Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Kilka razy w tygodniu robię wypady rowerowe ok. 25km po mieście lub po obrzeżach miasta.

Dużą wagę przywiązuję do prędkości ale chciałbym zacząć zwracać większą uwagę na kadencję.

Aktualnie jeżdżę z telefonem: Komoot mnie nawiguje (tam też planuję trasy), a Strava śledzi średnią prędkość i dystans - wszystkie dane na podstawie GPS.

Zastanawiam się nad zakupem licznika rowerowego dla czytelniejszego podglądu aktualnej prędkość, przebytego dystansu i aktualnej kadencji. Fajnie jakby mógł potem te dane przenieść do Stravy i tam już przeglądać odcinki, prędkość średnią itp.

Czytając forum natrafiłem na dwie propozycje:

CYCPLUS M1 + CYCPLUS C3 - wydaje mi się, że ma wszystko co potrzebuję i jest atrakcyjny cenowo.

IGPSPORT BSC200 - tutaj cena wysoka jak dla mnie ale jeśli jest to w stanie zastąpić mi nawigację z Komoota i pozwolić schować telefon to bym się nad tym zastanowił.

Macie jakieś opinie na temat tych liczników? A może macie coś innego godnego polecenia?

Napisano

Kwestia budżetu-ode mnie z tańszcyh to mogę brytona polecić, ale jak IGSPORT jest za drogi to może być lipa. Dane pewnie przerzucisz choć nie wiec jak z cycplusem. Do odczytu realnej prędkości  (nie z gps) i kadencji musisz mieć czujniki kolejno-prędkości i kadencji.

Napisano

CYCPLUS M1 z czujnikami to 160zł + wysyłka, BSC200 to 340zł + wysyłka.

Żaden ze mnie sportowiec, chciałbym mieć po prostu bardziej dokładne dane aby potem w jakimś stopniu je sobie przeanalizować więc im mniejszy budżet tym lepiej, szczególnie, że ma to być gadżet.

Nawigacja na cały świat w Komoot to 140zł więc dodając CYCPLUSa to wciąż taniej niż BSC200 ale jednak dwa urządzenia na kierownicy.

Poza tym Komoot jakoś tam sobie potrafi trasę przestawić i mam pogląd całej mapy, na BSC200 mam tylko ślad więc jadąc w nowe miejsca może się okazać niewystarczający.

Napisano (edytowane)

BSC200 można kupić czasem nawet poniżej 200zł. Tutaj za 220 - pierwszy z brzegu link: IGPSPORT BSC200 komputer rowerowy jazda na zewnątrz czujnik prędkości licznika kilometrów IGS BSC200 Bike Smart prędkościomierz Ant + Gps dla Traval - AliExpress

No i to nie jest nawigacja jaką znamy z tel. To jest prowadzenie po zaplanowanym śladzie. Jeśli zjedziesz z planowanego śladu gdzieś w bok to nie przeroute'uje trasy tylko będzie pokazywać strzałkę w którą stronę jechać żeby dojechać do planowanego śladu. W każdym razie można tak jeździć kilkadziesiąt h. Z telefonem to awykonalne, chyba, że podłączysz go do jakiegoś większego powerbanku.

 

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Brałem pod uwagę opcję BSC200 z czujkami od IGSPORT w zestawie. Nie przyszło mi do głowy, że CYCPLUSy będą kompatybilne z IGSPORT. A będą?

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Byłem z BSC200 i czujnikami Cycplus na 3 przejazdach i jestem zadowolony, dziękuję za polecenie.

Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić powiadomień z telefonu na liczniku, apka IGSPORT musi być wtedy cały czas włączona na telefonie? Powiadomienia mam włączone w opcjach apki.

Mam pytanie odnośnie ustawienia wielkości koła w liczniku: jaką wielkość powinienem wybrać? Mam rower FastRoad AR 2 na obręczach 23-622 i oponach 700x40c, więc wg tabelek na necie jest to 2200mm (średnica opony) i tak mam ustawione lecz czasami licznik wywala komunikat o wykryciu nowego rozmiaru koła i przeważnie pokazuje mniejsze wartości np. 2155 itp.

Zacząłem wątpić i bawiąc się na gear-calculator.com zauważyłem, że dla opony 40-622 ustawia wartość 2220mm.

Napisano

Zamiast bawić się w jakieś bezsensowne tabelki z internetu weź zrób na oponie ślad jakimś kremem czy olejkiem do opalania, przetocz rower (najlepiej siedząc na nim) tak żeby opona zostawiła 2 ślady na ziemi, zmierz odległość między nimi i masz obwód koła.

Napisano

@keltu, spotkałem się z tą metodą ale stwierdziłem, że to są przecież tak standardowe rzeczy, już ogarnięte w tabelach, że po co mam jeszcze się tak bawić? Jaki sens tych tabel w takim razie? Licznik i tak nie pozwala mi wpisać wartości tylko wybrać z tych "standardowych".

 

Napisano

Niestety, to instrukcja do BSC100, storna IGS ma jakiś błąd i pod linkami do 200 są instrukcje od 100.

Sprawdziłem w papierowej instrukcji, którą mam i nie ma tam ani słowa o wyborze średnicy dla czujnika. Więc musisz mi uwierzyć, że rozmiar się wybiera z predefiniowanych albo opcja wpisania ręcznie jest jakoś ukryta.

Czyli test pomiaru średnicy powinno się wykonać siedząc na rowerze? Pchając sam rower, a siedząc na nim, średnica wyjdzie inna.

Napisano (edytowane)

Odnośnie powiadomień - tak licznik musi być cały czas połączony po BT z uruchomioną apką.

Na liczniku wchodzisz w czujnik prędkości, wyłączasz opcje automatyczne coś tam i wchodzisz w rozmiar koła - zadajesz go co do mm.

 

20240518_223140.jpg

20240518_223147.jpg

2 godziny temu, Bob23 napisał:

Czyli test pomiaru średnicy powinno się wykonać siedząc na rowerze? Pchając sam rower, a siedząc na nim, średnica wyjdzie inna.

Teoretycznie tak. W praktyce mało realne. Możesz do pomiaru zredukować ciśnienie w gumie.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Nie bądź zaskoczony. Obwód koła bedzi zależał od szerokości wewnętrznej obręczy, ciśnienia i przedewszystki  profilu gumy i bieżnika. W każdym razie te 5mm w tą czy w tamtą przy 2,2m to jest 0,2%.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...