boogeyman Napisano 1 Maja Udostępnij Napisano 1 Maja Hej, Myślę coraz poważniej nad wymianą mojego Mattsa 500 z 2003 na coś nowszego i większego z obecnego roweru z fabryki została chyba tylko rama, i taka geometria najbardziej mi odpowiada i w coś podobnego bym celował. Czyli MTB lub XC. Żadnego roweru jeszcze nie przymierzałem, ale bardzo mnie zainteresowała Merida Big Nine. Idealna byłaby 500 z tego roku, można trafić w tej samej cenie co modele z poprzednich lat. Ewentualnie 300, jeśli różnią się tylko osprzętem (tak gdzieś wyczytałem). Nie ustaliłem jeszcze budżetu, jeszcze się zastanawiam. Ale 5k to byłby max. Trochę info: - musi być 29' - napęd koniecznie z dwoma tarczami z przodu, nie mam przekonania do napędów 1x - gravel odpada, geometria, muszę też mieć amortyzację widelca ze względu na nadgarstki - przebieg roczny 3-5k, w zależności od czasu - trasy minimum 30km, max 180km - trasy głównie ubite szutry, asfalt, ścieżki - płasko polska, więc podjazdy w liczbie minimalnej - biorąc pod uwagę trzy powyższe punkty, powtórzę że interesuje mnie tylko MTB/XC, typu Big Nine. Mimo że cross byłby lepszy, nie leży mi ta geometria - waga - fajnie by zejść do ok 12kg przy rozmiarze L Są jeszcze jakieś alternatywy do Big Nine warte uwagi? Jest znacząca różnica między 300-500? I jak z różnica w rocznikach, 2024 widzę że już ma naprawdę bardzo fajny osprzęt, więc raczej nie ma co zaprzątać sobie głowy starszymi modelami? A, musi to być rower w miarę dostępny stacjonarnie, bez przymierzenia na pewno nie kupię. Pozdrawiam i z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sz.jablonowski Napisano 1 Maja Udostępnij Napisano 1 Maja Miałem podobny dylemat, ale założenia były takie aby MTB nie ważył więcej jak 12kg, miał RS Reba i zmieścił się w budżecie 5k pln, nic nie znalazłem w nówkach więc złożyłem rower od podstaw, większość części nowych, w tym baza czyli rama i amor, trochę gratów miałem, trochę zamówiłem w Chinach, wyszedł rower w założonej wadze i budżecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 1 Maja Autor Udostępnij Napisano 1 Maja Dzięki. Jest to jakaś myśl, ale wolałbym coś gotowego do czego mógłbym się przymierzyć a tak może być ciężko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalab Napisano 1 Maja Udostępnij Napisano 1 Maja @sz.jablonowski tarcze z tej tabelki (sm-rt76 typu narrow) przynajmniej w teorii nie pasują do tych hamulców (br-mt200 typu wide) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sz.jablonowski Napisano 3 Maja Udostępnij Napisano 3 Maja @michalab tylko w teorii, całkiem nieźle to działa a na pewno dużo lepiej jak na rt10 czy rt30 które się krzywią przy mocniejszym hamowaniu, takie tarcze miałem więc w inne nie inwestowałem, za jakiś czas i tak wpadną rt86 i hamulce slx. @boogeyman szukaj czegoś w dolnej granicy budżetu i resztę zainwestuj w upgrade, lekki amortyzator, opony z niskimi oporami toczenia, tubeless itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja @sz.jablonowski Szukałem, ale albo mam za duże wymagania, albo nie umiem szukać... Dlatego też po cichu liczyłem na doradzenie czegoś w dolnej granicy, bo sam nic sensownego nie mogę znaleźć. na pewno chciałbym na starcie mieć 2x11, ew. 2x11. I to strasznie ogranicza wybór... A to co znajduje to wagowo porażka i na starcie amor i koła do wymiany aby zbliżyć sie do wagi Big Nine. Więc nie wiem czy byłby sens tak kombinować, kosztowo wyjdzie podobnie, a to że będzie 100 czy 200g mniej to już aż takie ważne nie jest dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja (edytowane) Cześć Kolega jabłonowski dobrze sobie rower wykombinował. Możesz wrzucić fotkę? Widziałem te ramy w necie ale za dużo całych rowerów już nie. Masz tam rebę 120 mm? boogeyman Niestety za 5 tysi jak nie złozysz to nie będzie wagi poniżej 12 kg. Mógłbyś dać linka do roweru? Ale dajmy na to,że nowy to okolice 12,5-13 kg z raczej ciężkimi kołami, oponami. Wystarczyłoby je wymienić i można by osiągnąć zakładaną wagę ale takie koła to okolice 2 tysięcy zł a do tego opony dochodzą. Cięzko kupić gotowca w tej cenie i wadze. dostrzegłem,że