KNKS Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) A jaki napęd chciałbyś mieć w szosie na wyjazd w góry ? Większość jeździ na 52-36 x 11-30. Tak więc 50/34 x 11-32 to jest bardzo komfortowy zestaw do podjeżdżania. Optymalny. Jak będzie brakować na ściankach, to zawsze możesz zastosować 11-34, ale myślę, że nie będzie konieczności. Edytowane 15 Maja przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 15 Maja Autor Udostępnij Napisano 15 Maja To znów ja mam górki i to zdarzają się takie gdzie jest 15% a z tym napędem który był 52/36 i 11-32 nadal było tak sobie. Ale też patrzę w kwestii tego na jakich przełożeniach jeżdżę. Każdy mówi kto jeździ że optymalny zakres to właśnie 50/34 i 11-30 lub 11-32 na kasecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) Nie wiem gdzie jeździsz, ale gdybym na co dzień jeździł "w górach" to zainwestowałbym w kompakt, czyli 50-34 x 11-30. Edytowane 15 Maja przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 15 Maja Autor Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) 10 godzin temu, Greg1 napisał: Może być ciężko. Zależy też od nogi. Generalnie mam jedną większą górę w okolicy i na napędzie przód 50/34T, tył 11-32T było ciężko. Ale ja nie mam jakiejś tam specjalnie silnej nogi i rower też nie jest wycieniowaną 8-kilogramową sztuką. Oczywiście da się wjechać na pojedynczą górkę, po pofalowanym terenie też ale po prawdziwych górach nie chciałbym tak jeździć. Teraz mam z tyłu 11-34T i jest lepiej w krytycznych momentach, na najbardziej stromych odcinkach podjazdu. Ja w ostatnią sobotę jechałem rajd trasa Dolina Dunajca: Pieniny, Słowacja, j. Czorsztynskie 138 km i 2065 przewyższenia wyszło. Jeden podjazd był krótki ale 15% a drugi 20-22% pokazywało to ten drugi już wogole nie wyjechałem. Ogólnie było 8 długich podjazdów w tym 3 po ok 6 km jeden prawie 8 km w górę. Lekko nie było a uznaje że wcześniejszą zmiana jak bym zrobił było by jednak troszkę lżej. Mimo tego jednak uznałem że zmiana jest nieunikniona. Dziś testowałem i napęd i już widać że kasta w większym zakresie wykorzystuje jeśli chodzi o jazdę po płaskim. Uznałem że jednak szkoda kolan i zmianę zrobiłem. Tak to wyglądało: Edytowane 15 Maja przez Thomass13 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja Jestem po pierwszej jeździe z nową korba i przednia przerzutką. Wyskoczyłem na lokalne górki. Trasa 72 km i 1200 przewyższenia. Po zmianie z tarcz 52/36 na 50/34 od razu czuć że się trochę lżej podjeżdża. Dla mnie wymiana na plus o te 2 zęby mniej w korbie robią różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.