Skocz do zawartości

[1500 zł] pierwszy rower szosowy?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Jestem nowy, nigdy nie jeździłem na rowerze szosowym, a potrzebuję czegoś na triathlon (odległość 25km, max 50km). Zastanawiam się czy w takich pieniądzach można kupić coś używanego, co się nie rozpadnie po miesiącu, jeśli tak to gdzie, co, za ile, na co zwrócić uwagę? Czy może jest to zbyt mała kwota i lepiej wypożyczyć na 2 dni jakiś rower z Decathlonu? Przy drugiej opcji na pewno dostanę coś lepszego, ale treningów nie będę miał jak robić, chyba, że na zwykłym, górskim rowerze. Budżet mały, bo nie chcę na pierwszy rower inwestować nie wiadomo ile, tylko sprawdzić czy to dla mnie i pojeździć te 25km po płaskim.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak porywasz się na tri nie mając żadnego roweru szosowego, to równie dobrze możesz robić te treningi na hulajnodze. :D
Za 1500 zł można kupić sensowną, używaną szosę, ale będzie to z pewnością rower z poprzedniej epoki. Z drugiej strony czy na 25km potrzeba czegoś więcej...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie pytam ludzi, którzy się na tym znają. Nie wiem czy porywam - pływanie i bieganie ogarnięte, a do triathlonu zostało jeszcze kilka miesięcy dlatego potrzebuję roweru. Nie chodzi o nie wiadomo jak dobry czas czy miejsce, a po prostu o ukończenie w przyzwoitym czasie do czego szosa, nawet stara byłaby chyba jednak niezbędna. Te 25km to nie jest duży dystans, dlatego myślę, że na pierwszy raz i do przygotowania taki tani, używany rower wystarczy. Problem tylko w tym na co patrzeć, co polecacie itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aluminiowa rama, V-brake, jakaś stara Tiagra (może 105), przyzoite alu koła z niskim stożkiem - w tym budżecie powinny być osiągalne. Ale tak jak pisałem, nie będą to na pewno aktualne komponenty i geometria. ;) Chyba i tak lepsze to, niż jakiś "aktualny" marketowy cudak na noname'owych częściach i pseudohamulcach w postaci mechanicznych tarczówek od majfrenda. :P

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TheJW napisał:

Aluminiowa rama, V-brake, jakaś stara Tiagra (może 105), przyzoite alu koła z niskim stożkiem - w tym budżecie powinny być osiągalne. Ale tak jak pisałem, nie będą to na pewno aktualne komponenty i geometria. ;) Chyba i tak lepsze to, niż jakiś "aktualny" marketowy cudak na noname'owych częściach i pseudohamulcach w postaci mechanicznych tarczówek od majfrenda. :P

Tylko zdajesz sobie sprawę, że stare geometrie wyścigowe były bardzo optymalne pod tym kątem?

Weźmy sobie taką Gazelle Champion Mondial na Dura Ace. Geometria sztorcowana , typowo torowa i bardzo zwarta. Przecież z tego jest  konkretny ogień i trzymanie prędkości, podjeżdża się z siodła też całkiem konkretnie, sam rower lekki bo ważył mniej jak 8 kilo ;) . Najlepsze wyniki miałem właśnie na tym rowerze jak i na karbonowym CA66 Authora( geometria już bardziej klasyczna race).  I taki rower, a i podobne można już znaleźć w tej kwocie, tylko właśnie trzeba szperać :)

trochę pozmieniane, ale rower mam po dziś dzień :)

gazelle.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mihau_ napisał:

Płacisz 2500 i masz nówkę z dwuletnią gwarancją https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-sora-2024/

Żeby kupić używkę o podobnych parametrach jakieś 2 też byś musiał zapłacić 

Nie no Mihau nie ma opcji :)

Jak już miałbym brać to zdecydowanie tego Accenta na FR7 i pełnej Tiagrze 4600 za uwaga 1190 pln, a i pewnie coś bym jeszcze stargował ;) :D

https://allegrolokalnie.pl/oferta/rower-kolarka-szosowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_,ale sprzedający napisał, że jest po serwisie, ile w tym prawdy? Zawsze można pojechać z kimś kto jest oblatany, sprawdzić, bądź nawet gdyby kupił w ciemno i miał pójść z nim na serwis to: Gdy mam do wyboru, rower lżejszy, na konkretnych kołach, sztywnych, pod ściganie( bo przecież fulcrum racing 7 już sensownie jedzie,- miałem 5-ki i wiem jakie było wow po pzresiadce z  gumianych paździerzaków na maszynowym zaplocie i kulkach), konkretną ramę z całkiem przyzwoitą geometrią( Accenta ramy akurat tez znam zwłaszcza te starsze ;)) i karbon widłem, na pancernej 4600, kontra jakąś nie oszukujmy się nie powalająca sense na jakiś tam nie oszukujmy się raczej słabych kołach zaplatanych maszynowo?  Nawet jakbym miał za serwis ( zmiana pancerzy, linek,  kaseta, owijka, łańcuch , suport) zapłacić te 6 stówek to co jako gość który chce potrenować i osiągnąć jak najlepszy wynik w tej sytuacji wybiorę? Ten  10-cio letni "antyk", na tym  osprzęcie będzie działał tak samo, będzie zdecydowanie trwalszy( akurat grupę 4600 posiadam  :) )  i będę miał ponad to 1-no przełożenie więcej co na gonce może się przydać.. jedyny niuans , to wąsy, ale? Ten rower ma spełniać pewne z góry zamierzone zadanie , a nie wisieć po instagramach, fejsbukach,  czy zbierać lajki na ustawkach :)

 

Ten rower to jest tylko taki przykład, że są, że można kupić  bardzo fajny spełniający swoje zadanie sprzęt, a niejednokrotnie i nawet wyglądający w/g osobistego gustu. :)

Edytowane przez kaido2
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2024 o 22:03, rowerkolarz napisał:

A jaka opinia na temat tych 3 opcji:

1.

2.

To ma po dwadzieścia lat. 

Naprawdę najsensowniejszą opcję na tanią szosę ci wrzuciłem na początku. 

Daj jakiś obszar geograficzny w jakim szukasz to zerknę w wolnej chwili 

I wzrost, przekrok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...