Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W dniu 26.04.2024 o 19:01, chudzinki napisał:

Jack Rabbit II tylko to ponoć dość delikatna opona. Ja nie narzekam. 

Czy ta opona jest przeznaczona do systemu bezdętkowego? 

Pytam bo mam obręcze hookless i teoretycznie tylko bezdetkowej opony mogę na nich montować. 

Napisano
13 godzin temu, montell81 napisał:

Czy ta opona jest przeznaczona do systemu bezdętkowego? 

Na wielu aukcjach jest napisane, że tak. Wieczorem, jak nie zapomnę, to zerknę czy są jakieś napisy na niej.

Napisano

Wczoraj podczas testowania sprzętu wyszło, że lekki Vertex 990 na płaskim jest o 2-3 km/h szybszy niż Scott Scale 930 2022. Na tym pierwszym mam bardziej wyprostowaną pozycję. Zaoszczędziłem dużo energii, wybierając ten rower na zawody. Nie wiem, czy sama waga ma znaczenie.

Główne różnice:

  • opony Maxxis Ikon 2.25", znacznie szybsze od WTB Ranger, ale dobrze radzą sobie w piachu
  • widelec RockShox SID (dopiero teraz sczaiłem, że blokada działa na odwrót niż w Fox)
  • rama M zamiast L, przez co mam bardziej wyprostowaną pozycję
  • koła ZTR Crest (nie mogę znaleźć, czy alu, czy karbon)
  • sztyca i kierownica też lekkie
  • lekkie pedały platformowe
  • napęd SRAM X0

Ale lekki rower nie zawsze jest lepszy w technicznym terenie. Na korzeniach na podjazdach przód mi uciekał. To pewnie kwestia treningu, żeby manipulować pozycją i dociążać przód. Dlatego póki co zmienię koła, opony, włożę pełną grupę XT, a widelec w drugiej kolejności. Możecie mi podpowiedzieć jeszcze tarcze.

  • 3 tygodnie później...
Napisano
W dniu 27.04.2024 o 12:05, KrissDeValnor napisał:

No, jeżeli Superlite jest ulepszony pod kątem wytrzymałości i trakcji względem zwykłej wersji sprzed kilku lat, to niewykluczone, że tak jest - w innym przypadku szkoda zachodu (oceniam ją, czyli podstawową BP jako kiepską - toporna/stosunkowo twarda i raczej słabo pracująca, z kiepską trakcją, a do tego mimo rzekomych wzmocnień ścianek, to długo nie pożyła - nie wiem, może nie jest idiotoodporna :teehee:)...

Trafiłem na okazję na Black Panther Superlite, wczoraj przeszła pierwszy test. Faktycznie jest lekka, 560g realnie na wadze. Po drugie dobrze się ją zakłada, zero stresu. Po trzecie jest szybka, opory toczenia niskie, mam ją z tyłu i rower fajnie przyspiesza. Nie nadaje się na piach, pływa i tańczy na boki, ale jak jest twardo i terenowo to ładnie idzie. Póki co jestem zadowolony.

Napisano
W dniu 28.04.2024 o 13:10, montell81 napisał:

Nie skreślałbym dętek. Chińskie Ridenow ważą realnie 56gr. Jeżdżę na nich trzeci sezon i nigdy nie miałem defektu. 

Cena za sztukę to niecałe 40zł.

Naprawdę warto przemyśleć. 

Jeśli planujesz karbonowe obręcze to najprawdopodobniej będą one w systemie hookless co trochę ogranicza wybór opon. 

co ile musisz pompować te dętki ridenow?

  • 7 miesięcy temu...
Napisano (edytowane)

Czy po zakupie fulla jest sens dalej trzymać hardtaila na płaskie i mniej techniczne maratony?

Muszę kupić nowe opony do 2 rowerów, bo bieżnik mocno zużyty i mam dylemat:

1. Vertex 990. Obecnie są włożone opony Maxxis Ikon 2.20". Są szybkie zarówno na asfalcie i w terenie. Jechałem nim maraton po ściółce, szutrach i piachu. Przyczepność na piachu i sypkich kamyczkach jest średnia. Piaszczysty odcinek pod górkę muszę podejść. Ale co stracę na piachu, to odrobię na pozostałych odcinkach. Zastanawiam się, czy kupić nowe Maxxis Ikon, czy zmienić na inne. Race Kingi pewnie jeszcze przyspieszą ten rower. Znalazłem jeszcze Pirelli Scorpion XC RC. Które mają lepszą przyczepność (głównie na piachu i szutrze)?

2. Scale 930. Obecnie są włożone WTB Ranger 2.25". Jestem średnio zadowolony. Są toporne i wg mnie średnio przyczepne. Zależy mi na przyczepności w złych warunkach: błoto, śliska ściółka, trawa, ale także na sypkich nawierzchniach. I żeby były szybsze niż WTB. Prawdopodobnie zdecyduję się na 2x Vittoria Barzo lub Barzo/Mezcal. Która opcja lepsza?  Dodatkowo koła zmienię na XR1700 i chyba nic więcej, bo się nie opłaca.

Zależy mi na opiniach, jak te opony wg was sprawują się w różnych warunkach:

Continental Cross King
Continental Race King
Maxxis Ikon
Maxxis Rekon Race
Pirelli Scorpion XC RC
Schwalbe Rapid Rob
Schwalbe Racing Ray / Racing Ralph
Vittoria Barzo
Vittoria Barzo (przód) + Vittoria Mezcal (tył)
WTB Ranger

Rower nr 1 będzie wykorzystywany raczej w suchym i po piachu, rower nr 2 zależy od pogody (głównie w trudniejszych warunkach). Oba po sezonie idą na sprzedaż.

ChatGPT stworzył takie porównanie:

porownanie_chatgpt.PNG.2ecef291f331777c60cdc3c1442a58ff.PNG

Edytowane przez 1938
Napisano (edytowane)

Jest sens. Po początkowym zachwycie fullem i jeżdżeniu wszędzie tylko nim, po kilku miesiącach zacząłem ponownie jeździć "wokół komina" hardtailem, jak kiedyś (też Scale swoją drogą, tylko RC900 na poprzedniej ramie) i jest on jednak bardziej efektywny w lżejszym terenie z dużą ilością ciaśniejszych zakrętów wśród drzew. 

Co do kół i opon przyjąłem następujący system: na szerokie (30mm) obręcze z fulla założyłem opony w trudniejszy teren i góry, bo on będzie je widział częściej - CST Camber na przód i Jack Rabbit II Pro na tył, a na obręcze hardtaila (27mm) z wyższym stożkiem, opony na szybkie i łatwiejsze trasy - CST JR II Pro na przód i CST B-Trail 170tpi na tył. W razie potrzeby po prostu przekładam koła między rowerami, bo obydwa są na niemal identycznym osprzęcie Shimano.

Edytowane przez TheJW

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...