GacekXAX Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia (edytowane) Cześć posiadam dartmoora primala 2019 27.5 chce wymienić seryjnego lvl, ponieważ po prostu już jest słabym hamulcem osobiście celowałem w SLX, ale na allegro znalazłem w fajnej cenie 350zł magure mt5, generalnie rower używany do jazdy na codzień/do lasu/ czasami skakanie lekkie więc nie wiadomo jaka siła nie jest potrzebna, ale chciałbym posłuchać waszych opinii co byście doradzili tutaj podsyłam linka do tej magury https://allegro.pl/oferta/hamulec-hydrauliczny-magura-mt5-dwustronny-15328173532?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&ev_campaign_id=19694848528&gad_source=1 Obiło mi się coś o uszy o klamkach magury jednak nie jestem w temacie i nie wiem o co chodzi jedyne co to dodam że manetka jest sram x5 i czy ta klamka będzie z nim dobrze leżała na kierownicy? Jeszcze jedno co mnie obawia to w tej magurze z aukcji jest 2200 kabla a aktualnie mam 1300 około, czy mogę sobie ten kabel zawinąć do okoła kolumny czy szykować się odrazu na wymiane kabla i dodatkowe koszty? Edytowane 25 Kwietnia przez GacekXAX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia MT5 ma o tyle złe klamki, że lubią sobie zacząć cieknąć po chwili. Jedni mają długo, inni kilka dni. Nie ma reguły. Cena jest dobra - rozwiązaniem na takie coś jest zmiana klamek na shimano i wtedy posiadanie tzw. "Shigury" - bardzo fajny set. Kable się skraca na zadany wymiar przy montażu, tylko trzeba mieć w zapasie nowy pin i oliwkę. Nie wiem czy będziesz monotował to sam czy nie i na ile jesteś w te rzeczy ogarnięty ale czytając post wydaje mi się, że nie jesteś świadom tego, że po zamontowaniu i tak trzeba to odpowietrzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Kipowanie magury z zamiarem wymiany tych plastikowych klamek na shimano IMO słaby pomysł. Lepiej od razu iść w m7120. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GacekXAX Napisano 25 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia @Rumcajs. Nigdy w sumie nie montowałem hamulca, nie wiedziałem że trzeba je odpowietrzać przy każdym montażu, czyli rozumiem że krok nie do pominięcia? Odpowietrzenie to nic wielkiego już przepracowałem ze swoim levelem a poradników w internecie masa to nic będę działał ale jeszcze przemyślę czy isc w slx czy w tą magure, bo nie chce na dzień dobry wymieniać klamki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 26 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Z tymi klamkami Magury bym nie przesadzał. Wystarczy uważny montaż i wszystko działa aż miło z bardzo dobrą modulacją w przeciwieństwie do Shimano. Mam MT8 Pro od dwóch lat i nic się z nimi nie dzieje. Konstrukcja klamki w Magurach jest bliźniacza czy to MT5, MT7 czy MT8. W przypadku Shimano z serii MX100 trzeba zwrócić uwagę czy manetka nie będzie kolidowała z klamką i da się ją ustawić w ergonomicznej pozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Ja mam MT5 z przodu i zacisk SLX z tyłu z klamką od Magury. Ja tam lubię te klamki. U mnie nic się z nimi nie działo, a mam je 6 lat. Zadecydowanie brałbym Magury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 10 godzin temu, bogus napisał: Z tymi klamkami Magury bym nie przesadzał. Wystarczy uważny montaż i wszystko działa aż miło z bardzo dobrą modulacją w przeciwieństwie do Shimano. Mam MT8 Pro od dwóch lat i nic się z nimi nie dzieje. Konstrukcja klamki w Magurach jest bliźniacza czy