Wronek Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia (edytowane) Witam, Od kilku dni bije się z myślami co zrobić : upgrade starego czy zakup nowego crossa. Obecnie posiadam wydaje mi się ponad 10 letni rower niemieckiej firmy Carver Sonic 120 z poniższą specyfikacją: Klamkomanetki : Alivio ST-M41 Rapidfire 8 Przerzutka przednia: FD-M431 9rz Przerzutka tylna: Alivio RD M410 9rz Kaseta: CS-HG41 8rz 11-32T Łańcuch CN-U51 Korba kwadrat: Shimano FC-M311 175cm (48/38/28) suport: BB-UN26 Długość 113, Muffa 68/73 Hamulce: Tektro Novela Amortyzator: Suntour SF11-NVX MLO 700C Rower nie doświadczył praktycznie wymiany żadnych części tylko jakies regulacje (kilka razy dosłownie). Pan z serwisu powiedział że do wymiany na gołe oko na pewno jest kaseta, łańuch, suport korby i pewnie klocki bo rower prawie nie hamuje i piszczy mocno. Generalnie jazda nim nie sprawia mi zbytnio przyjemności, wręcz przeciwnie – ciężko się pedałuje i zeby jechał trzeba się napocić. Wciąż mam do niego sentyment, mam na nim w miare komfortową pozycję i nawet wizualnie mi się podoba (tylko biały amor do wymiany) mimo wielu rys na ramie. Z tego co wyczytałem mógbłym zrobić wymianę poszczególnych elementów trzymając układ napędu 3x8 i dołożyc hamulce hydrauliczne. Myślałem też o wymianie korby na coś lepszego. Przerzutki obsłuża niby napęd 3x9 i myślę czy może nie dać czegoś lepszego. Poniżej propozycja min. must have za 205zł żeby rower zaczął jeżdzic😊 (ewentualnie możecie zaproponować coś lepszego : jakis Deore? Kaseta Alivio CS-HG51 8rz (60zl) Łańcuch KMC X8 (7,1mm-7,2mm) – 114 ogniw (56zł) suport: BB-UN26 – (45zl) Klocki hamulcowe Ride Race KL-RR017 (22zł x2) Dodatkowo myśałem wymienić za ok 315zł: Hamulce: BL-MT200 (150zl) Manetki : Shimano SL-M315 (110zl) Tarcze: SM-RT26 160mm na 6 śrub (54zł) Opcjonalnie (360zł): Korba: FC-T4060 175 mm 48/36/26 – (299zł) suport: SM-BB52 68 mm – (56zł)) (tylko nie wiem czy będzie pasować) Lub na Octalink (250zł) : Korba: FC-T4010 175mm 48/36/26 (199zł) + odpowiednia korba ale zalecana tu to 126mm Pytanie do znawców czy mogłbym którąś z tych korb wrzucic bezproblemowo zajładając wymianę hamulów i manetek bo taki raczej bylby plan. Łącznie za same części w wersji max wyszłoby ok 900zł. Pewnie wypadałoby wymienić amor który praktycznie pewnie nic nie daje oprócz dodatkowej masy – jakieś propozycje? ...nie wiem jak koła...obręcze mam Rigida Ertro 622 Double Wall z opona Vredestein 40x622 I teraz pytanie czy warto się za to brać: nie wiem czy podołam samemu i potrzebny jest profesjonalista co wiąże się z dodatkowym wydatkiem (pytanie jakiego rzędu to będzie wydatek) czy może wymienić tylko kasete, lancuch i korbe i sprobowac go sprzedac (ile jest wart taki Carver) i kupic coś co wystarczy mi na kolejne 10 lat. Myślałem o czyms podobnym do Riverside 920 który ma bardzo zacny osprzęt, koła itd...obecnie jest na promocji za 3500zł tylko nie za bardzo mi się podoba geometria ramy 😕 https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-329787?mc=8610495 Ewentualnie jakies inne alternatywy? Podoba mi sie Canyon Pathlite 6 obnecnie za ok 4500zl z wysyłką. Jakie są Wasze opinie? Dodam że jestem amatorem i rower służy do jazdy po mieście, dojazdy do pracy i rekreacyjnie z rodzinką z sakwami po lesie, szutrach i utwardzonych nawierzchniach. Będę wdzięczny za każdą pomocną opinie. Edytowane 24 Kwietnia przez Wronek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Cześć plan masz dobry. Wymieniłbym: Kaseta Alivio CS-HG51 8rz (60zl) Łańcuch Shimano HG71 polecił kolega z forum i wyglada na to,ze się sprawdza a jest lepszy od tego x8 Korba: FC-T4010 175mm 48/36/26 (199zł) tak naprawdę więcej nie potrzebujesz do opisanej jazdy Hamulce: BL-MT200 (150zl) Manetki : Shimano SL-M315 (110zl) Tarcze: SM-RT26 160mm na 6 śrub (54zł) to fajny pakiet usprawniający. Jak masz linkowe hamulce to poczujesz dużą różnice w tych mt200 i jesli nie ważysz 120 kg to beda działać😄 Do tego serwis piast. Serwis amortyzatora-rozebrać, wyczyścić, nasmarować i powinien jakoś działać. I dokup sobie coś co poprawi wg Twojego uznania wygląd roweru, co będzie Ci się podobać, np chwyty,siodło. Moim zdaniem cena w serwisie to ok 300-400 zł ale tu pewności nie mam. Jesli Ci się to nie widzi pozostaje kupno czegoś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wronek Napisano 24 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Myślisz że zmiana korby z obecnej 48/38/28 na 48/36/26 będzie bezproblemowa? A co myslisz o ewentualnej zmianie napedu na 3x9? Warto kombinować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Myślę,ze bedzie bezproblemowa, do zmiany napędu będziesz potrzebował manetek 3x9 jesli Ci zależy to dlaczego nie. Minusem będzie dodatkowy koszt za te manetki oraz droższa kaseta i łańcuch chociaż tu chyba różnice będą niewielkie. Piszę chyba, bo nie sledze na bieżąco cen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wronek Napisano 7 Maja Autor Udostępnij Napisano 7 Maja pytanie czy warto dokladac do tego 10-latka czy po prostu kupic np tego Riverside ktory z tego co wyczytalem jest chwalony w obecnej cenie 3499zl. Jakie sa Wasze opinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.