsze troche wyleci przy spuszczaniu. Jak nie ruszałeś czerwonego zaworu to wystarczy czarnym napompować damper. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 4 Maja Napisano 4 Maja 13 godzin temu, xzgrywu napisał: Cześć, piszę z zapytaniem. Tydzień temu zakupiłem swój pierwszy rower Full suspension, amortyzator przedni to rock shox recon a tylni Manitou Swinger 3 way i co do niego mam właśnie kilka pytań. Dziś przy myciu roweru odkręciłem czarny zawór powietrza i spuściłem powietrze z amora. Przy spuszczeniu powietrza z amora dodatkowo wylał się trochę olej. Rozumiem, że trzeba teraz napompować powietrze do amortyzatora? czy olej też trzeba zalać? Na amortyzatorze widzę trzy zawory. Niebieski, Czerwony i czarny. Mógłbym prosić o pomoc i wytłumaczenie o co z tym wszystkim chodzi? Czy rower teraz muszę dać do serwisu czy będę w stanie sam to zrobić bez wiedzy na ten temat? Ja na Twoim miejscu bym zajrzał do środka przedniego amortyzatora. Jeżeli nic się nie zmieniło, to w środku jest bardzo mało oleju i co gorsze, mogą tam znajdować się różne ciekawe "dodatki". Ja w swoim znalazłem wióry i opiłki metalu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.