Mikesmitth Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia Witam serdecznie!!! Przychodzę do was, ponieważ chciałbym być może zdobyć parę rad jak lepiej przystosować rower do wypraw oraz zmienić zmienić sobie przednie przełożenia na pojedynczy blat, a jestem zielony i mam pre pytań 😕 Ale pierw trochę kontekstu: Zakupiłem sobie ostatnio używany stosunkowo tani Triban 120 rc, mój pierwszy rower. Zaopatrzyłem kolegę w większe, agresywniejsze opony opony(CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER 3 700x35C) i trochę osprzętu(latarka-Superfire BL12, bagażnik aluminiowy, narzędzia typowo rowerowe, mocowania na telefon i bidon itd), pouczyłem się odrobinę serwisu(regulacje itd), wymyłem dwa kilo mazutu z łańcucha po poprzednim właścicielu zastępując go oliwką, majsterkować też uwielbiam to mocowania na błotniki dorobiłem. Ogółem szukałem roweru wyprawowego, do jedzenia obiadów w dziwnych miejscach i był to chyba najbardziej udany zakup w moim życiu Tyle ile mi radości siedzenie w garażu dało, tyle ile nim bagien zwiedziłem i lasów przejechałem to nigdy chyba nie przeszedłem. Niestety niedawno przednia przerzutka coś już się dziwnie rozregulowała , a do tego zauważyłem że linka jest postrzępiona wiec zdecydowałem że zdemontuje przerzutkę na jeden dzień, aż nie kupię linki i wow, był był to kolejny stopień w górę jeśli chodzi o przyjemność z jazdy. Zdecydowałem wiec że z ochotą nauczył bym sie kolejnego elementu serwisu roweru i wymienił bym przód na jeden blat... tylko nie wiem jak. Może nie zręcznościowo, ale "umysłowo". Narzędzia raczej znajdę ale merytorykę i dworactwa ciężko. Pytania: Czy jeśli brakuje mi troche przełożeń na podjazdach, a na zjazdach nie zawsze używam pełnego zakresu to mogę wymienić tylko przedni blat? Czy w ogóle można wymieniać przedni blat bez zmiany tylnej kasety? Czy przy wymianie kaset trzeba martwic się wymiana klamkomanetek? Czy po wyjęciu linki z przedniej klamkomanetki, nic nie powinno się dziać? (raczej nie) Czy są jakieś aspekty o których powinienem pamiętać, których często się zapomina? Jak obliczyć potrzebne przełożenia? Może wymienilibyście coś jeszcze w tym rowerze, lub chcielibyście mi na cos zwrócić uwagę? Z chęcią przyjmę wszelkie uwagi. Z przyjemnością pobawię się przy rowerze wprowadzając wasze uwagi Nas sam koniec tylko dodam czym jest ten rower i jak go użytkuję. Rower ma być zręcznym wołem roboczym, mam załadować na niego toboły i pojechać w las(leśnymi ubitymi ścieżkami, nie zamierzam skakać xD) nie bojąc się o jego uszkodzenie, a jeśli się uszkodzi chce go naprawić w trasie. Z narzędzi towerowych w trasie mam: łatki, dętke, pompkę, ściereczke, łyżki do opon i multitool'a rowerowego Kellys). Nie potrzebuje być na miejscu szybko, ale potrzebuję być na miejscu na pewno, jadąc z pięknymi widokami Kompletnie się nie spinam o marki, chce kupować rzeczy wytrzymałe, a nie koniecznie drogie. Metal>Plastik Przepraszam, za niedomyty rower. Świeżo po wyprawie, tylko z wody, igliwia i błota był czas go obmyć. Nie jest zardzewiały ani troszkę, ale mój aparat ma innę zdanie ❤️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia (edytowane) Cytat Jak obliczyć potrzebne przełożenia? https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2215&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=24&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF2=2215 Cytat Czy są jakieś aspekty o których powinienem pamiętać, których często się zapomina? Finansowe, to się w ogóle nie opłaca. Cytat to mogę wymienić tylko przedni blat? Jak chcesz wymienić blat skoro ta korba jest nierozbieralna? A tak ogólnie. Brakuje ci przełożeń na podjeździe a na zjazdach jest ok, potrzebujesz zmiękczyć górę a dół zostawić jak jest. przechodząc przy tym na 1x Potrzebujesz więc w pakiecie minimum nowej korby, nowej kasety o bardzo szerokim zakresie, nowej przerzutki, która to ogarnie i nowego łańcucha. A i tak będzie ciężko zachować twarde przełożenia bo kaseta nadal będzie 11-.... a korbę będziesz musiał wstawić z mniejszym blatem. Do tego wszystko przy napędzie zaledwie 8 rzędowym więc przeskoki pomiędzy sąsiednimi przełożeniami będą ogromne. Podsumowując - żadnych praktycznych korzyści. Są dwa sensowne rozwiązania: - wymienić korbę na np. MT210, 46-30 kosztuje niecałe 2 stówy, do tego suport (no i przy okazji masz skok technologiczny bo będzie korba ht2), dostaniesz jedno o wiele lżejsze przełożenie, minimalnie