Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jeżdżę crossem Unibike Viper 23" od 2013r.- jest spoko, jednak chciałby spróbować czegoś bardziej szosowego. Jeżdżę w 90% po asfaltowych, równych scieżkach- czasem krótki podjazd bez asfaltu nad jakieś jezioro. mam 189cm i prawie 100kg, więc rama raczej największa.

Kolega sprawił sobie gravela Marin Four Corners i jak wcześniej na crossie miał problemy, żeby mnie dogonić- tak teraz jest na odwrót :)

Ten Marin średnio mi się podoba - myślę, że w tej cenie są lepsze oferty.

Już prawie kupiłem VAN RYSEL EDR AF 105, na szczęście w komentarzach wyczytałem, że geometria tego roweru jest bardzo sportowa i średnio nadaje się na początek.

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-van-rysel-edr-af-105/_/R-p-305449

 

Aktualnie najmocniej rozważam (kolejność nie jest przypadkowa):

1. Kross VENTO DSC 4.0 KRX (blat 50T-34T, kaseta 11-32T)

https://allegro.pl/oferta/kross-vento-dsc-4-0-m-28-xl-rub-cza-p-krx-15438118571

Jest również wersja na Tigrze  (blat 52T-36T, kaseta 12-28T)

https://allegro.pl/oferta/kross-vento-4-0-dsc-28-rubinowo-czarny-xl-23-14925065139

Nie wiem, która wersja jest lepsza - ktoś tu pisał, żeby nie brać KRX, ale katalogowo był droższy i ma większy zakres kasety.

 

2. Kross Esker 2.0 MS 1x10 2023

https://allegro.pl/oferta/rower-kross-esker-2-0-ms-rubinowy-czarny-pol-xl-22-13390442273

 

3. Przez chwilę myślałem też dopłacić do Eskera 5.0 ze względu na hydraulikę, ale szybko mi minęło. Nie jeżdżę tyle, żeby wydawać ponad 5k na rower, tylko po to, żeby mieć lepsze hamulce, aczkolwiek kusi.

https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-kross-esker-5-0-28-xl-15273484209

 

4. Kross Esker 2.0 gen 2 2024 

Rozważam jedynie ze względu na wygląd, bo kosztuje prawie tyle co 5.0 poprzedniej generacji. Pozycja chyba najbardziej pochylona ze wszystkich wymienionych krossów, także to na minus. Nie wiem, może ten model ma coś, że najbardziej warto go kupić?

 

Bardziej skłaniam się ku szosie, bo bardziej zależy mi na niskich oporach niż możliwości wjazdu do lasu, ale opony zawsze można zmienić. Macie może coś lepszego w cenie około 4tys zł? Czy Vento 2.0 KRX będzie tutaj rozsądnym wyborem?

Napisano

Na allegro widziałem jeszcze Eskera 5 na Apexie poniżej 5k pln. Jak ważysz 100 kg to jednak bym poważnie przemyślał hydraulikę zamiast hamulca na sznurek.

Nowa kaseta kosztuje tyle, że nie warto mieć z tego powodu gorszej przerzutki. Wynalazki typu KRX jednak bym sobie odpuścił, to zwykły chinol jest.

Napisano
9 godzin temu, PJ4cK napisał:

Na allegro widziałem jeszcze Eskera 5 na Apexie poniżej 5k pln. Jak ważysz 100 kg to jednak bym poważnie przemyślał hydraulikę zamiast hamulca na sznurek.

Nowa kaseta kosztuje tyle, że nie warto mieć z tego powodu gorszej przerzutki. Wynalazki typu KRX jednak bym sobie odpuścił, to zwykły chinol jest.

no poniżej 5k bym się zastanowił, ale w moim rozmiarze najtaniej znalazłem za tyle co wysłałem.

Co do kasety w Vento na tigrze, to gdzieś tu czytałem już, że nie da się jej zmienić bez wymiany przerzutki- wózek jest dostosowany tylko do 28 czy coś...

@keltu spoko opcja z tą Sensą, ale została tylko 1 szt w rozmiarze 62- ten chyba byłby dla mnie za duży...