to MT5, MT7 czy MT8. W przypadku Shimano z serii MX100 trzeba zwrócić uwagę czy manetka nie będzie kolidowała z klamką i da się ją ustawić w ergonomicznej pozycji. To bardzo poważny optymizm. Wejdź na grupę fb magura mt5/7 owners i znajdziesz dużo wątków o uszkodzonych w różny sposób klamkach. Są wśród opisywanych sytuacji takie które są z winy użytkownika, ale większość to zasługa plasticzanych pomysłów producenta. Sam używam mt5 sprowadzonych do poziomu wyłącznie zacisków, natomiast od czasu do czasu trafia się magura w rowerze klienta. NIc nie uzasadnia zastosowania plastikowych śrub zamykających odpowietrzniki. Mam dość doświadczenia żeby wiedzieć jak nimi kręcić, narzędzia też mam spoko, ale rower to nie jest rzecz w której dokręcanie czegokolwiek wymagałoby hiper umiejętności. Jeśli producent podaje siłę dokręcenia maks 0,5 Nm to praktycznie żaden klucz dynamometryczny nie jest w stanie takiej wartości zaindeksować. Nie wiem jak te elektroniczne ale analogowy z taką dokładnością jest np wera. Przy czym intensywność kliknięcia przy osiągnięciu ustawionego momentu zależy od ustawionej wartości - im wyższa tym klik bardziej rejestrowalny. Problem w tym że ta moja wera nawet przy 5nm ma ultra słaby klik, poniżej ocieramy się o wartości trudno rejestrowalne. Formalnie więc mamy zrobić coś niewykonalnego, realnie sprowadza się to do użycia z wyczuciem własnych palców. Tylko nijak się to ma do trzymania się zaleceń producenta, a siły dokręcania śrub są podawane w Nm. Wkręty do mocowania obejm kierownicy to ta sama fala absurdu. Jeśli jest to tak świetne i uzasadnione rozwiązanie (NIE, NIE jest) to dlaczego w Magurach mt4 wersja do elektryków newralgiczna częśc klamki która stanowi obejmę kierownicy wykonana jest z metalu po obu stronach a połączenia są obsługiwane śrubami i trzpieniami metalowymi? Nie zalatuje to jakąś paranoją, czy innym dziwactwem? We wspomnianej grupe jest sporo fajnych zdjęć różnych pęknięć, wycieków i innych szaleństw będących wynikiem oczywiście ludzkiego działania ale mających miejsce wyłącznie dlatego że materiał i rozwiązania używane przez tą firmę są kompletnie niekompatybilne z przeciętnym człowiekiem. Rozumiem że powodem użycia tego "plastiku" jest możliwość stworzenia lekkich części jednak inni producenci już dawno temu potrafili wykrzesać znacząco mniej korzystając ze standardowych materiałów. Magury to jedyne hamulce które obsługuję z pewną obawą a kręcenie przy klamkach choćby przy odpowietrzaniu należy do dość stresujących zajęć. Co do wyboru magura czy shimano slx - jeśli ma być hamulec w całości jednego producenta - magura w żadnym przypadku. Śruby mocujące zaciski do ramy i widelca to śruby z gniazdem na torx. Niestety, łeb i gniazdo są płytkie i przy np zapieczeniu śruby dość łatwo gniazdo obrobić. Nie pamiętam ani jednego przypadku śruby mocującej zacisk która, nawet mocno zapieczona, nie dałaby się odkrecić, obrobienie jej gniazda nawet kulowym końcem imbusa dla mnie do tej pory było niewykonalne. Lata temu kupiłem magury julie, przy dorkęcaniu przewodu z oliwką wyrwałem gwint z gniazda w klamce. Po wyjęciu przewodu okazało się że gniazdo pękło ale oliwka nie była zaciśnięta. Myslalem że to moja wina, miałem równocześnie magury hs22 i użyłem klamki z tego hebla żeby zacisnąć oliwkę na przewodzie julie. Uszkodzone gniazdo było w plastikowym korpusie tego hamulca. 