Skocz do zawartości

[opony] Maxxis vs Continental


Rekomendowane odpowiedzi

Jezdze na bikeparkach juz z 3 magic mary, tylko pomyslalem o zmianiem fakt faktem ze na oponach aie nie znam co juz wczesniej zaznaczylem, jednak nie jezdze 2km/h i chce zeby opona wystarczyła mi na dluzej, opona nie musi byc za jakies miliony ale za jakis lepszu oplot pare zlotych moge dolozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś wczoraj propozycję na Assegai przód max grip i tył DHR nawet zwykłe exo. Taki zestaw obecnie będę montował u siebie tylko ja mam obie Miniony. Magic Mary u mnie zawsze miała bardziej naderwane boczne klocki niż jakikolwiek Maxxis wiec będziesz pan zadowolony. Coś ci nie spasuje to następne kupisz w innej mieszance i tyle. Opony jak klocki nie żyją wiecznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to przod biorę maxxisa asseagia z maxxgripem, a co z "sciankami bocznymi" na stronie centrum rowerowe mam do wyboru dual-ply, exo, exo silkshield, exo +.

Co wybrać i co to jest dual ply?

 

Z kolei ja mam 29 i na tyl na centrum rowerowe jak wchodze na dhr2 jest tylko 29*3.00, mniejsze rozmiary to 27.5. na allegro jest dhr2 z 29*2.40 ale ma exo+. To dobrze, czy źle? Jakby ktoś mi mogl najlepsze polaczenie dobrać bo moeie na opinach sie nie znam, ale na bikeparku nie jezdze najgorzej, więc chcialbym dobrać jaknajlepsze połączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tyle razy pisałem jaki oplot i mieszanka że powtarzać się nie będę, co do zużywających się ścianek to akurat u mnie to nie występuje, większość przecięć jaka wystąpiła i moich znajomych była tuż przy stopce. A akurat tam casing niewiele daje, tutaj główną rolę gra wkładka.

Personalnie na tyl używam twardych mieszanek ze względu na zużycie, problem rozcięć i dobić rozwiązuję wspomniana wcześniej wkładka. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, R4vd napisał:

Dobra to przod biorę maxxisa asseagia z maxxgripem, a co z "sciankami bocznymi" na stronie centrum rowerowe mam do wyboru dual-ply, exo, exo silkshield, exo +.

Co wybrać i co to jest dual ply?

Panie pisałem byś poczytał. Już się prościej nie da. Lektura na dobranoc https://www.1enduro.pl/maxxis-przewodnik-opony-mtb-enduro-trail-dh/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Można powiedzieć że zapoznałem sie w temacie. Do elektryka kupilem 2x assegaia maxxgrip dd  bo bylo pisane ze w elektryku nie mają znaczenia opory toczenia. A co z downhillowką? Assegai faktycznie ma wiekszy opór toczenia, jednak czy jest to az tak zauważalne w dh? W enduro, gdzie wjeżdżasz na góry owszem wsadzil bym przód assegai maxxgrip tyl dhr2 maxxterra. A w dh można 2x assegai maxxgrip dh casing i czy widac jakas roznice?

Na tyl do enduro do dhr2 lepiej maxxterra dh casing czy dd?

Edytowane przez R4vd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, olo850 napisał:

Czy Ty naprawdę nie możesz poświęcić chwili na lekturę materiałów które tutaj już były linkowane na tacy? I czy Ty naprawdę masz rower do DH i rower enduro i zadajesz takie pytania?

 

Napisałem ze w tym materiale nie bylo pisane o takich rzeczach co pisalem. Szybciej bys mi juz odpisal albo sobie darowal i zrobił co innego. Tak mam rower dh i enduro tyle ze większość czasu przejechałem na schwalbe.