Napisano
23 minuty temu, Mihau_ napisał:

To sobie wejdź i masz tam inne sensy, czy na tiagrze czy 105, każda 3x lepsza niż jakieś krossy na krxach 

Jeszcze tu możesz mieć więcej rozmiarów dostępnych https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/szosowe/.sensa/

Szkoda, że nigdzie nie można się przymierzyć do takiej ramy.... przy moim wzroście chyba 62 byłaby za duża? jak sądzicie? są gdzieś jakieś sprawdzone kalkulatory?

Napisano

W buty sobie można wszelkie kalkulatory wsadzić. 

62 będzie na pewno za duży a 58 prawdopodobnie lekko przymały ale w przypadku szosy o wiele lepiej "powiększyć" za mały niż skracać za duży 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Chyba przejadę się te 200km i zobaczę na którym rozmiarze mi lepiej, o ile nikt ich do tego czasu nie wykupi :) W sumie pewnie jak wsiądę to sam nie będę pewien, w przypadku mojego Unibika też byłem na granicy rozmiarów - przejechałem się i wziąłem większy, ale pewności na którym lepiej to nie miałem :)

Napisano

A tutaj jest nie będziesz wiedział który wziąć to weź mniejszy. 

Choć i tak ciągle uważam, że szosa to nie cross czy inny treking i żeby upewnić się co do rozmiaru trzeba przejechać kilkaset kilometrów, protestować ustawienia siodła, kierownicy, klamek itd, tutaj każde 0,5cm długości rurki czy minimalny stopień pochylenia klamek/siodełka ma ogromne znaczenie dla ogólnych odczuć z jazdy 

Napisano

Nie, to już ponad mój budżet, w sumie 5500 też za dużo, 5 max mógłbym dać gdyby bardzo było warto.

A co myślicie o tym?

https://szybkierowery.pl/produkt/cube-agree-gtc-pro-carbon-105-ultegra-r-58/?attribute_pa_rozmiar-ramy=58

 

Te hydrauliczne hamulce są takie istotne?

Aktualnie na topie https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-tiagra-grey-2024/

Ale z drugiej strony rezygnując z hydrauliki kupię taką sensę na 105tce, albo używanego carbona i jeszcze trochę zostanie. Rzeczywiście warto dopłacać?

Pan w rowerowym twierdził, że Toruń to nie góry i lepiej dołożyć do innego osprzętu zamiast tych tarcz. Co myślicie?

Napisano
11 godzin temu, przemek_bl napisał:

Pan w rowerowym twierdził, że Toruń to nie góry i lepiej dołożyć do innego osprzętu zamiast tych tarcz. Co myślicie?

1. Toruń to nie góry a hamulce szczękowe w szosie, czy tego chcemy czy nie, to wymierający standard. Trzeba być świadomym, że właśnie tego się chce i liczyć się z dużą utratą wartości przy odsprzedaży - sam nie miałbym żadnego problemu z powrotem na szczęki ale nowego roweru z takimi hamulcami to bym w życiu nie kupił, ceny używek są śmiesznie niskie, jest eldorado na rynku

2. Osprzęt to nie jest priorytet, można do niego "dokładać" kiedy jesteś pewien, że geometria ramy jest dla ciebie ok

Cytat

O, albo coś takiego? Baranka brak, ale poza tym sztos. Rama tylko może być nieco za duża, co sądzicie?

https://m.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-gravel-giant-fastroad-advanced-1-xl-carbon-CID767-IDXRagR.html?reason=observed_ad

Co kto lubi, do "szosy" temu daleko

11 godzin temu, przemek_bl napisał:

Nie za te pieniądze, ma co najmniej 10 lat, 3 generacje osprzętu wstecz

  • +1 pomógł 1
Napisano

"Co kto lubi, do "szosy" temu daleko"

 

Porównując stosunek stack i reach  wychodzi tu pozycja bardziej sportowa niż na sensie, ale chyba rzeczywiście sobie odpuszczę. Nie po to zmieniam rower, żeby nie mieć zmian 🙂

Napisano
Cytat

Porównując stosunek stack i reach wychodzi tu pozycja bardziej sportowa niż na sensie

Nawet nie chcę wiedzieć co i dla czego liczyłeś ale nie wyciągaj z tego wniosków bo będą błędne. Żeby coś porównywać trzeba być do tego merytorycznie przygotowanym 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...