19 godzin temu, GacekXAX napisał: @Rumcajs. Nigdy w sumie nie montowałem hamulca, nie wiedziałem że trzeba je odpowietrzać przy każdym montażu, czyli rozumiem że krok nie do pominięcia? Odpowietrzenie to nic wielkiego już przepracowałem ze swoim levelem a poradników w internecie masa to nic będę działał ale jeszcze przemyślę czy isc w slx czy w tą magure, bo nie chce na dzień dobry wymieniać klamki Odpowietrzanie magur nie jest (z reguły) czynnością bezproblemową. Usunięcie powietrza z klamki bywa problematyczne, procedura uśredniając jest dużo bardziej upierdliwa niż w przypadku jakiegokolwiek innego hebla. Poza tym nie musi się zakończyć sukcesem. Gdy odkręcisz odpowietrznik przy zacisku (w magurze jest śruba) to podciśnienie w układzie powinno trzymać pływ w środku. We wszystkich magurach moich i cudzych serwisowanych olej wypływa z układu. Wymusza to podnoszenie zacisku ponad poziom dzwigni. W innych heblach innych producentów ten problem praktycznie nie występuje i tam fizyka działa. W przypadku magur niekoniecznie. 21 godzin temu, Dokumosa napisał: Kipowanie magury z zamiarem wymiany tych plastikowych klamek na shimano IMO słaby pomysł. Lepiej od razu iść w m7120. Dlaczego kiepski pomysł? Kupiłem trzy mt5, cena oscylowała w okolicy 400 pln za sztukę. Dźwignie sprzedałem jako nowe za 2 setki kazdą. Dokupiłem klamki shimano kosztujące 150 pln, za 350 mam hamulec praktycznie bezproblemowy na obu końcach. Kupienie samego zacisku magury jest ekonomicznym absurdem, jego cena wszedzie gdzie patrzyłem wynosiła prawie tyle ile cena całego hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Ja kupiłem ostatnio komplet p+t m8120 za 120EUR+32EUR wysyłka i zastąpiły posiadane w jednym z rowerów mt trail sport. Nie mam żadnego problemu z mityczną modulacją czy też skitecznością. Odczucia aą wyłącznie na plus. Wcześniej miałem w innym rowerze komplet mt5. Raczej nic mnie nie przekona do powrotu w tamten system. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Może w różnych wariacjach z Shimano, Magura się broni, ale jako jednorodny system nie warto brać jej pod uwagę. M8120 ? Brałbym w ciemno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Kwietnia Udostępnij Napisano 27 Kwietnia W dniu 25.04.2024 o 18:34, Rumcajs. napisał: MT5 ma o tyle złe klamki, że lubią sobie zacząć cieknąć po chwili. Jedni mają długo, inni kilka dni. Nie ma reguły. Cena jest dobra - rozwiązaniem na takie coś jest zmiana klamek na shimano i wtedy posiadanie tzw. "Shigury" - bardzo fajny set. Kable się skraca na zadany wymiar przy montażu, tylko trzeba mieć w zapasie nowy pin i oliwkę. Nie wiem czy będziesz monotował to sam czy nie i na ile jesteś w te rzeczy ogarnięty ale czytając post wydaje mi się, że nie jesteś świadom tego, że po zamontowaniu i tak trzeba to odpowietrzyć 1. Wykręcam śrubę trzymającą przewód w klamce, wyciągam przewód powoli żeby nie rozchlapac płynu. 2. Stawiam klamkę gniazdem do góry. 3. Ucinam przewód starając się żeby ucięty kawałek nie stracił płynu. (Najlepiej mieć kogoś do pomocy). 4. Zaprawiam przewód. 5. Olej z uciętego kawałka wlewam do gniazda w klamce, do rantu. 6. Sprawdzam czy w wejściu do przewodu widać płyn, można "kropnąć" na koniec płyn z kawałka. 7. Wsadzm przewód do gniazda w klamce i dokręcam. 8. Działa praktycznie zawsze, bez konieczności odpowietrzania. 9. Jeśli hamulec fabrycznie był dobrze odpowietrzony to będzie działał bez zarzutu. 