Bob23 Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Cześć! Kilka razy w tygodniu robię wypady rowerowe ok. 25km po mieście lub po obrzeżach miasta. Dużą wagę przywiązuję do prędkości ale chciałbym zacząć zwracać większą uwagę na kadencję. Aktualnie jeżdżę z telefonem: Komoot mnie nawiguje (tam też planuję trasy), a Strava śledzi średnią prędkość i dystans - wszystkie dane na podstawie GPS. Zastanawiam się nad zakupem licznika rowerowego dla czytelniejszego podglądu aktualnej prędkość, przebytego dystansu i aktualnej kadencji. Fajnie jakby mógł potem te dane przenieść do Stravy i tam już przeglądać odcinki, prędkość średnią itp. Czytając forum natrafiłem na dwie propozycje: CYCPLUS M1 + CYCPLUS C3 - wydaje mi się, że ma wszystko co potrzebuję i jest atrakcyjny cenowo. IGPSPORT BSC200 - tutaj cena wysoka jak dla mnie ale jeśli jest to w stanie zastąpić mi nawigację z Komoota i pozwolić schować telefon to bym się nad tym zastanowił. Macie jakieś opinie na temat tych liczników? A może macie coś innego godnego polecenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Kwestia budżetu-ode mnie z tańszcyh to mogę brytona polecić, ale jak IGSPORT jest za drogi to może być lipa. Dane pewnie przerzucisz choć nie wiec jak z cycplusem. Do odczytu realnej prędkości (nie z gps) i kadencji musisz mieć czujniki kolejno-prędkości i kadencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bob23 Napisano 25 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia CYCPLUS M1 z czujnikami to 160zł + wysyłka, BSC200 to 340zł + wysyłka. Żaden ze mnie sportowiec, chciałbym mieć po prostu bardziej dokładne dane aby potem w jakimś stopniu je sobie przeanalizować więc im mniejszy budżet tym lepiej, szczególnie, że ma to być gadżet. Nawigacja na cały świat w Komoot to 140zł więc dodając CYCPLUSa to wciąż taniej niż BSC200 ale jednak dwa urządzenia na kierownicy. Poza tym Komoot jakoś tam sobie potrafi trasę przestawić i mam pogląd całej mapy, na BSC200 mam tylko ślad więc jadąc w nowe miejsca może się okazać niewystarczający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia (edytowane) BSC200 można kupić czasem nawet poniżej 200zł. Tutaj za 220 - pierwszy z brzegu link: IGPSPORT BSC200 komputer rowerowy jazda na zewnątrz czujnik prędkości licznika kilometrów IGS BSC200 Bike Smart prędkościomierz Ant + Gps dla Traval - AliExpress No i to nie jest nawigacja jaką znamy z tel. To jest prowadzenie po zaplanowanym śladzie. Jeśli zjedziesz z planowanego śladu gdzieś w bok to nie przeroute'uje trasy tylko będzie pokazywać strzałkę w którą stronę jechać żeby dojechać do planowanego śladu. W każdym razie można tak jeździć kilkadziesiąt h. Z telefonem to awykonalne, chyba, że podłączysz go do jakiegoś większego powerbanku. Edytowane 25 Kwietnia przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bob23 Napisano 25 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Wrzuciłeś ten sam link co ja w pierwszym poście. Cena 340zł którą podałem to cena już z czujnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Nie wiem czemu tak dziwnie to liczysz... Licznik 220, 2 czujniki 50 to ciągle jest 270zł CYCPLUS C3X2 Cadence Speed Dual Sensor Cycling Bicycle Accessories ANT+ BLE 5.0 Speedometer for XOSS Strava Bike Computer - AliExpress Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bob23 Napisano 25 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Brałem pod uwagę opcję BSC200 z czujkami od IGSPORT w zestawie. Nie przyszło mi do głowy, że CYCPLUSy będą kompatybilne z IGSPORT. A będą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Bez żadnego problemu. Sam mam taką konfigurację. Działają też XOSy i Magene. