Skocz do zawartości

[gwarancja] Bontrager Flare RT, Ion 200 RT


Rekomendowane odpowiedzi

Reklamował ktoś te lampki? Jak wygląda procedura reklamacji? Macie może jakiś pewny adres mail do Bontragera, czy teraz już Trek, na który można napisać?

Mam paragon ale sprzedawca nie odpowiada. Próbowałem też dzwonić pod numer 0048 221 049 698 ze strony trekbikes.com żeby uzyskać jakieś informacje. Bezskutecznie wisiałem na telefonie kilka razy po prawie 20 minut, nikt nie odbiera mimo podanych godzin 9:00 – 17:30 (wsparcie - obsługa klienta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W październiku 2019 miałem nieprzyjemność/przyjemność (zależy jak się na to spojrzy, bo lampka się zepsuła, ale ją bezproblemowo wymieniono na nową) reklamować Ion Pro RT, która po miesiącu użytkowania przestała się włączać, a wszelkie próby przywrócenia jej do życia (resetowanie, ładowanie) nie powiodły się. Pamiętam (a nawet sprawdziłem maile), że lampkę reklamowałem przez sklep, w którym była kupiona i to była wyraźna sugestia obsługi klienta Treka (z którym się na samym początku skontaktowałem).Tylko, że u mnie sklep nie robił problemów...

EDIT:

Znalazłem oryginalną odpowiedź od Treka... Zadałem 2 pytania:

1. Czy lampkę do naprawy gwarancyjnej mogę zwrócić poprzez dowolnego autoryzowanego sprzedawcę Treka/Bontragera, czy tylko przez sklep, w którym została kupiona...?

2. Czy do naprawy gwarancyjnej muszę dostarczyć lampkę z kompletem: uchwyt montażowy, kabel... w oryginalnym opakowaniu, czy wystarczy samo urządzenie?

Odpowiedź brzmiała:

Produkt powinien być reklamowany w miejscu zakupu. Firma Trek zajmie się tym niezależnie, gdzie produkt będzie reklamowany, ale musi Pan porozmawiać ze sprzedawcą, czy zajmie się tym roszczeniem. Do roszczenie potrzebny jest lampka i dowód zakupu. Przy takim typie roszczenia nie jest wymagany opakowanie, kabel ani uchwyt.

Czyli wynika z tego. że teoretycznie możesz próbować reklamować te lampki u dowolnego autoryzowanego sprzedawcy Treka, ale nie musi on mieć ochoty się tym zająć. Zmusić (na zasadach ogólnych odpowiedzialności za sprzedany towar) możesz w sumie jedynie tego, u którego je kupiłeś. Tak to rozumiem...

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piottro1 napisał:

Reklamował ktoś te lampki? Jak wygląda procedura reklamacji? Macie może jakiś pewny adres mail do Bontragera, czy teraz już Trek, na który można napisać?

Mam paragon ale sprzedawca nie odpowiada. Próbowałem też dzwonić pod numer 0048 221 049 698 ze strony trekbikes.com żeby uzyskać jakieś informacje. Bezskutecznie wisiałem na telefonie kilka razy po prawie 20 minut, nikt nie odbiera mimo podanych godzin 9:00 – 17:30 (wsparcie - obsługa klienta).

A sklep ma jakiś regulamin zwrotów? Kupiłeś ze strony czy na Allegro?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dwa razy reklamowałem Flare RT w sklepie w którym dokonywałem zakupu, dwa razy została wymieniona na nową od razu na miejscu, po prostu gość przejrzał paragon spisał co trzeba i dał nową z półki. Za drugim razem ją sprzedałem, bo wymieniałem dwa razy w ciągu nie całego roku. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 godzin temu, Piottro1 napisał:

Reklamował ktoś te lampki? Jak wygląda procedura reklamacji? Macie może jakiś pewny adres mail do Bontragera, czy teraz już Trek, na który można napisać?

Oddajesz do sklepu na podstawie paragonu. Nie ma w tym jakiejś większej filozofii. Na 100% wymienią na nową.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Problem polega na tym, że (kupowałem z drugiej ręki i otrzymałem paragon, sklep 500 km ode mnie) nie mogę złapać kontaktu ze sklepem, nie odpowiadają na maile i nie mogę się również dodzwonić.