@Tyfon79az taki zly wybor? Elektryk 250 watow haibike wiec jakos bieznika katowac nie bede. Elektryka mam zeby sobie w gory podjechac i pozniej zjechac, jak nie będzie wyciagu biore elektryka jak bedzie to enduro/dh, czesciej bede bral dh lub enduro niz elektryka a zależało mi na gripie, wiec wzialem assegai z maxxgripem a dh cssing byl by overkillem wiec wziąłem dd. Az tak zly wybor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeździsz DH na odpowiednim poziomie to bierzesz oplot DH. Jeżeli jeździsz na poziomie "amatorskim" to pewnie DD wystarczy zarówno do DH jak i enduro. Dodatkowo jeszcze wpływ ma Twoja waga, chyba nie raczyłeś odpowiedzieć na pytanie czy zamierzasz stosować wkładkę. Jeżeli do tej pory jeździłeś na Schwalbe, to przekopiuj zasady z tamtych opon  na Maxxisy, różnice dotyczą tylko określeń marketingowych na tożsame tematy. Mało kto jeździe 2xAssegai, to jest zbędne w 95% przypadków, zakładaj na tył coś szybszego, może być DHR II.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, olo850 napisał:

Jeżeli jeździsz DH na odpowiednim poziomie to bierzesz oplot DH. Jeżeli jeździsz na poziomie "amatorskim" to pewnie DD wystarczy zarówno do DH jak i enduro. Dodatkowo jeszcze wpływ ma Twoja waga, chyba nie raczyłeś odpowiedzieć na pytanie czy zamierzasz stosować wkładkę. Jeżeli do tej pory jeździłeś na Schwalbe, to przekopiuj zasady z tamtych opon  na Maxxisy, różnice dotyczą tylko określeń marketingowych na tożsame tematy. Mało kto jeździe 2xAssegai, to jest zbędne w 95% przypadków, zakładaj na tył coś szybszego, może być DHR II.

 

Wkładek raczej nie zamierzam stosować, myślę ze jezdze w miarę na poziomie, zawodowcem nie jestem ale raczej amatrorem totalnym tez nie. Skoro do elektryka zamontowalem juz assegaia maxxgrip dd to chyba na tyl do dh założę wlasnie dhr2 maxxgrip dh a na przod assegaia maxxgrip dh. Bedzie rk lepszy wybor niz 2x assegai? Bo ja ten rower i tak wsadzam na wyciąg i zjeżdżam wiec nie bede pedałował. W takim razie lepiej 2x assegai czy dhr2 i assegai?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2024 o 16:30, marcin_ostrów napisał:

Ale przeciez zasady są w maxxisie bardzo proste :D Przód maxgrip exo/exo+ , tył maxterra dd/dh . Assegai w maxgripie na tył to gruba przesada . Mi spokojnie styka Dissector , ale w oplocie DH wtedy. +90kg i enduro "wyciągowe" :D

Exo to się nadaje na jazdę na asfalce. Chyba, że ważysz 45kg jak moja dziewczyna. 

Exo+ w terenie, a nie uglaskanych ścieżkach wytrzymało mi dokładnie dwa dni i scianka też poszła w piz. (Jeżdżę na wkładkach). 

Jeżeli chodzi o maxxisa to tylko dd albo dh casing. Do zjazdówki zawsze miałem założonego assegaia dh casing. Jeżeli ważniejszy jest dla Ciebie grip niż opory toczenia w dół, to bierz 2x assegai. Jeżeli jednak napędzanie ma dla Ciebie duże znaczenie to wrzuć na tył dhr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kongo245dziekuje bardzo o taka odpowiedz mi chodziło raczej cale zalozenie polega na tym tsk jak wyzej pisalem ze rower wrzucam na samochod, na wydiag i zjazd do enduro bede pchal na tyl dhr 2 maxxterra dd a na przod assegai maxxgrip dd a dh chyba tak jak pisalem zostane przy 2x assegai dh maxxgrip, zobacze jak mi sie bedzie spisywać do na dh nie bede duzo podjezdzal itp a grio jest dla mnie wazny pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2024 o 15:06, R4vd napisał:

 

Aż taki zly wybor? Elektryk 250 watow haibike wiec jakos bieznika katowac nie bede. Elektryka mam zeby sobie w gory podjechac i pozniej zjechac, jak nie będzie wyciagu biore elektryka jak bedzie to enduro/dh, czesciej bede bral dh lub enduro niz elektryka a zależało mi na gripie, wiec wzialem assegai z maxxgripem a dh cssing byl by overkillem wiec wziąłem dd. Az tak zly wybor?