jeśli nie piszesz o wersji lite to waga wyjsciowa będzie jeszcze wyższa Edytowane 6 Maja przez Przecietny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja Tak tak, wiem że poniżej 12kg nie ma szans, ale coś w okolicach byłoby spoko. Big Nine 500 w L powinien ważyć tak jak piszesz 12.5-13kg i to jest jak najbardziej ok. Inne rowery jak sprawdzałem to były to przedziały bardziej 13.5-14.5kg, a to już trochę dużo. Jakąś w miarę budżetową opcją byłby Big Nine 300, 1k mniej, główna w różnica "w wadze" to amor, jakieś 500g na nim można by odjąć. Ale to ofc byłaby opcja że ten sezon pośmigam na tym co dali, a wymienię za rok-dwa. Tak, wiem, uparłem się na tą markę i model, ale no kurczę nie widzę innej alternatywy nawet w tych samych pieniądzach ciężko coś innego znaleźć. Chyba gravele za bardzo popularne się zrobiły, bo w nich to można wybierać i przebierać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Producent podaje 12,92 ale przpuszczam,że bez pedałów w rozmiarze m. Jak myślisz o wymianie w przyszłości i Ci się podoba rower oraz pasuje cena to brać😁 Starsze modele mają trochę inną geometrie ale za te cene można mieć wersje lite, jednak to rower bardziej wyścigowy niż ten co podajesz np: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3203/bignine-500-lite-2223. W tym momencie ma słabsze hamulce(wcześniej wystepował na mt200 od Shimano) choć przypuszczam, że minimalnie ale lepszy napęd 2x11, nie wiem na ile ma to dla Ciebie znaczenie. Napęd Cues jest za to nowszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja Si, Lite starszej generacji był moim pierwszym wyborem jak na jesień przymierzałem się do wymiany, ale inne sprawy na głowie i rower zszedł na drugi plan. Zwłaszcza niebieskie malowanie mega mi przypadło go gustu i gdyby jednak to kolorem się jeździło to nie byłoby tematu Co do napędu, to prawdę mówiąc zarówno i ta deorka jak i cues będą jak najbardziej ok dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sz.jablonowski Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja @Przecietny ależ oczywiście. Rama trochę kloc ale geo jest spoko, zrobiłem jednego dnia traskę 200+km przy średniej netto 24,1km/h bez większego problemu i bólu amor 120mm skoku, ładnie wszystko wybiera. Budżetowo pewnie przebiłbym 5k na tych gratach ale trochę miałem różnego szpeju, ogólnie jeszcze jest potencjał do zbicia wagi bo sam napęd to podstawowa deorka 5100 z największą kasetą. Rower poskładałem pod siebie, tak jak chciałem a nie jak wciskają producenci. Qark podstawowego Rabbita goni za 2999zł, na napędzie deore 5100 i amorem sr suntour xcr. @boogeyman jeśli nie znalazłeś czegoś konkretnego to pozostaje Ci jeszcze jedna opcja, pochodź po sklepach i poprzymierzaj się do różnych rowerów, jak coś znajdziesz to sobie dokładnie porównuj geo tego wybranego z innymi dostępnymi "tańszymi" w necie, najważniejsze jest dobranie odpowiedniej wielkości ramy a całą resztę później możesz dopasować, jak długość mostka, sztyca z offsetem albo bez, itp., jeśli masz jakieś pojęcie, podstawowe narzędzia to bym składał bez zastanowienia. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 7 Maja Autor Udostępnij Napisano 7 Maja Si, taki mam plan. Udało mi się już namierzyć Big Nine stacjonarnie w teoretycznie dobrym rozmiarze i w tym tygodniu postaram się podjechać. Chwilę gadałem z kolesiem i widać że jest ogarnięty więc mam nadzieję że zaproponuje też jakieś alternatywy. Narzędzia i pojęcie mam, w obecnym rowerze większość już sam wymieniłem (jedynie tarcze to nowość dla mnie), ale ze składaniem mam jeden duży problem. Rower najchętniej kupiłbym na raty. No ale nie zamykam totalnie tej furtki, ramę i amor mógłbym ogarnąć za gotówkę, a resztę już w jednym sklepie na raty wziąć. Mimo wszystko i tak wolałbym pójść w coś w miarę sensownego na start i co jakiś czas coś ulepszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja (edytowane) sz.jablonowski Fajny ten rower, solidny osprzęt i wg siebie i swoich potrzeb, jak oceniasz tą ramę solidna, bez żadnych "błędów"? Znam kogoś dla kogo taki rower byłby jak znalazł ale póki co nie