Adamus90 Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Cześć, Poszukuję roweru crossowego w przedziale cenowym do 2500 (oczywiście, im mniej tym lepiej). Mam 180cm i wagę 70kg. Główne przeznaczenie roweru to wycieczki do 30km w większości asfaltem/ścieżkami rowerowymi, ale chciałbym się czuć również komfortowo na utwardzonej drodze czy jakiejś leśnej/polnej. Nie zależy mi na hamulcach tarczowych, mogą być również dobre, firmowe V-braki. Fajnie jakby rama posiadała możliwość regulacji mostka kierownicy lub była tak wykonana, by była wygodna (pozycja bardziej pionowa niż leżąca). Kolejnym plusem byłyby schowane w ramie linki, bo będę potrzebował zamontować fotelik dla dziecka. Przeczytałem mnóstwo recenzji, tematów na tym forum, ale nadal mam dylemat, który rower wybrać. Streszczając moja nowo nabytą 'wiedzę': Lazaro i Kandsy mają dobry osprzęt ale raczej mierne ramy. Romet i Kross nie optymalny stosunek jakości/cena. Najlepiej kupić jakąś szanowana na świecie markę typu TREK czy GIANT, ale to oczywiście nie ta półka cenowa. Po wstępnej selekcji rozpatruje takie opcje: 1. https://www.rowerzysta.pl/Rower-crossowy-Kellys-Cliff-90-2022?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw_qexBhCoARIsAFgBlevURaNpGxt7yVlGP9EyW1GL0SVYxFy9Njeq9bgUTRr-slfaSoO9hC8aAtVSEALw_wcB 2. https://nrowery.pl/crossowe/101-1693-caledon-vb-al.html#/34-kolor-czarno_zielony/28-rozmiar_ramy-21 3. https://m-bike.pl/produkt/rower-m_bike-crs-60-d/?attribute_pa_kolory=czarny_bialy&attribute_pa_rozmiar=s 4. https://evolutionbikes.pl/products/scott-aspect-940-granite?_pos=7&_sid=1e85d862d&_ss=r - jeszcze taka perełka tyle, że w zasadzie to MTB, nie mam pojęcia czy będzie tak wygodny jak cross + dostawa z Włoch co na pewno jest minusem Prośba o zweryfikowanie mojej 'wiedzy'. Być może szukam zupełnie nie w tych modelach i markach co powinienem. A być może te wstępnie wyselekcjonowane modele jednak są najbardziej optymalne, tylko który wybrać? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Cytat: "wygodna (pozycja bardziej pionowa niż leżąca)" I liczysz, że dowiesz się tego od internetowych doradców? Do ilu rowerów się mierzyłeś? Każda marka ma indywidualne podejście do pozycji "za kierownicą" co jest podyktowane przez geometrię ramy i dobór komponentów takich jak kierownica, mostek, a nawet offset rury podsiodłowej. Idź do sklepu, przymierz się do paru rowerów i w kwestii komfortu to Ty będziesz najlepszym ekspertem sam dla siebie. A jak znajdziesz 2 zbliżone do siebie pod względem pozycji i będziesz miał wątpliwości w kwestii jakości i osprzętu w stosunku do ceny, to wróć z pytaniami na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia (edytowane) 9 godzin temu, Adamus90 napisał: Nie zależy mi na hamulcach tarczowych, mogą być również dobre, firmowe V-braki. W tej cenie kupowanie roweru bez tarczówek to nieporozumienie. 9 godzin temu, Adamus90 napisał: Kolejnym plusem byłyby schowane w ramie linki, To dlaczego wrzucasz link do roweru z linkami na wierzchu? A czy linki na wierzchu naprawdę przeszkadzają przy foteliku? Ktoś obeznany się wypowie? 9 godzin temu, Adamus90 napisał: Lazaro i Kandsy mają dobry osprzęt ale raczej mierne ramy Co z tymi ramami dokładnie? Northec i M_Bike mają dobre ramy? 9 godzin temu, Adamus90 napisał: Romet i Kross nie optymalny stosunek jakości/cena Zamiast "nie" miało być "ma"? Jeżeli tak to: serio? A ramy dobre? 🙂 9 godzin temu, Adamus90 napisał: Fajnie jakby rama posiadała możliwość regulacji mostka kierownicy lub była tak wykonana, by była wygodna (pozycja bardziej pionowa niż leżąca) W tej cenie nie znajdziesz (raczej) sportowych crossów, a regulowany mostek dołożysz do każdego roweru z tego przedziału cenowego. Edytowane 26 Kwietnia przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamus90 Napisano 26 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia (edytowane) Tarczowki są o wiele droższe niż V-braki. Zakładam, że rower z v-brakami zamiast tarczówek będzie miał lepszej jakości inny osprzęt w tej samej cenie. Co do linek, to właśnie nie mam pojęcia czy są konieczne. Na pewno bardziej estetyczne i być może łatwiej montowalne akcesoria. Nie mam pojęcia co z ramami Lazarro czy Kand, takie opinie wyczytałem na forum. Nie jestem specjalistą, więc mogę jedynie bazować na tym co wyczytałem. Kross i Romet nie mają optymalnego stosunku cena/jakość. Dopłacasz za znaczek. To też opinia z forum. Northtec i M_Bike nie wiem, dlatego pytam kogoś kto się na tym zna, siedzi w tym biznesie i testował