Pomyślałem, więc żeby odezwać się bezpośrednio do Trek i z nimi spróbować porozmawiać, jak mam postępować w takiej sytuacji. Też się nie mogę do nich dodzwonić mimo długiego czasu oczekiwania na słuchawce.

Tutaj prośba do @HSM o podanie adresu mail (jest gdzieś tak dobrze schowany na stronie, że nie mogę znaleźć), na który pisałeś do nich.

Czas pracuje na moją niekorzyść, gwarancja do 4.05.2024 😕 

Edytowane przez Piottro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamować możesz u każdego autoryzowanego dealera Treka którego masz akurat najbliżej AFAIK. Wystarczy dowód zakupu.

Cytat

 All claims must be submitted by an authorized Trek retailer. You can find your nearest Trek shop by using the store locator here: https://www.trekbikes.com/us/en_US/store-finder/
• Please bring with you the product that is needing warrantied and your original proof of purchase!

 

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piottro1 Obawiam się, że to był kontakt poprzez jakiś formularz na stronie Treka, którego w tej chwili może już w ogóle nie być (ach te cięcia kosztów w korporacjach 🙂). Odpowiedź dostałem z imiennego maila pracownika, który może nawet już nie pracować, - w każdym razie wówczas to był Mariusz_Gadziemski[małpa]trekbikes.com...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2024 o 21:50, Piottro1 napisał:

Reklamował ktoś te lampki? Jak wygląda procedura reklamacji? Macie może jakiś pewny adres mail do Bontragera, czy teraz już Trek, na który można napisać?

Mam paragon ale sprzedawca nie odpowiada. Próbowałem też dzwonić pod numer 0048 221 049 698 ze strony trekbikes.com żeby uzyskać jakieś informacje. Bezskutecznie wisiałem na telefonie kilka razy po prawie 20 minut, nikt nie odbiera mimo podanych godzin 9:00 – 17:30 (wsparcie - obsługa klienta).

Generalnie produkty można reklamować na jeden z 2 sposobów:

- rękojmia - gwarantem jest sklep (tylko można reklamować przez sklep gdzie zakupiono produkt) a podstawą rękojmi są przepisy prawa chroniące konsumenta. Ja z reguły wybieram tę drogę gdyż bodajże z 3 razem można żądać zwrotu pieniędzy.

- gwarancja producenta (lub dystrybutora) - tutaj gwarantem jest producent (dystrybutor), ochrona gwarancyjna jest dobrowolna a jej zasady są określone np. regulaminem producenta a tam producent może napisać co mu się podoba. Z reguły w Polsce gwarancja jest 2 -letnia (może być dłuższa lub krótsza) i zawiera ochronę jaką daje w/w rękojmia gdyż konsument ma prawo skorzystać z tej drugiej. Zdarza się, że gwarancja jest rozszerzana ponad ochronę, którą daje rękojmia np. Trek wymienia koła karbonowe na nowe przez 2 lata od zakupu gdy użytkownik je połamie z własnej winy lub zje mu koła pies.

Z racji braku kontaktu ze sklepem nie możesz skorzystać z rękojmi,

Co do gwarancji producenta to powinieneś zajrzeć do regulaminu gwarancji (czy jak tam nazwał to producent) i tam się dowiesz jaka drogę reklamacji uwzględnia producent. Tam także uwzględnia okres ochronny nowo wymienionego produktu (jeżeli do tego dojdzie)

Co do ew. innej drogi to Ja spróbował bym skorzystać z 2 dróg:

1. zadzwoniłbym do Trek-a i zgłosił problem (tak aby przydzielili by mi ticket sprawy), że sklep nie odpowiada na próby kontaktu i możliwe, że nie działa i co dalej bo chciałbyś skorzystać z ochrony gwarancyjnej. 20 minut, które czekałeś to pikuś przy Canal+ gdzie czasami oczekiwanie miałem 50 minut. Wtedy włączam na głośnomówiący, przyciszam, coś robię i czekam - rozmowy mam darmowe. Nie daj się spławić np. proszę dzwonić do sklepu tylko zażądaj nadania nr zgłoszenia (ticket-u) przez co będziesz mógł się powoływać na ten numer sprawy później a BOK będzie musiało oficjalnie w jakichś sposób zamknąć te sprawę czyli będzie szukało rozwiązania razem z Tobą.