miałem styczności osobistej z tą ramą😄Liczyłem,że kogoś spotkam przyjrze się i pomacam😄ale na razie nie pojawiła się na moim horyzoncie. Widelec 100mm też by tam podszedł czy nie bardzo? boogeyman Masz zaznaczone Poznań zakładam,że gdzieś tam mieszkasz😄pamiętam,że w centrum rowerowym na franowie i hetmańskiej mieli meridę, oraz nieco niższe ceny były na sobieskiego w razie czego. Edytowane 8 Maja przez Przecietny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Maja Mod Team Udostępnij Napisano 8 Maja Rama tego Quarka jest ciężka, a Meridy do lekkich nie należy (też ponad 2 kg), ale jest nieco lżejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 9 Maja Autor Udostępnij Napisano 9 Maja @Przecietny obecnie to w sumie okolice Poznania tak, do centrum pisałem, ale kontakt coś się urwał po tym jak zdeklarowałem jaki rozmiar mnie interesuje. Pojadę do nich i tak, a dzisiaj planuję skoczyć do supersportowego (o nich pisałem wyżej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja O tym sklepie zapomniałem. Nie wiem z której strony okolice Poznania ale w razie czego jeszcze Śrem http://www.swiatrowerusrem.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&menu=76&strona=1&sub=51 jak 4 lata temu szukałem roweru to z gosciem dało się negocjować, podobnie jak na sobieskiego w supersportowym nie było o tym mowy, nie wiem jak dziś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molekpl Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja (edytowane) W dniu 6.05.2024 o 10:03, Przecietny napisał: Cześć Kolega jabłonowski dobrze sobie rower wykombinował. Możesz wrzucić fotkę? Widziałem te ramy w necie ale za dużo całych rowerów już nie. Masz tam rebę 120 mm? boogeyman Niestety za 5 tysi jak nie złozysz to nie będzie wagi poniżej 12 kg. Mógłbyś dać linka do roweru? Ale dajmy na to,że nowy to okolice 12,5-13 kg z raczej ciężkimi kołami, oponami. Wystarczyłoby je wymienić i można by osiągnąć zakładaną wagę ale takie koła to okolice 2 tysięcy zł a do tego opony dochodzą. Cięzko kupić gotowca w tej cenie i wadze. dostrzegłem,że jeśli nie piszesz o wersji lite to waga wyjsciowa będzie jeszcze wyższa Da się ale trzeba pokombinować, mieć trochę czasu i najlepiej zimą. Ja złożyłem Chisela co waży z pedałami, lampkami i uchwytem na bidon 10.6kg za 5300zł. CHisel z bike discount na SX 3100, napęd sprzedałem za 600, amor za 400, koła za 500, zostały mi opony, rurki, siodełko, hample ktych jeszcze nie sprzedałem. Kupiłem x1700 za 320e, rebę za 205, korbę i kasetę SLX u majfrendów, manetke, suport i przerzutkę XT od majfrendów (wszystko w listopadzie na wyprzedaży) Dodatkowo Deorki hamulce za 81usd, pedały od majfrendów i race kinga na tył z niemiec. Dodatkowo sztyca elita one 85zł, kierownica Flame on (194g) na wyprzedaży w fahrrad de za 7euro. Chwyty piankowe riczeja za 5e. Opony na mleku. Ale zajęło mi kompletowanie części 4 miesiące. No i waga nie była jakimś priorytetem bo można było kupić koła karbonowe za 1500zł centrum rowerowym lub od majfrenda, siodełko sprzedać power compa 260g i kupić Ryet 3d i na dzień dobry 300g lżej. Jakbym sprzedał na szybko Sram level T za 150 i fast tracka za 50 to 5100 by wyszło. Najtaniej i najlżej to by było z Rczbike przypolować ramę Focusa, Sida za 230e z przesyłką mniej więcej i jakieś koła. Napęd tani jakaś zwykła deorka, korbe, wkład suportu na ali do wyrwania za 100zł komplet. Najważniejsze to dobra baza czyli rama, koła, amor a reszta to grzyb dla amatorów jak ja lub my A jak chcesz gotowca to na pepperze obserwuj czy wielmożny expert rowerowy nie zstąpił akurat z nieba i nie zniszczył polskiego lobby rowerowego jakąś dobrą okazją ;D Edytowane 9 Maja przez Molekpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 10 Maja Autor Udostępnij Napisano 10 Maja Pojechałem, przejechałem się na ramie z zeszłego i tego roku. No i najnowszy model wogóle mi nie leży. Geometria z zeszłego roku to jest to Mam tylko jeszcze rozkminę czy nie pójść jednak w 300 zamiast 500, ok 1k różnicy w cenie, więc zostałby budżet na upgrade. A nawet w stocku myślę że będzie bardzo spoko. Tak więc na chwilę obecną jestem już prawie że zdecydowany na Big Nine 300 Lite 2023. