Skocz do zawartości

[ebike w góry] Rower elektryczny do 15k zł


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry! 

Szukam ebike dla wysokiego i ciężkiego gościa w góry (mieszkam w górach) do długich leśnych rekreacyjnych podjazdów i zjazdów. Ważę 125kg. Myślałem nad konwersją swojej Meridy hardtail, co by wiązało się z wsadzeniem silnika centralnego i baterii 700+ wh, oraz chciałem wsadzić tam dużego kapcia dla poprawy amortyzacji, lecz niestety konstrukcja ramy pozwala na max 2.25" opony. Czasem miewam problemy z bólem kręgosłupa po dłuższej jeździe. W grę wchodzi więc sztyca amortyzowana + konwersja MID, albo zakup gotowego ebika. Wstępne wymagania: duże tarcze hamulcowe od 200mm, hamulce 4 tłoczkowe, przyzwoity widelec golenie od 34mm, szerokie opony od 2.5" I koniecznie wyjmowana bateria, bo ładować mogę tylko w mieszkaniu. Nie musi być koniecznie full, może być hardtail byleby plecy na tym nie cierpiały.

W oko wpadł mi ten CUBE: https://www.cube.eu/pl-pl/cube-stereo-hybrid-120-pro-750-flashgrey-n-orange/974bf9b54be9a72785ffe95c7c7546f2

Oraz ten Canyon: https://www.canyon.com/pl-pl/electric-bikes/electric-mountain-bikes/spectral-on/spectral-on-cf/spectral-on-cf-7/3391.html?dwvar_3391_pv_rahmenfarbe=M129_P09&dwvar_3391_pv_rahmengroesse=XL

Spodobał mi się ten sztywniak https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/rower-elektryczny-mtb/grand-canyon-on/grand-canyon-on-8/3397.html?dwvar_3397_pv_rahmenfarbe=M149_P01 na dużych 2.6" oponach, ale jego nowa wersja nie ma możliwości wyjęcia baterii, a starsza nie jest już chyba nigdzie dostępna.

Rowery oczywiście największe w rozmiarze XL (rama ok 22"). Lecz to trochę przekracza mój budżet, chyba będę musiał czekać na jakieś promocję. Ale jakieś porady jak i gdzie taniej można dorwać fajny rower będą mile widziane, szkoda mi wydawać 20k zł na rower.

Edytowane przez Marcinowski1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, sam zamówiłem speca turbo tero X 4.0 full suspensions za 10k, czekam na dostawę do lokalnego dilera i nie mogę się doczekać odbioru i jak pojadę nim do do pobliskiego lasku aby zobaczyć jak się sprawuje w terenie. Nie jeździłem jeszcze nigdy roweru typu full, ale ostatnimi czasy to często jeżdżę przez jakieś górki i pagórki ma swoim analogowym sztywniaku,

Edytowane przez maciekpas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
14 godzin temu, marcina napisał:

Elektryk w góry do zjazdów i podjazdów to faktycznie celuj już w full-a.

Polecam wertować Internet, włącznie z OLX, często zdążają się obniżki na poziomie 50% i więcej. Niedawno był full Specialized przeceniony z 20 do 10 tyś.

Na OLX ktoś wystawia tego tero 4.0 za dychę. Ale tylko wersja L - dla mnie za mała. Spóźniłem się o kilka dni z tym szukaniem.

Edytowane przez Marcinowski1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Fajnie, że coś jest. Mam pewne wątpliwości: Zastanawiam się jak z gwarancją w takim wypadku, bo do odległego kraju raczej odsyłał nie będę na gwarancję gdy się coś stanie.

Po drugie ciekawi mnie czy ten kapeć 2.35" będzie dało się wymienić na 2.6", czy rama na to pozwoli?

Bateria jest 530wh tylko, ale da się dokupić większą 710wh za 4200zł. Ile "Pi×dzwi" kilometrów po górach na baterii 530 przejedzie facet z rowerem o łącznej wadze zestawu 150kg, zrobię 50km?

Przerzutka tylko SRAM SX Eagle, więc pewnie do wymiany na jakieś Deore XT (taki mam w meridzie).

Godzinę temu, marcina napisał:

Za 15 500 są wersje 5.0 na OLX.

Niestety tylko M-ka. Ale specyfikacja lepsza i bateria w zestawie większa.

Edytowane przez Marcinowski1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancję masz w każdym serwisie Speca, a te znajdziesz w większych miastach.

SRAM SX Eagle jest do bani, ale za parę stówek zrobisz sobie upgrade do NX czy GX.

Za 15 999 jest XL-ka 5.0 za OLX.

Znalazłem coś takiego: https://www.cingolanibikeshop.com/specialized-tero-x-5-0-29-verde.html może za parę dni promocja dotrze do Polski, jak to było z Tero X 4.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcina napisał:

Tu masz jeszcze XL: https://www.all4cycling.com/products/specialized-turbo-tero-x-4-0-nero

Za 15 500 są wersje 5.0 na OLX.