2. Skontaktowałbym się z dealerem Treka i tam porozmawiał osobiście -ale mogą się nie zgodzić.

Gdy lampkę już Ci naprawią/wymienią to tą droga powinieneś ew. reklamować następnym razem.

Edytowane przez Filip71
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Filip71 dziękuję za cenne wskazówki. No, dodzwonienie się graniczy z cudem.
 

@HSM napisałem na adres Mariusz_Gadziemski[małpa]trekbikes.com dopisując jeszcze kilka adresów z głowy:

Cytat
  Mariusz_Gadziemski@trekbikes.com,
info@trekbikes.com,
pomoc@trekbikes.com,
suport@trekbikes.com

😛

Z adresu info@ przyszła odpowiedź:

Cytat
Thanks for reaching out!
 
Your message landed in an inbox that's not monitored. If you'd like to connect with the Trek Customer Service Team, please contact us here.
Looking to connect with your local bike shop? This link will direct you to their contact information.
 
Happy riding!

Użyłem linku "contact us here"

obraz.png.d8f43aa5e2d5597749a427c239f56ac5.png

 Skorzystałem z czatu i porozmawiałem z botem, który zasugerował mi napisać na adres: ridersuport@trekbikes.com Oto odpowiedź :
😞

Cytat
Dzień dobry
Gwarancja na komponenty Bontrager jest tylko i wyłącznie dla pierwszego właściciela zakupującego dany produkt u jednego z naszych dilerów.
Niestety gwarancja nie przechodzi na kolejnego właściciela komponentów wiec w tej sytuacji nie posiada pan żadnej gwarancji na produkt.
Pozdrawiam / Many thanks

Karol Hapel
Trek Bicycle Corporation Ltd.
Customer Care Guide
TEL: +44 (0) 1908 360160 (Trek UK)
TEL: +48 221049698 (Trek Polska)
http://www.trekbikes.com

Chyba niepotrzebnie wspomniałem, że lampki odkupiłem wraz z paragonem 😕 

@HSM Pan Mariusz odpowiedział:

Cytat

Dzień dobry

Wysłałem zapytanie do sklepu z prośbą o kontakt bezpośrednio z Panem.

Sklep nadal istnieje i jest dilerem naszej marki.

Thank you/Pozdrawiam.

I... podziałało. Sklep do mnie napisał, że prosi o kontakt, podając numer telefonu (ten sam pod który dzwoniłem - był na paragonie). Zadzwoniłem i tym razem porozmawiałem z bardzo miłą Panią. Powiedziała, że jest jej przykro z tego powodu, że nie mogłem się do nich dodzwonić. Obecnie wymieniłem z Panią kilka wiadomości mail, dosyłając zdjęcia lampek i paragonu (posiadam tylko na jedną lampkę, drugi przepadł).

Sprawa w toku, dam znać gdy i jak się zakończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, sukces, mam dwie nowe lampki 😃

Przemiła Pani Alina ze sklepu w Gliwicach zajęła się całą sprawą, na tyle skutecznie, że mimo braku drugiego paragonu otrzymałem dwie lampki. Proces zgłoszonej przez Panią reklamacji trwał dwa tygodnie. Warto było tyle czekać 🙂

Trochę mnie zirytowała odpowiedź z trekbikes.com że gwarancja przysługuje tylko pierwszemu właścicielowi. Bardzo to jest dziwne i brzmi jak uciekanie od odpowiedzialności za opiekę nad produktem.

Ale mniejsza z tym. Podsumowując, należy zgłaszać się do sprzedawcy (moim zdaniem nie podając, że jest się drugim właścicielem - dowód zakupu jest najważniejszy).

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi w temacie, dzięki Waszej pomocy udało się doprowadzić temat do szczęśliwego dla mnie końca 👍

Co zauważyłem, to przednia lampka nie ma już logo Bontrager tylko Trek.

 

 

IMG_2846.jpeg

IMG_2846.jpeg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...