10. Robiłem to masę razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 27 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Powiem tak. Każdy ma swoje zdanie. Shimano też mają swoje wady, podobnie jak Sram. Każdy system ma słabe punkty i nic tego nie zmieni. Ja nie uznaję miksu klamek i zacisków od różnych producentów, ale to sprawa na oddzielny wątek. Przy wyborze poszedłem w tzw. mniejsze zło 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Kwietnia Udostępnij Napisano 28 Kwietnia Tu nie chodzi o moje zdanie. Chodzi o stosowanie odpowiednich materiałów do danej aplikacji. Na pewno nie bez powodu , poza magurą, inni stosują stopy metali do produkcji komponentów hamulców. Wątpię żeby można im było zarzucić brak doświadczenia czy pojęcia o materialoznawstwie. Nawet anorektyczne "lajtbajk" heble miewają niemetalowe jedynie dźwignie, korpusy są metalowe. Co zabawne, mt4 w jednej z wersji ma inne rozwiązanie obejmy kierownicy- gwinty, nakrętki, część obejmy są metalowe. Z jakiegoś powodu uznali że w jednym produkcie ich filozofia nie ma zastosowania. Jest to mt4 z dźwigną na 4 palce, być może blachowkręt nie umożliwiałby wcale stabilizacji całej dźwigni ze względu na długie ramię. Być może. Ale hamulce w tej wersji oferują ultra gumowe odczucie operowania dźwignią. I tak. Zakładam że hamulec hydrauliczny to obecnie produkt masowy, czterotłoki są dostępne powszechnie. Więc ma z nimi styczność masa ludzi kupujących rowery do bułkowożenia. Plastik nie jest materiałem idiotoodpornym. Może mam szczęście/pecha ale f**kupy mające miejsce w ramach hebli magury nie występują w przypadku nawet najtańszego badziewia np shimano. Wręcz legendarne jest odpowietrzanie magur. Oczywiście hasło "trzeba umieć coś robić " to sposób nr1 ale niestety nawet doświadczenie czasem nie pomaga, nie mówiąc o zwiększonej konsumpcji czasu. Plus to że nawet nie najlepiej odpowietrzony hebel shimano działa w miarę a magura w takiej sytuacji wcale. Można znaleźć wiele informacji o shigurach, bardzo niewiele o magshirach i są śladowe ilości opisów sytuacji że ktoś wrócił do fabrycznej dźwigni magury. Zastosowanie zamiennika rozwiązuje praktycznie wszystkie problemy które generuje magurowski zestaw. Gdy przychodzi na serwis bajk z magurami które trzeba ogarnąć to nie wzbudza to mojego optymizmu. Oczywiście za odpowietrzanie można zawołać więcej bo trwa to dłużej tylko przynajmniej dla mnie nie chodzi o pieniądze tylko o skuteczność moich działań. Efekt finalny może i tak być średni, jeden właściciel rozumie z drugi nie. Obejrzałem procedurę odpowietrzania udostępnioną przez magurę. W żadnym z odpowietrzanych magur nie zadziałała. Znowu - może mam pecha. Ale jeśli to u mnie działa w przypadku innych hebli a tu nie to znaczy że coś nieteges jest z tym produktem. Misio na filmie podnosi zacisk ponad poziom klamki. Musi, bo z układu lubi wypłynąć olej jeśli zacisk jest poniżej dźwigni. Tylko jest jeden problem - w masie rowerów dziś przewód jest puszczony w ramie i podniesienie zacisku nad klamkę nie jest możliwe. Pozostaje rotowanie całego bajka. Zupełny drobiazg - śruba wykręcana z odpowietrznika na klamce. Rower się brudzi syf dostaje do różnych miejsc. Staram się bardzo ostrożnie kręcić tym plastikowym szitem, dobrze trafić w gniazdo a mimo tego gniazdo potrafi się zdeformować przy wykręcaniu. Po pierwsze bo jest plastikowe a po drugie bo jest bardzo płytkie. Moim zdaniem gniazdo normalnej głębokości czyli problem nr2 rozwiązałoby problem nr 1. Wkręt z wyższym łbem ważyłby 0.2 grama więcej... Tylko że oczywiście zawsze można "dorobić" na sprzedaży - najtaniej znalazłem za 25 zeta sztuka. Na filmie głos mówi o użyciu "zawsze" klucza dynamometrycznego ale koleś wkręca ten plastikowy badziew bez klucza. Film instruktażowy bez użycia zalecanych narzędzi? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 28 Kwietnia Udostępnij Napisano 28 Kwietnia Magura chce być kozacka przez wygląd i takie tam bzdety wymyślane nie wiem w jakim celu. Jak ktoś już ma przykładowo w sprzęcie gdzie trochę się glebi i rozwalił na byle czym klamkę lub ona sama się zrypała to logiczne, że ratuje się klamką od Shimano. Tym bardziej, że to działa i efekt jest "długowieczny". Gorszy syf jest w takim badziewiu za ogromną kasę typu MT7pro gdzie jakiś idiota wymyślił sobie w tej durnej laboratoryjnej główce, że do 4 tłoków trzeba aż 4 klocków. I co tu teraz począć jak zrypany jest w sumie cały produkt. Może to komuś chodzi, może dobrał jakieś odpowiednie tarcze ale masa ludzi to wywala to z rowerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia Akurat do czterotłoków są też klocki standardowe obejmujące dwa tłoczki zamiast pojedynczo, więc argument trochę słaby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Kwietnia Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 21 godzin temu, Tyfon79 napisał: Magura chce być kozacka przez wygląd i takie tam bzdety wymyślane nie wiem w jakim celu. Jak ktoś już ma przykładowo w sprzęcie gdzie trochę się glebi i rozwalił na byle czym klamkę lub ona sama się zrypała to logiczne, że ratuje się klamką od Shimano. Tym bardziej, że to działa i efekt jest "długowieczny". Gorszy syf jest w takim badziewiu za ogromną kasę typu MT7pro gdzie jakiś idiota wymyślił sobie w tej durnej laboratoryjnej główce, że do 4 tłoków trzeba aż 4 klocków. I co tu teraz począć jak zrypany jest w sumie cały produkt. Może to komuś chodzi, może dobrał jakieś odpowiednie tarcze ale masa ludzi to wywala to z rowerów. Masa wywala klocki indywidualne? Masa również na nie wymienia. Źródło tej informacji? Grupa fb magura mt5/7 owners. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 29 Kwietnia Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 3 godziny temu, bogus napisał: Akurat do czterotłoków są też klocki standardowe obejmujące dwa tłoczki zamiast pojedynczo, więc argument trochę słaby. Standardowe to wiesz żadna atrakcja. Miała być nowość za kupę kasy z super działaniem a jest lipa. Jak ktoś lubi być dymany to każdy argument jest słaby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Kwietnia Udostępnij Napisano 29 Kwietnia Ale na czym polega ta lipa? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 29 Kwietnia Udostępnij Napisano 29 Kwietnia Na tym, że jest bardzo trudno to ustawić plus przy bardzo mocnym hamowaniu potrafią wibrować. Ponoć lipa to dedykowany do nich set tarcz, które też mało nie kosztują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Kwietnia Udostępnij Napisano 29 Kwietnia Mdrp to kupa, fakt. Co do pierwszego to raczej z całych na dzielone wiele osób zmienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 10 godzin temu, Tyfon79 napisał: Standardowe to wiesz żadna atrakcja. Miała być nowość za kupę kasy z super działaniem a jest lipa. Jak ktoś lubi być dymany to każdy argument jest słaby. Pisząc standardowe miałem na myśli składające się z jednego kawałka/płytki, nie dzielone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.