Skocz do zawartości

[Szosa] Kompatybilność napedu


Thomass13

Rekomendowane odpowiedzi

A jaki napęd chciałbyś mieć w szosie na wyjazd w góry ? Większość jeździ na 52-36 x 11-30. Tak więc 50/34 x 11-32 to jest bardzo komfortowy zestaw do podjeżdżania. Optymalny.

Jak będzie brakować na ściankach, to zawsze możesz zastosować 11-34, ale myślę, że nie będzie konieczności.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znów ja mam górki i to zdarzają się takie gdzie jest 15% a z tym napędem który był 52/36 i 11-32 nadal było tak sobie. Ale też patrzę w kwestii tego na jakich przełożeniach jeżdżę. Każdy mówi kto jeździ że optymalny zakres to właśnie 50/34 i 11-30 lub 11-32 na kasecie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
10 godzin temu, Greg1 napisał:

Może być ciężko. Zależy też od nogi. Generalnie mam jedną większą górę w okolicy i na napędzie przód 50/34T, tył 11-32T było ciężko. Ale ja nie mam jakiejś tam specjalnie silnej nogi i rower też nie jest wycieniowaną 8-kilogramową sztuką. Oczywiście da się wjechać na pojedynczą górkę, po pofalowanym terenie też ale po prawdziwych górach nie chciałbym tak jeździć. Teraz mam z tyłu 11-34T i jest lepiej w krytycznych momentach, na najbardziej stromych odcinkach podjazdu.

Ja w ostatnią sobotę jechałem rajd trasa Dolina Dunajca: Pieniny, Słowacja, j. Czorsztynskie 138 km i 2065 przewyższenia wyszło. Jeden podjazd był krótki ale 15% a drugi 20-22% pokazywało to ten drugi już wogole nie wyjechałem. Ogólnie było 8 długich podjazdów w tym 3 po ok 6 km jeden prawie 8 km w górę. Lekko nie było a uznaje że wcześniejszą zmiana jak bym zrobił było by jednak troszkę lżej. Mimo tego jednak uznałem że zmiana jest nieunikniona. Dziś testowałem i napęd i już widać że kasta w większym zakresie wykorzystuje jeśli chodzi o jazdę po płaskim. Uznałem że jednak szkoda kolan i zmianę zrobiłem. Tak to wyglądało: IMG_20240511_222108.thumb.jpg.7a2cf46e0767bec9a996c94f66d2560a.jpg

Edytowane przez Thomass13
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po pierwszej jeździe z nową korba i przednia przerzutką. Wyskoczyłem na lokalne górki. Trasa 72 km i 1200 przewyższenia. Po zmianie z tarcz 52/36 na 50/34 od razu czuć że się trochę lżej podjeżdża. Dla mnie wymiana na plus o te 2 zęby mniej w korbie robią różnice. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...