xtom Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja No to mam dylemat. Jedna osoba napisze "zdecydowanie Riverside" , druga osoba bierz Roam 2 I bądź tu mądry i zdecyduj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Pod względem zastosowanych podzespołów i osprzętu, jako "gotowiec" riverside jest porównywalny z roam 1/0 więc technicznie nawet nie ma sensu porównywać go do 2 Jeśli chcesz kupić coś na w miarę fajnej ramie a później wymieniać części (co jest ogólnie nieopłacalne) to roam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) 2 godziny temu, clavdivs napisał: Giant Roam 2 z 2024? Riverside 920 niczym nie bryluje. Rama, sztyca, mostek, kierownica, hamulce to takie mieso armatnie jakie produkują w Tajwanie na kontenery. koła to podstawowe fulcrumy, warto sprawdzić jakie są ceny łożysk, z tego co wiem fulcrum miał nietypowy rozmiar, by łożyska kupować jedyne słuszne od fulcruma za prawidłową cenę. jeśli nawet są lekkkie, 1900g głowy nie urywa, to dociąży je kaseta godzilla o wadze w okolicach 600g. Ten rower nigdy nie zobaczy lekkiej kasety. Po co w rowerze crossowym koła na 28 szprychach? Napęd od sasa do lasa, kaseta microshift, korba Tajwan, przerzutka xt, manetka slx. Jedynie amortyzator mamy powietrzny, ale to suntour, może jakby był paragon, wtedy warto kwiczeć. Giant. Mamy napęd jednolity od cues, z wzglednie niewielkim kosztem w utrzymaniu. rama pomieści dość szerokie opony, wszelkie mocowania, Ma wszystko co potrzeba by efektywnie rekreacyjnie jeździć. Przecież Giant tez wszystko co ma to to samo "mięso armatnie" produkowane na Tajwanie... Co do kół to prawda, trzeba się zorientować czy części zamienne są w miarę łatwo dostępne. Riverside jest jednak kilogram lżejszy niż Giant, warto to wziąć pod uwagę. Pytanie jeszcze w jakiej cenie autor może mieć 920, bo promocja się skończyła, w regularnej cenie, czyli 4600 już można kupić Roama 1. Edytowane 15 Maja przez NerfMe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xtom Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Ceny..... Riverside mogę kupić/odkupić nówkę w cenie promocyjne 3499zł Giant Roam 2 ( 2024r. ) jest do kupienia w cenie promocyjnej za 3399zł Dlaczego akurat te, ponieważ rama M w jednym i w drugim jest dla mnie pod mój wzrost. przekrok. Ok, bardziej wizualnie wygląda lepiej Roam 2, ale nie przeszkadza mi rama w 920 jak to niektórzy piszą. Dlatego Panowie, żeby nie ciągnąć, co lepiej kupić i z mojej strony zamykam temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Chłopie, ale ja nie wiem po co ty to nadal ciągniesz. Pomijając kwestie wizualne (bo o gustach itd) a zostając przy ocenie suchej specyfikacji to roam 2 nie ma nawet podjazdu do riverside 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) Riverside niczym nie gniecie, stoi na zwykłych kołach do których jedno łożysko to 30zł a trzeba 6, a napęd to mix gdzie kolegę będzie stac tylko na kasetę z Aliexpresu, bo to ze jest przerzutka XT nie oznacza że to jest cały XT. Jedynie jest powietrzny amortyzator , ale to nie jest rzecz która musi być konieczna w rowerze crossowym. Edytowane 15 Maja przez clavdivs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) Napisz też o wadach Gianta. Giant ma własne rozwiązanie sztycy: D-fuse, w związku z czym w przypadku wymiany za sztycę też trzeba będzie więcej zapłacić. Nie podejdzie też każdy fotelik dla dziecka, gdyby ktoś potrzebował zamontować. W modelach Roam pakują też opony połączone z dętką, w przypadku przebicia, utrudnia to znacznie zmianę dętki. W serwisie mi powiedzieli, że oni w takiej sytuacji rozcinają tę dętkę i pakują nową, bo to jedyny sposób by opony nie zmieniać. Żeby nie było znajomemu mimo tego poleciłem Roama 1, ale pisanie że Riverside to szmelc a Giant to same ochy i achy bo ma monolityczny napęd jest dość jednostronne. Edytowane 15 Maja przez NerfMe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja 6 godzin temu, clavdivs napisał: napęd to mix gdzie kolegę będzie stac tylko na kasetę z Aliexpresu, Serio to napisałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cincin27 Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja 7 godzin temu, NerfMe napisał: W modelach Roam pakują też opony połączone z dętką, w przypadku przebicia, utrudnia to znacznie zmianę dętki. W tegorocznych modelach już nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja Mi w salonie powiedzieli co innego, przy okazji kapcia kolegi się upewnię. Aczkolwiek faktycznie coś może być bo w specyfikacji jest inna nazwa opony niż w zeszłym sezonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczupak56 Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja Roam na 23 miał już zwykle opony i dętki. Nowy 24 pewnie też tak ma. Mój z rocznika 21 miał te opono dętki, dziwne rozwiązanie. Na minus gianta prócz sztycy Dfuse jeszcze dziwne stery, których w Polsce chyba się nie kupi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja 21 godzin temu, NerfMe napisał: Napisz też o wadach Gianta. Giant ma własne rozwiązanie sztycy: D-fuse, w związku z czym w przypadku wymiany za sztycę też trzeba będzie więcej zapłacić. Nie podejdzie też każdy fotelik dla dziecka, gdyby ktoś potrzebował zamontować. W modelach Roam pakują też opony połączone z dętką, w przypadku przebicia, utrudnia to znacznie zmianę dętki. W serwisie mi powiedzieli, że oni w takiej sytuacji rozcinają tę dętkę i pakują nową, bo to jedyny sposób by opony nie zmieniać. Żeby nie było znajomemu mimo tego poleciłem Roama 1, ale pisanie że Riverside to szmelc a Giant to same ochy i achy bo ma monolityczny napęd jest dość jednostronne. Nie napisałem że Riverside to szmelc, tylko opinia jest przesadzona o nim. Wybór to wybór co bardziej sie komu podoba. Z tych dwóch wybrał bym Giant, bo zrobi to samo co rower z deca, a kaseta od napędu to 80 zł, a nie ponad 200 jak w przypadku Riverside, czyli tańszy w utrzymaniu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Kto kupuje takie drogie kasety? 🙃 Tak się zastanawiam ilu użytkowników takich rowerów ma potrzebę robić serwis kół? Ale serio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja 13 godzin temu, clavdivs napisał: Z tych dwóch wybrał bym Giant, bo zrobi to samo co rower z deca, a kaseta od napędu to 80 zł, a nie ponad 200 jak w przypadku Riverside, czyli tańszy w utrzymaniu. Zapamiętam, od dzisiaj polecamy rowery na gorszych podzespołach bo "zrobią to samo" a będą tańsze w serwisie. Nie robi giant jakiegoś crossa na wolnobiegu? Jeszcze lepszy będzie, wolnobiegi przecież tanie a do tego odpadają problemy z bębenkiem, przerzutka turnej też kosztuje 30 a nie 230 a biegi przerzuca 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xtom Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Dzięki, Kupiony R920, przyjemnie się jeździ. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.