Skocz do zawartości

[3500-5000] Cross: Roam 1 vs. DS 3 vs. Riverside 920?


Rekomendowane odpowiedzi

Pod względem zastosowanych podzespołów i osprzętu, jako "gotowiec" riverside jest porównywalny z roam 1/0 więc technicznie nawet nie ma sensu porównywać go do 2

Jeśli chcesz kupić coś na w miarę fajnej ramie a później wymieniać części (co jest ogólnie nieopłacalne) to roam

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, clavdivs napisał:

Giant Roam 2 z 2024?

Riverside 920 niczym nie bryluje. 

Rama, sztyca, mostek, kierownica, hamulce to takie mieso armatnie jakie produkują w Tajwanie na kontenery.  

koła to podstawowe fulcrumy, warto sprawdzić jakie są ceny łożysk, z tego co wiem fulcrum miał nietypowy rozmiar, by łożyska kupować jedyne słuszne od fulcruma za prawidłową cenę. jeśli nawet są lekkkie, 1900g głowy nie urywa, to dociąży je kaseta godzilla o wadze w okolicach 600g. Ten rower nigdy nie zobaczy lekkiej kasety. Po co w rowerze crossowym koła na 28 szprychach?

Napęd od sasa do lasa, kaseta microshift, korba Tajwan, przerzutka xt, manetka slx. 

Jedynie amortyzator mamy powietrzny, ale to suntour, może jakby był paragon, wtedy warto kwiczeć. 

Giant. 

Mamy napęd jednolity od cues, z wzglednie niewielkim kosztem w utrzymaniu. rama pomieści dość szerokie opony, wszelkie mocowania, 

Ma wszystko co potrzeba by efektywnie rekreacyjnie jeździć. 

 

Przecież Giant tez wszystko co ma to to samo "mięso armatnie" produkowane na Tajwanie...

Co do kół to prawda, trzeba się zorientować czy części zamienne są w miarę łatwo dostępne.

Riverside jest jednak kilogram lżejszy niż Giant, warto to wziąć pod uwagę. Pytanie jeszcze w jakiej cenie autor może mieć 920, bo promocja się skończyła, w regularnej cenie, czyli 4600 już można kupić Roama 1.

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny.....

Riverside mogę kupić/odkupić nówkę w cenie promocyjne 3499zł

Giant Roam 2 ( 2024r. ) jest do kupienia w cenie promocyjnej za 3399zł

Dlaczego akurat te, ponieważ rama M w jednym i w drugim jest dla mnie pod mój wzrost. przekrok. Ok, bardziej wizualnie wygląda lepiej Roam 2, ale nie przeszkadza mi rama w 920 jak to niektórzy piszą.

Dlatego Panowie, żeby nie ciągnąć, co lepiej kupić i z mojej strony zamykam temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Riverside niczym nie gniecie, stoi na zwykłych kołach do których jedno łożysko to 30zł a trzeba 6, a napęd to mix gdzie kolegę będzie stac tylko na kasetę z Aliexpresu, bo  to ze jest przerzutka XT nie oznacza że to jest cały XT. Jedynie jest powietrzny amortyzator , ale to nie jest rzecz która musi być konieczna w rowerze crossowym. 

 

Edytowane przez clavdivs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz też o wadach Gianta. Giant ma własne rozwiązanie sztycy: D-fuse, w związku z czym w przypadku wymiany za sztycę też trzeba będzie więcej zapłacić. Nie podejdzie też każdy fotelik dla dziecka, gdyby ktoś potrzebował zamontować. W modelach Roam pakują też opony połączone z dętką, w przypadku przebicia, utrudnia to znacznie zmianę dętki. W serwisie mi powiedzieli, że oni w takiej sytuacji rozcinają tę dętkę i pakują nową, bo to jedyny sposób by opony nie zmieniać.

Żeby nie było znajomemu mimo tego poleciłem Roama 1, ale pisanie że Riverside to szmelc a Giant to same ochy i achy bo ma monolityczny napęd jest dość jednostronne.

Edytowane przez NerfMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, NerfMe napisał:

Napisz też o wadach Gianta. Giant ma własne rozwiązanie sztycy: D-fuse, w związku z czym w przypadku wymiany za sztycę też trzeba będzie więcej zapłacić. Nie podejdzie też każdy fotelik dla dziecka, gdyby ktoś potrzebował zamontować. W modelach Roam pakują też opony połączone z dętką, w przypadku przebicia, utrudnia to znacznie zmianę dętki. W serwisie mi powiedzieli, że oni w takiej sytuacji rozcinają tę dętkę i pakują nową, bo to jedyny sposób by opony nie zmieniać.

Żeby nie było znajomemu mimo tego poleciłem Roama 1, ale pisanie że Riverside to szmelc a Giant to same ochy i achy bo ma monolityczny napęd jest dość jednostronne.

Nie napisałem że Riverside to szmelc, tylko opinia jest przesadzona o nim. Wybór  to wybór co bardziej sie komu podoba. Z tych dwóch wybrał bym Giant, bo zrobi to samo co rower z deca, a kaseta od napędu to 80 zł, a nie ponad 200 jak w przypadku Riverside, czyli tańszy w utrzymaniu. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, clavdivs napisał:

Z tych dwóch wybrał bym Giant, bo zrobi to samo co rower z deca, a kaseta od napędu to 80 zł, a nie ponad 200 jak w przypadku Riverside, czyli tańszy w utrzymaniu. 

Zapamiętam, od dzisiaj polecamy rowery na gorszych podzespołach bo "zrobią to samo" a będą tańsze w serwisie. 

Nie robi giant jakiegoś crossa na wolnobiegu? Jeszcze lepszy będzie, wolnobiegi przecież tanie a do tego odpadają problemy z bębenkiem, przerzutka turnej też kosztuje 30 a nie 230 a biegi przerzuca 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...