Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

Stoję przed wyborem między dwoma szosami, dokładnie to pomiędzy Ridley Fenix, a Cannondale Supersix Evo. 

Głównie potrzebuje szosówki na długie trasy 150-200km. Z tego co się doczytałem to cannondale robi bardziej za szosę wyścigową dlatego ridley wydaje mi się lepszym wyjściem jednak wolę spytać o radę bardziej doświadczonych.

Specyfikacje Ridleya:

Nazwa: Ridley Fenix
Rozmiar: 58cm
Rama: 24 ton HM Carbon
Widelec: 24 ton HM Carbon
Przerzutka przednia: Shimano 105 FD-5800
Przerzutka tylna: Shimano 105 RD-5800
Kaseta: Shimano Ultegra CS-R8000
Kaseta zęby: 11-28
Kaseta ilość rzędów: 11
Korba: Shimano FC-R563
Korba zęby: 52-36
Korba ilość rzędów: 2
Łańcuch: SRAM PC1110 (nowy)
Hamulce: Shimano 105 BR-5800
Klamko- manetki: Shimano 105 ST-5800
Mostek: FSA OS 150
Kierownica: Ritchey
Sztyca: Ritchey Comp
Siodło: Prologo Nago Evo
Koła: Shimano RS
Opony: Continental Grandprix 24mm
Waga: 8,6kg

 

Specyfikacja Cannondale: 

Rama karbonowa Cannondale Supersix Evo rozmiar 58

Widelec karbonowy Supersix Evo

Manetki Shimano 105

Hamulce szczękowe Shimano

Naped Shimano 105 (2x10)

Korba FSA

Obręcze Shimano R500

 

Są to rowery mniej więcej z 2014 dokładnie nie wiem, jeżeli mi się uda postaram dodać do tego ich zdjęcia 

 

 

Napisano
11 godzin temu, Lambert_ napisał:

Stoję przed wyborem między dwoma szosami, dokładnie to pomiędzy Ridley Fenix, a Cannondale Supersix Evo. 

Cokolwiek z tej dwójki nie weźmiesz to zrobisz głupotę. 

 

Daj jakieś wymagania, budżet, twoje wymiary itd to wtedy można podyskutować. Bo patrząc wyłącznie na linki to obraz nędzy i rozpaczy, a przy cenie ridley to się można uśmiechnąć tylko

Napisano

Zależy mi na szosie na której zrobię trasy po 200km, używanej, czasami mam w planach pare dniowe wypady na wieksze dystanse. Szukam 58cm, mam 188cm wzrostu. Budżet to 5tyś zł. 

Napisano
Cytat

Zależy mi na szosie na której zrobię trasy po 200km, używanej,

Na wszystkim zrobisz, nawet na wigry 

 

Wzrost już jest. Jeszcze przekrok. 

"58" nic nie znaczy, nie istnieje standaryzacja rozmiarów ram

 

Szedłbym raczej w takim kierunku - rower we współczesnych standardach z łagodną geometrią i możliwością montażu troszkę szerszych opon dla lepszej amortyzacji 

https://www.olx.pl/d/oferta/cube-attain-gtc-sl-rozm-58-CID767-IDZWC1c.html

  • 10 miesięcy temu...
Napisano

Nie polecam Fenixa, mam o same problemy, gwarancja to dla mnie fikcja. Rower tylko ładnie wygląda.

Problem to ta nieszczęsna sterówka w kształcie D, nie ma tam sztywności wszystko trzeszczy i skrzypi, stuka

 Ja sam jak z sporo części dokupiłem bo gwarant nic w tym temacie nie zrobił

W końcu kupiłem drugi rower bo na Fenixie to taka radość że po dwóch trasach rozkręcam kokpit smaruje i skręcam żeby można było 200 km przejechać i tak mecze się już 6500 km. Teraz idzie na gwarancję i do sprzedania.

Kupiłem Felta i oram nim niemiłosiernie i tam nic się nie dzieje.

 

Napisano

A jak wygląda ten klin kontrujacy mostek u ciebie? U mnie on zwyczajnie pękł na środku. Cały czas mam problem z kokpitem.

Czytałem na forach zagranicznych że bardzo często padają te podkładki pod mostkiem, robią się wygniecione i mostek źle leży.

Dlatego rower odsyłam na rękojmie niech się martwią oni. 

Głowna podkładka nad ludźmi zyskiem to koszt 250 złotych

Gorzej może być bo tego też się spodziewam to wyklepane gniazdo górnego łożyska steru, co by mnie mocno zdziwiło bo nie jeden rower miałem. 

Ogólnie oglądał to autoryzowany serwis Treka nawet nie pancerze i przewody puszczali trochę inaczej i nic nie pomogło.

Oni też widzą problem.

Napisano

U mnie się nic nie dzieje w tym miejscu. Podkładki wyglądają normalnie,  luzu nie ma żadnego, a po jakim przebiegu masz te problemy ? 

Napisano

Te problemu pojawiły się po około 600-700 km. 

Znalazłem też kogoś w komentarzu ma YouTube z tym samym problem , on również ten temat wałkuje i okazuje się że nie jesteśmy sami.

 

Napisano (edytowane)

No nie fajnie ale to chyba jakaś faktycznie wada fabryczna danego egzemplarza bo ja mam ponad 6k przebiegu, i na szczęście brak problemów. A rower masz z polskiej dystrybucji? 

Ps. Masz go na di2 ? 