Silnik 50 niutów, bateria 500 W, koła z ciastoliny, brak hamulców, zawieszenie z dupy, przerzutki do zmiany. Po co to kupować? To sie rozleci w górach po 200 km. Serio.

Celem przypomnieniea: bardzo dobre rowery mają ciężar całkowity na poziomie 140 KG. Większość 120. Więc szukaj czegoś pancernego przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcinowski1 napisał:

Tero 5.0 za 2500 euro to byłaby super sprawa. :)

Pisałem ci byś szajsu nie kupował bo zaliczysz wtopę. Ten Spec bo na silnikach się nie znam technicznie i pod względem jakości jazdy to taki rower do płaskopolskiego lasu dla emeryta. Serio w takie coś chcesz się pakować? Kijowy zawias, damper, amor, geo, gvwniane koła do tego te ich debilne pomysły na 28 szprych. To znaczy nie debilne tylko oni nie potrafią zrobić dobrych kół dla ciężkiej osoby pod 28 otworów. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomek595 napisał:

WOW !@#$%^ @Lassar71 Strasznie ciężkie . Nijutony i bateria swoje ważą .

Teraz wiem czemu same grubasy na tym jeżdżą .

Wersja specjalnie for you: ciężar całkowity na poziomie 120k g to:

120 kg minus waga samego roweru ( 25kg) czyli na jeźdzca w pełnym apanażu zostaje 95 kg. Tak trudne do zrozumienia? Serio? Czyli koleś który waży 105 teoretycznie nie powinien na takim jeździć.

Innymi słowy - nie rozumiem co chciałeś przekazać  w poście? Na pewno nie ma to nic wspólnego ze zrozumieniem. Czegokolwiek jak sądzę.

A tekst "same grubasy na tym jeżdżą" = no cóż - ignorancja level master.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
57 minut temu, Tyfon79 napisał:

Pisałem ci byś szajsu nie kupował bo zaliczysz wtopę. Ten Spec bo na silnikach się nie znam technicznie i pod względem jakości jazdy to taki rower do płaskopolskiego lasu dla emeryta. Serio w takie coś chcesz się pakować? Kijowy zawias, damper, amor, geo, gvwniane koła do tego te ich debilne pomysły na 28 szprych. To znaczy nie debilne tylko oni nie potrafią zrobić dobrych kół dla ciężkiej osoby pod 28 otworów. 

W temacie polecają mi ten rower to się "podniecam" sprzętem. Ale skoro niektórzy sądzą, że to się za bardzo nie nadaje w góry to na spokojnie poszukam czegoś innego. :)

Jeśli chodzi o las w którym nie ma żadnych przewyższeń to moim zdaniem nie potrzeba elektryka. Klasycznym sztywniakiem za 5000zł na Shimano Deore można objeżdżać takie lasy latami na jednym rowerze i tylko amor smarować raz w roku + raz na jakiś czas kasetę zmienić.

Edytowane przez Marcinowski1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleciła osoba do lasu i ok ale ty jak piszesz chatę masz w górach i trochę warzysz. Nie należysz do tych co okazjonalnie pakują elektryka do auta i tyle. To ma być coś przede wszystkim wytrzymałego i tutaj ten Canyon Spectral to taka wyjściowa dobra propozycja. Też nie jest idealnie ale to już niebo a ziemia w porównaniu z tym Tero. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Wojcio napisał:

To może pomogę tak - wybierz swój styl. Jedna z odpowiedzi pasuje do twojego roweru (i przy okazji jest to zdjęcie zrobione najwyżej w górach).

A)

Zrzut ekranu 2024-04-29 o 15.39.09 Średni.jpeg

B )

Zrzut ekranu 2024-04-29 o 15.39.33 Średni.jpeg

C)

Zrzut ekranu 2024-04-29 o 15.41.17 Średni.jpeg

Najczęściej będzie to B.

Od czasu do czasu po A trzeba będzie pojechać - zdarza się, że innej drogi nie ma jeśli się chce zaliczyć określone miejsca.

C nie mam zamiaru uprawiać, zostawiam to wygimnastykowanym i szczupłym rowerzystom.

Godzinę temu, marcina napisał:

Do takiej jazdy przyda się już Spectral:

 

Zasuwanie na singlach to nie, raczej spokojna jazda, ale czasem w trudniejszym terenie.

Edytowane przez Marcinowski1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało skoku (120) nie ? 
Ja mam Cube 160 i przy mojej wadze 120 kilo daje/dajemy radę.  
Dropy pół metrowe, małe „hopy”. 
Tysiąc kilometrów zrobiłem bez awarii więc rower polecam.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...