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja Molekpl Ale liczysz z częściami sprzedanymi w takim razie masz rację,że można i w sumie jak zimą ma się czas to dobrze zrobić tak jak zrobiłeś, fajny rower i fajna rama którą też swego czasu chciałem nabyć😉 boogeyman Trochę dlatego też podrzuciłem Ci ten link bo domyślam się z tego co piszesz,że nie potrzebujesz niewiadomo czego a ten rower( 300 lite) ma solidny osprzęt a czy napęd 2x10 czy 2x11 w sumie wielkiej różnicy nie robi, jedynie amor słabszy ale nadal powietrzny,w szczegóły nie ma co wchodzić, do tego kolor ramy robi dobre wrażenie jeśli ktoś chce się wyłamać z szaro-biało-czarnych ram. Standardy nowoczesne a to najważniejsze przy rozbudowie. Kto wie, może spotkamy się gdzieś na szlaku, bo ja też z okolic Poznania, będe wypatrywał nowej błyszczącej meridy😄 Jak kupisz liczę na fotkę😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 10 Maja Autor Udostępnij Napisano 10 Maja Prawda jest też taka że co bym nie kupił to i tak będzie przepaść wzg tego na czym teraz jeżdżę Co prawda złego słowa powiedzieć nie mogę bo śmiga mi się bardzo dobrze, no ale jest to jednak konstrukcja sprzed 20 lat Amor też, stara sprężynowa Omega RST, więc czy odczułbym jakąś różnicę pomiędzy amorem z 300 a 500? Nie sądzę, a na dobrą sprawę to jest główna różnica pomiędzy tymi rowerami. Oczywiście jeszcze 2x10 vs 2x11, ale komponenty tej samej klasy, więc jak nie będzie mi brakować przełożeń to będę zadowolony Jedyne co jeszcze muszę sprawdzić, to rozmiar. Testowałem zeszłoroczny model w rozmiarze L i wydawał mi się za duży przy moim wzroście 177cm. M niestety mieli tylko z tego rocznika, i rozmiar wydał mi się lepszy. Ale to też inna geometria która nie do końca mi podeszła. Ale to może rozmiar też zrobił swoje? Muszę skontaktować się z centrum rowerowym czy mają taki rozmiar, jak nie, to w ciemno będę brał M. W tą stronę łatwiej coś korygować, niż poprawiać za dużą ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 10 Maja Autor Udostępnij Napisano 10 Maja M przymierzona i jest ideolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu23432 Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja Witam Jeżeli mogę dołączyć do rozmów o Meridzie to mam pytanie. Widzę że w tym roku pojawił się model big nine 500 czyli wersja bez lite wolę komfortową jazdę niż sportową. Pytanie do ekspertów: opłaca się dopłacać do wersji 500 czy parametry 300 są wystarczające jak za 700 różnicy? https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4085/bignine-500 https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4087/bignine-300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja (edytowane) @Przecietny niestety zawiodłem Cię i kupiłem czarną teal był parę stówek droższy, a do koloru nie będę dopłacać. W dobrej cenie był w jakimś dziwnym sklepie, ale cena aż za dobrą więc nie chciałem ryzykować. na razie tylko 40km przejechane, ale jest dobrze, jestem zadowolony Edytowane 18 Maja przez boogeyman 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 13 Czerwca Udostępnij Napisano 13 Czerwca (edytowane) boogeyman Hejka jakos wcześniej nie trafiłem na ten post. No to gratuluje zakupu, kolor nie jeździ jak to mówili przy zakupie auta😄. Pewnie już więcej kilometrów za Tobą, udanej i bezproblemowej eksploatacji życzę, coś tam planujesz zmieniać, pamietam,że chwyty były nieco twarde😄 zizu23432 Amortyzator lepszy w tej 500-tce, choć pewnie już kupiłeś po takim czasie😄 Edytowane 13 Czerwca przez Przecietny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 13 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca @Przecietny chwyty to od razu poszły do wymiany na ergonomiczne, nie leżą mi już zwykłe ostatnio też kierownice wymieniłem na taką z większym backstepem. Niestety, moje nadgarstki są dość wymagające i przy tej długości kierowniczy za duży kąt miałem. Poza tym jest ideolo, w przyszłym sezonie pomyślę nad innym amorem, ten to jednak kloc straszny... Ale na razie zostaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.