Skoro pisze ci ktoś kto ma elektryka, że opona szybko zdechnie to warto się nad tym pochylić. Ja nie uprawiam enduro wyciągowego tylko szlakowe i nie potrzebuje żadnych cudów na kiju. Zwykłe EXO+ TR mi styka plus mleko. Tył maxxterra i też nie mam problemów. Pisałem ci od czegoś sobie zacznij i metodą prób i błędów w końcu trafisz na odpowiedni set opon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to teraz pojeżdżę na tym co zamowilem nastepnym razem do elekteyka dac zwykle exo+?

 

Tylko rowniez do enduro, dh, elektryka są inne sety opon dlatego chcialem zpaytac o poradę. Juz chyba ogarniam temat dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie ty nic nie ogarniasz XD

Opona ci zniknie bo wsadzasz maxxgrip które się zużywa w oczach w analogu a co dopiero w elektryku. Ja raz kupiłem sobie dissectora w gripie na tył do analoga (bo chciałem oplot DD a da się to kupić tylko w gripie), nie zaliczył nawet 10 wyjazdów i klocki już zmasakrowane, ledwo się trzymały. W kilometrach to ja wiem ile to przejechało... 200 może (mój jeden wypad to jakieś 30km samej jazdy w dół). W ebike to podziel sobie jeszcze na pół ten przebieg. 

Teraz pierdziele to, wsadzam wkładkę, najzwyklejsze exo tr na tył i można od wiosny do jesieni przejeździć. 

EDIT: A w sumie, ja sobie tak piszę o sobie a kij wie jak kto jeździ, sie okaże zaraz że twister to już enduro.

Edytowane przez Rumcajs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Wiem że nic nie ogarniam pospieszylem sie teoche z kupnem, myslalem ze jak nie bede katował to maxxgrip styknie xD.

Moze lepiej sprzedać assegaia z maxxgripem z tylu i dac tez assegaia ale maxxterra bo wyczytalem duzo opini o tych klockach?

Edytowane przez R4vd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a nie lepiej exo+?

I dzieki za cierpliwość @Rumcajs., totalnie sie nie znalem na oponach teraz juz rozróżniam wkoncu mieszanke od oplotu xD plus do endurowki wlecialy na tyl dhr 2 maxxterra dd a na przod assegai maxxgrip dd i jezdzi sie swietnie w dh na razie nie wymieniam bo dalej schwalbe maja bieznik, ale jak juz padną, zaryzykuje chyba w 2x assegai maxxgrip dh bo ludzie akurat chwalili a w dh co jakis czas opone mogę zmienic szczegolnie ze tak jak pisałem pakuje na samochód i na wyciąg. A zalezy mi na przyczepnosci w dh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że oploty DD są dostepne w 95% przypadków w mieszacne maxxgrip, więc nie dostaniesz DD w najbiedniejszej mieszance "dual". EXO+ też nie dostaniesz, tu co najwyżej uda ci się kupić maxterra która też sporo szybciej się zużyje od zwykłego duala. Jeżdżę tak ja, jeżdzą tak ludzie w okolicy którzy są ode mnie szybsi. Oplot głównie chroni przed uszkodzeniami ścianki opony, od otarcia itp. Za zabezpieczenie przed dobiciem do obręczy i jej ochronę przez wgniotkami odpowiada wkładka. 

PS. Prywatnie nie sądzę, że jeździsz na tyle szybko i technicznie, żeby poczuć różnicę w oplocie na tylnym kole. Gadaj sobie co chcesz tutaj, twoja wiedza o oponach mnie przekonuje, że cos tam sobie pyrkasz ale tak o. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...