Edytowane przez szajbna
Napisano

Tak kupiłem w Krakowie w salonie. To nie jest wada jednostkowa, tak jak pisałem docieram do ludzi z tym podobnym problemem i dokładnie Ridley ma to głęboko ...

Polska dystrybucja to szkoda gadać, a kiedy napisałem do centrali to odpisali po 4 miesiącach, przepraszając że się im sprawa zaplątała i czy dalej mam problem, jak napisałem że tak to zlecili isc do autoryzowanego serwisu, który nic i tak nie zrobi 🤬🤬🤬

Pierwszy raz mam z czymś takim doczynienia...

Miałem kilka marek rowerów ale takie lekceważenie i psychologia to tylko u nich

 Strach myśleć co by było gdyby ramę mieli wymienić...

Napisano (edytowane)

To jak u nas kupiony to reklamować i tyle , centrala nie wiem pewnie się nie zajmuje takimi rzeczami jak w każdej dużej firmie,  mi scott też nie odpisal na email pomimo że mam jakiś ticket.

Szkoda ze masz zle doświadczenia bo bardzo przyjemy rowerek dla mnie osobiście.

Polska dystrybucja to fakt słaba bardzo kupowałem innego w PL, i dla tego fenixa złożyli mi w Holandii, bez problemów i wszystko na email.

Edytowane przez szajbna
Napisano

Teraz jest problem z Ridleyem, bo nie serwisują już dilerzy tylko jeden serwis w Bolesławcu na całą Polskę.

Jak na początku reklamowałam to mi powiedzieli że mają części i lepiej sobie samemu ogarnąć części. 🤬🤣😁

Nie wiem co będzie bo jutro to coś reklamuje na siłę i już i to z tytułu rękojmi, bo gwarant sypnie cztery litery, a sprzedawca już nie da rady wówczas. 

Mało tego będę walczył o odstąpienie od umowy mam meile z serwisem od samego poczatku. Zwyczajnie wkopałem się w tego gniota i już. Żałuję tego zakupu jak cholera.

Najgorszy sprzęt jaki miałem. 

 

Napisano

Nie to zwykła 105 tak żeby było najprościej chciałem. 

W efekcie musiałem wymienić już wszystkie pancerze i linki bo ten element podkładki pod kierownicą co wchodzą linki wycierał pancerze i mogło dojść do przetarcia przewodu hydraulicznego. 

I po roku poszło 800 stów ma gniota bo przecież to części eksploatacyjne...

Z tylnego zacisku hamulca 105 zeszła całą farba, a rower nigdy deszczu nie widział.

Oni składają te rowery chyba z jakiegoś odpadu...

Napisano

Czyli to zwykła wersją nie SLic ? 4 przewody w kierownicy niestety robią problemy w wielu rowerach , zbawienie to di2 i tylko dwa przewody hydrauliczne,  może temu u mnie nic się nie dzieje ? 

Napisano

Możliwe, że dlatego masz spokój.

U mnie jest tam bardzo upchane ciasno jest to wszystko źle zrobione, jednak uważam że problemem jest siedzisko łożysko raczej ramy nie wymienią a ono ma tam luz.

Wszytko to zgrzyta, skrzypi. Wystarczy na postoju dociskać kierownice to są takie trzaski i skrzypienia że cholera bierze, przy hamowaniu przodem jest pierwsze stuknięcie tak jakby był luz w sterach. Lipa jak cholera, a klin się w środku złamał bo to takie badziewie wykonane ze mienie ma innej opcji jak pęknąć. W slicu jest inny klin masywny u mnie to cienki kawałek aluminium i jak skręcasz mostek dolna śruba to zaciskanie zgniata klina.

Napisano

Dzięki, choć mam mieszane odczucia co do efektu naprawy. 

Myślę że Ridley wie że ma z tym modelem problem w wersji 105 mechanicznej. Ale woli milczeć i spychać temat

Napisano

Nie mam dobrych wieści. Ridley w Polsce nie ma już żadnego serwisu i przedstawicielstwa.

Uratowało mnie to że sprzedawca ProRowery  musi podjąć reklamacje, bo rower ma półtorej roku i z tytułu rękojmi muszą to ogarniać.

Niestety inaczej kontakt z centralą Ridley co jest mega trudne i chyba odsyłanie roweru do Belgii. Najbliższe przedstawicielstwo jest w Czechach

Masakra.

Napisano

Ja tam serwisu w PL nie potrzebuje, ale nie rozumiem co znaczy nie ma przedstawicielstwa ? 

Na ich stronie pokazuje https://www.bike4race.pl/  wcześniej to chyba Prorowery czyli BikeMoto coś tam firma. 

Wysyłka roweru to nic skomplikowanego, a skoro załatwią Ci to z rękojmi to bardzo dobrze.

Napisano

Nie ma na tą chwilę nikogo.

Nie wiem co będzie bo serwisu też w pl nie ma. Przypuszczam że będzie prawna batalia, bo pro rowery sprzedawca nic za bardzo nie zrobi. 

A centralą Ridley to kilkadziesiąt tysięcy na odpowiedź.

Napisano

Ja rozumiem Twoje uprzedzenia ale demonizujesz nie potrzebnie, podobne batalie ludzie przechodzą z innymi markami 

Przykre to ale niestety tak już na tym świecie jest.

Jak trzeba to się wysyła rower nawet i do Belgi co za problem.

Bardziej sie zastanawiam jak to możliwe że po takim przebiegu masz takie zniszczenia

bo na chłopski rozum wychodzi że musiał być źle złożony z luzami ? i na takim jeździłeś ?   

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...