Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, piszę z zapytaniem. 
Tydzień temu zakupiłem swój pierwszy rower Full suspension, amortyzator przedni to rock shox recon a tylni Manitou Swinger 3 way i co do niego mam właśnie kilka pytań.
Dziś przy myciu roweru odkręciłem czarny zawór powietrza i spuściłem powietrze z amora. Przy spuszczeniu powietrza z amora dodatkowo wylał się trochę olej. Rozumiem, że trzeba teraz napompować powietrze do amortyzatora? czy olej też trzeba zalać? Na amortyzatorze widzę trzy zawory. Niebieski, Czerwony i czarny. Mógłbym prosić o pomoc i wytłumaczenie o co z tym wszystkim chodzi? Czy rower teraz muszę dać do serwisu czy będę w stanie sam to zrobić bez wiedzy na ten temat? 

dsa.jpg

  • Mod Team
Napisano

Niebieski to nie zawór tylko pokrętło regulacji tłumienia. Czarny zawór do pompowania puszki, czerwonym pompuje się komorę pod IFP i NIE powinno się tego ruszać.

Ja spuściłeś stamtąd powietrze, a w komorze głównej było ciśnienie to IFP wypchało do końca i teraz damper jest do pełnego serwisu żeby normalnie działał.

Napisano

potrzebujesz pompki do amortyzatorów, podłączasz pod czarny zawór i pompujesz, olejem się nie przejmuj, zawsze troche wyleci przy spuszczaniu. Jak nie ruszałeś czerwonego zaworu to wystarczy czarnym napompować damper.

Napisano
13 godzin temu, xzgrywu napisał:

Cześć, piszę z zapytaniem. 
Tydzień temu zakupiłem swój pierwszy rower Full suspension, amortyzator przedni to rock shox recon a tylni Manitou Swinger 3 way i co do niego mam właśnie kilka pytań.
Dziś przy myciu roweru odkręciłem czarny zawór powietrza i spuściłem powietrze z amora. Przy spuszczeniu powietrza z amora dodatkowo wylał się trochę olej. Rozumiem, że trzeba teraz napompować powietrze do amortyzatora? czy olej też trzeba zalać? Na amortyzatorze widzę trzy zawory. Niebieski, Czerwony i czarny. Mógłbym prosić o pomoc i wytłumaczenie o co z tym wszystkim chodzi? Czy rower teraz muszę dać do serwisu czy będę w stanie sam to zrobić bez wiedzy na ten temat? 

dsa.jpg

Ja na Twoim miejscu bym zajrzał do środka przedniego amortyzatora.

Jeżeli nic się nie zmieniło, to w środku jest bardzo mało oleju i co gorsze, mogą tam znajdować się różne ciekawe "dodatki". Ja w swoim znalazłem wióry i opiłki metalu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...