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bob23 Napisano 25 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Czyli w sumie muszę się zastanowić czy nawigacja po śladzie mi będzie odpowiadać bo chyba BSC200 nic więcej niż CYCPLUS M1 nie daje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia W bsc możesz układ ekranu sobie wg własnych upodobań konfigurować i to z poziomu aplikacji na tel. Do tego masz powiadomienia z tel na ekranie bsc (połączenia, sms'y oraz z innych aplikacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bob23 Napisano 25 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Git, dzięki @Dokumosa za info. Zdecyduję się na BSC200 i czujki z CYCPLUSa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bob23 Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja Byłem z BSC200 i czujnikami Cycplus na 3 przejazdach i jestem zadowolony, dziękuję za polecenie. Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić powiadomień z telefonu na liczniku, apka IGSPORT musi być wtedy cały czas włączona na telefonie? Powiadomienia mam włączone w opcjach apki. Mam pytanie odnośnie ustawienia wielkości koła w liczniku: jaką wielkość powinienem wybrać? Mam rower FastRoad AR 2 na obręczach 23-622 i oponach 700x40c, więc wg tabelek na necie jest to 2200mm (średnica opony) i tak mam ustawione lecz czasami licznik wywala komunikat o wykryciu nowego rozmiaru koła i przeważnie pokazuje mniejsze wartości np. 2155 itp. Zacząłem wątpić i bawiąc się na gear-calculator.com zauważyłem, że dla opony 40-622 ustawia wartość 2220mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Zamiast bawić się w jakieś bezsensowne tabelki z internetu weź zrób na oponie ślad jakimś kremem czy olejkiem do opalania, przetocz rower (najlepiej siedząc na nim) tak żeby opona zostawiła 2 ślady na ziemi, zmierz odległość między nimi i masz obwód koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bob23 Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja @keltu, spotkałem się z tą metodą ale stwierdziłem, że to są przecież tak standardowe rzeczy, już ogarnięte w tabelach, że po co mam jeszcze się tak bawić? Jaki sens tych tabel w takim razie? Licznik i tak nie pozwala mi wpisać wartości tylko wybrać z tych "standardowych". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja (edytowane) Przecież wystarczy inny bieżnik czy ciśnienie w oponie i już masz rozbieżność w obwodzie koła więc takie tabelki w internecie można robić o 4 litery. Oczywiście że można wpisać dokładny obwód koła (z dokładnością do 1mm) ustawienia i funkcja E4. https://www.igpsport.com/_files/ugd/38e7bd_30f566cac75e42a38fdd01eb6a4d3eab.pdf Edytowane 18 Maja przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bob23 Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja Niestety, to instrukcja do BSC100, storna IGS ma jakiś błąd i pod linkami do 200 są instrukcje od 100. Sprawdziłem w papierowej instrukcji, którą mam i nie ma tam ani słowa o wyborze średnicy dla czujnika. Więc musisz mi uwierzyć, że rozmiar się wybiera z predefiniowanych albo opcja wpisania ręcznie jest jakoś ukryta. Czyli test pomiaru średnicy powinno się wykonać siedząc na rowerze? Pchając sam rower, a siedząc na nim, średnica wyjdzie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja (edytowane) Odnośnie powiadomień - tak licznik musi być cały czas połączony po BT z uruchomioną apką. Na liczniku wchodzisz w czujnik prędkości, wyłączasz opcje automatyczne coś tam i wchodzisz w rozmiar koła - zadajesz go co do mm. 2 godziny temu, Bob23 napisał: Czyli test pomiaru średnicy powinno się wykonać siedząc na rowerze? Pchając sam rower, a siedząc na nim, średnica wyjdzie inna. Teoretycznie tak. W praktyce mało realne. Możesz do pomiaru zredukować ciśnienie w gumie. Edytowane 18 Maja przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bob23 Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja @Dokumosa, dzięki ponownie za pomoc! @keltu, zwracam honor, ale z tymi tabelkami i tak jestem zaskoczony :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Nie bądź zaskoczony. Obwód koła bedzi zależał od szerokości wewnętrznej obręczy, ciśnienia i przedewszystki profilu gumy i bieżnika. W każdym razie te 5mm w tą czy w tamtą przy 2,2m to jest 0,2%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.