stracisz górą - jeśli przerzutka ogarnie to wymienić kasetę na np. 11-36, tak samo dostaniesz jedno lżejsze przełożenie ale powiększysz dziury między koronkami Edytowane 24 Kwietnia przez Mihau_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PJ4cK Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Tak jak Ci kolega wyżej pisze - nie przechodź na 1x jeśli masz problemy z górkami, zmiana blatów na mniejsze z przodu to dobra sugestia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Ale ja dobrze widzę - są dwie tarcze z przodu ale nie ma przedniej przerzutki. W nowym jest. Używasz mniejszej tarczy? Dodaj przerzutkę, która była w nowym a różnica będzie dramatyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikesmitth Napisano 24 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia (edytowane) 4 godziny temu, Mihau_ napisał: A tak ogólnie. Brakuje ci przełożeń na podjeździe a na zjazdach jest ok, potrzebujesz zmiękczyć górę a dół zostawić jak jest. przechodząc przy tym na 1x Potrzebujesz więc w pakiecie minimum nowej korby, nowej kasety o bardzo szerokim zakresie, nowej przerzutki, która to ogarnie i nowego łańcucha. A i tak będzie ciężko zachować twarde przełożenia bo kaseta nadal będzie 11-.... a korbę będziesz musiał wstawić z mniejszym blatem. Do tego wszystko przy napędzie zaledwie 8 rzędowym więc przeskoki pomiędzy sąsiednimi przełożeniami będą ogromne. Podsumowując - żadnych praktycznych korzyści. Chyba źle się wyraziłem 😕 brakuje mi przełożeń ale to już po zdemontowaniu przedniej przeżytki i korzystaniu tylko z większego przedniego blatu. Tak teraz jeżdżę, gdyż jest to dla mnie o wiele przyjemniejsze. Idąc chłopską logiką przydał by mi się z przodu tylko jeden ale blat pomiędzy tym małym a większym. Czy w tym przypadku chłopska logika działa? 21 minut temu, Wojcio napisał: Ale ja dobrze widzę - są dwie tarcze z przodu ale nie ma przedniej przerzutki. W nowym jest. Używasz mniejszej tarczy? Dodaj przerzutkę, która była w nowym a różnica będzie dramatyczna. Masz świetny wzrok! Ale też i o tym pisałem w poście Zdementowałem przednia przerzutkę, na moment kupienia nowej linki, ale przyjemność z jazdy była o tyle większa że tak to już zostawiłem Edytowane 24 Kwietnia przez Mikesmitth Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Cytat Idąc chłopską logiką przydał by mi się z przodu tylko jeden ale blat pomiędzy tym małym a większym. Czy w tym przypadku chłopska logika działa? Jeśli nie przeszkadza ci, że stracisz najcięższe przełożenia to wymieniasz korbę i gotowe. Tylko sobie ogarnij coś z zębatką nw żeby się łańcuch lepiej trzymał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikesmitth Napisano 24 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia @Mihau_ Jesteś w stanie polecić mi jakiś sprzęt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Kwestia kasy. Można kupić na Ali a można kupić grxa z blatem garbaruka, pogrzeb sobie na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikesmitth Napisano 24 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia (edytowane) @Mihau_ No dobra przyjacielu, ale jak zaznaczałem jestem zielony. Z chęcią przyjął bym jakaś rzeczową radę typu: "tu jest średnia półka jakościowa i cenowa polecam to ponieważ to". Cena nie ma znaczenia w tym przypadku, ponieważ każdy typ produktów ma pewna swoja półką cenową którą rozsądnie jest wydać, by mieć cos porządnego a by nie przepłacać. Radę typu: "Może sobie pan w sklepie poszukać, tam można kupić przedmioty które pana interesują" jak mam zinterpretować? Rozumiem że nie każdy chcę tracić swój czas na odpowiadania merytoryczną wiadomością jakiemuś randomowi z Internetu, ale prze twoja radą i po twojej radzie wiem tyle samo. Ale tak czy inaczej dziekuje za twój czas ❤️ Przepraszam za dziwna edycje tekstu... nie mogę tego naprawić. hmm Edytowane 24 Kwietnia przez Mikesmitth Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Większość napędów 1x w budżetowych rowerach opiera się na ramionach korb shimano niższych serii z dołożoną chińską zębatką. Nie siedzę na tyle w temacie żeby odpowiedzieć co dzisiaj wychodzi najlepiej i sory ale nie będę szukał takich informacji kiedy możesz to zrobić sam w swojej sprawie. Z gotowców w miarę budżetowo możesz sobie popatrzeć na shimano cues. Czy da się taniej i lepiej/tak samo dobrze? Pewnie tak ale musisz się w temat zagłębić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.