więcej niż 1 rower. Idąc do sklepu, który sprzedaje daną markę dowiem się, że ich rowery są najlepsze. Na forum liczyłem na bardziej obiektywne oceny, którym markom warto się przyjrzeć, a których unikać. Co do kwestii komfortu. Przymierzałem się to 3 z powyższej listy, wszystkie mi odpowiadają, dlatego pytam, czy miał ktoś porównanie z rowerami innych firm, w których rama jest bardzo podobna. Ewentualnie ma regulacje mostka co zakładam, że pozwoli mi wyregulować pozycję na optymalną. Edytowane 26 Kwietnia przez Adamus90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia A ja jestem przekonany, że nie znajdziesz na forum obiektywnej osoby, która jeździła kilkoma rowerami, o których myślisz. Nie mówię o przejażdżkach pod sklepem, bo na każdym podobnym będzie Ci wygodnie. Różnicę możesz odczuć po dłuższej jeździe. Co do ram - ktoś słyszał, ktoś napisał, nikt nic konkretnego nie wie. Może są trochę cięższe, może mają brzydsze spawy, może mają trochę staromodna geometrię, może gorsze malowanie, ale to wszystko "może". Każda rama da radę na Twoje przeznaczenie. https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-700/_/R-p-341646 - prosty napęd, rekreacyjna pozycja, dość lekki. Z Twoich M_Bike lub Kellys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia (edytowane) @Adamus90 Marin San Rafael DS2 - komfortowa geo, napęd 2 rzędowy, hydrauliczne heble, waga ok 13.5kg. z pedałami tylko nie wiem jak z dostępnością. Tym mostkiem nie zawracaj sobie gitary bo to koszt 40 zł. i możesz dorzucić do każdego roweru . Edytowane 26 Kwietnia przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia @keltu co to jest komfortowa geo? Twierdzisz, że ten Marin będzie wygodny dla każdego kto na nim usiądzie? Otóż nie. Każdy z nas jes inaczej zbudowany i ma inne oczekiwania w kwestii komfortu. Dla Ciebie może to być najwspanialszy rower na świecie, a dla kogokolwiek innego odwrotnie. @Adamus90 ja jak wszyscy forumowicze mogę jeździć na jednym rowerze na raz, dlatego wśród moich kilku rowerów posiadam jedną crossówkę dobraną tylko i wyłącznie na podstawie własnych odczuć. Mam ją od 9 lat i kolejną kupiłbym identyczną. Przepłaciłem za markę dostając podstawowy osprzęt, ale za każdym razem jak na niej jadę to mam wrażenie jakby była szyta na miarę. Natomiast komu bym jej nie proponował to nie do końca pasowała. Na co dzień jestem handlarzem posiadającym w ofercie crossówki 5 różnych producentów i w wielu przypadkach propozycje zaczynam od marki Unibike, bo jeżeli chodzi o całokształt to nie ma się do czego przyczepić. Tak czy inaczej sam bym sobie nie kupił żadnego crossowego Unibike, bo wybitnie mi nie leżą, natomiast przy Twoich oczekiwaniach mogą Ci spasować. Zerknij coś takiego jak Unibike Flash - jak nacrossówkę jest ciężki, ma design z przed 10 lat i według niektórych forumowiczów posiada przestarzałą geometrię (jakby ta nowoczesna miała być najlepszą dla każdego), ale jeżeli spełni Twoje oczekiwania w kwestii pozycji to będzie dobrym wyborem na lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mines Napisano 27 Kwietnia Udostępnij Napisano 27 Kwietnia W dniu 26.04.2024 o 10:30, chudzinki napisał: https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-700/_/R-p-341646 - prosty napęd, rekreacyjna pozycja, dość lekki. Ja aktualnie go rozważam, ale trochę martwią mnie hamulce tarczowe mechaniczne oraz mniej (dla mnie) znane przerzutki microshift. Odnoszę wrażenie, że porównując go do San Rafael DS2 lepiej wypada ten drugi. Czy jest coś czego nie widzę, a co sprawia, że Riverside mógłby być lepszy lub przynajmniej tak samo dobry patrząc na sam osprzęt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 29 Kwietnia Udostępnij Napisano 29 Kwietnia Osprzętowo lepiej wypada Marin, chociaż mogli na przód wrzucić coś lepszego od Tourneya. Nie wiem ile waży, bo producent nie chwali się na stronie. Microshift w Riverside to pewnie podobna klasa co Acera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 29 Kwietnia Udostępnij Napisano 29 Kwietnia San Rafael DS2 waży ok 13,5kg z pedałami w rozm. M gdzieś na Youtubie widziałem ważenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zalesiu1978 Napisano 1 Maja Udostępnij Napisano 1 Maja Podłączę sie. 180cm wzrostu, 115kg, do wygodniejszej pozycji San Rafael DS2 rozmiar M czy L będzie lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 2 Maja Udostępnij Napisano 2 Maja Ja bym brał L zgodnie z zaleceniem producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.