dorota514 Napisano 25 Kwietnia 2024 Napisano 25 Kwietnia 2024 Witam. Potrzebuję na dosłownie 2 imprezy w roku przerobić moją szosę na gravela. Na odcinku 40 km wyścigu 6 km jest po szutrze reszta asfalt. Nie chcę przez to tracić i jechać na rowerze mtb. Czy jest możliwość, aby w mojej szosie Author Carbon Ca7700 wymienić koła na gravelowe ? Czy zda takie coś egzamin ? Jeśli tak jaki rozmiar kół byłby odpowiedni. Pozdrawiam Cytuj
chrismel Napisano 25 Kwietnia 2024 Napisano 25 Kwietnia 2024 To nie jest kwestia kół tylko opon. A do tych hamulców nie założysz nic szerszego. Co najwyżej możesz założyć pancerne szosowe w stylu Continental Gator Hardshell. Cytuj
HSM Napisano 25 Kwietnia 2024 Napisano 25 Kwietnia 2024 Ale to jest zdaje się taka szosa sprzed lat... z oponami 23 i miejscem pod max 25 mm. Jak nawet wsadzisz tam jakieś "grawelowe" koła, to opony nadal będą baardzo szosowe..., bo nic większego nie wejdzie. Zresztą to u Ciebie stoi ten rower, więc sama zobacz, ile ma miejsca na oponę... Cytuj
kaido2 Napisano 25 Kwietnia 2024 Napisano 25 Kwietnia 2024 Mam ca66, to jest ta sama rama i 700x28 ( mogę jeszcze sprawdzić wieczorem) raczej nie wejdzie, a szkoda, bo wtedy Conti contact speed ( niektórzy zakładają je nawet na gravelowe gonki, sam też na nich jeżdżę, ale w większym rozmiarze) załatwia sprawę. Cytuj
Mihau_ Napisano 25 Kwietnia 2024 Napisano 25 Kwietnia 2024 5 godzin temu, dorota514 napisał: Na odcinku 40 km wyścigu 6 km jest po szutrze reszta asfalt. I wszyscy jadą normalnymi szosami a nie kombinują żeby coś "może zyskać" na odcinku 6 km a na pewno tracić przez pozostałe 34 Cytuj
kaido2 Napisano 26 Kwietnia 2024 Napisano 26 Kwietnia 2024 @Mihau_, tu myk jest inny, a mianowicie obawa przed złapaniem kapcia, no i ewentualnie czy będzie kleić Na MPP chłopaki też wrzucicili w 2022 kilka rarytasów. Pomimo, z eto impreza stricte szosowa to na kamolach i szutrze zdarzały się osoby które prowadziły z buta Cytuj
Mihau_ Napisano 26 Kwietnia 2024 Napisano 26 Kwietnia 2024 (edytowane) @kaido2 ale ja doskonale rozumiem jaka jest obawa ale to czy złapiesz kapcia czy nie to kwestia, głównie, szczęścia Podejrzewam, że mowa tu o wyścigu marczyńskiego. Te szutry są naprawdę gładkie i ubite, to nie jest luźna nawierzchnia. Masa ludzi (w tym ja) normalnie po tym szosą jeździ na wyścigowych oponach a podczas imprezy prędkość na tych odcinkach nie różni się od tej na asfalcie. Kapcia zawsze ktoś złapie, statystyka. Jeśli chce się brać udział w szosowym wyścigu na oponach gravelowych to wiadomo, że o nic tam nie walczysz. Skoro o nic nie walczysz to nie ma sensu ponosić dodatkowych kosztów zakupu opon czy kół kiedy możesz po prostu na tym szuterku lekko zwolnić, na mecie na jedno wyjdzie co przejechanie całości na jakimś kartoflu Edytowane 26 Kwietnia 2024 przez Mihau_ Cytuj
kaido2 Napisano 26 Kwietnia 2024 Napisano 26 Kwietnia 2024 @Mihau_, bo żaden świadomy organizator nie wpuści szos na trasę na której ten rower nie pojedzie. Szutry jak występują to o takich samych parametrach jak asfalt, czyli równy gładki i twardy. Z drugiej strony opony szosowe nie są papierowe, po gravelowym szutrze z większym kamieniem się na takich normalnie leci. Mieszankę może panacinać, ale nie zmienia to ani parametrów opony, ani odporności na przebicie. A jeżeli chodzi o defekt, to jak najbardziej wszystko zależy od szczęścia Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.