michalr75 Napisano 29 Kwietnia 2024 Napisano 29 Kwietnia 2024 @montell81 to Cyclami tańsze, 25 zeta za dętkę z kompletem łatek i metalowym wentylkiem, waga realna 60g. @bogus to tu mnie zaskoczyłeś bo mam właśnie tego Wolfpacka ale z tego co pamiętam to ona wazy coś koło 650g, wersja TLR. 1 Cytuj
Mod Team bogus Napisano 29 Kwietnia 2024 Mod Team Napisano 29 Kwietnia 2024 Masz Speed czy Race? Mój Speed tak jak pisałem 652g w rozmiarze 29x2.4. Wersja 2.25 według producenta jest o jakieś 50g lżejsza. Cytuj
michalr75 Napisano 29 Kwietnia 2024 Napisano 29 Kwietnia 2024 Jednak Race, więc pewnie trochę cięższa. Cytuj
montell81 Napisano 29 Kwietnia 2024 Napisano 29 Kwietnia 2024 W dniu 26.04.2024 o 19:01, chudzinki napisał: Jack Rabbit II tylko to ponoć dość delikatna opona. Ja nie narzekam. Czy ta opona jest przeznaczona do systemu bezdętkowego? Pytam bo mam obręcze hookless i teoretycznie tylko bezdetkowej opony mogę na nich montować. Cytuj
Mod Team bogus Napisano 29 Kwietnia 2024 Mod Team Napisano 29 Kwietnia 2024 11 godzin temu, michalr75 napisał: Jednak Race, więc pewnie trochę cięższa. Race jest cięższa o jakieś 50g, więc wszystko się zgadza. 1 Cytuj
chudzinki Napisano 30 Kwietnia 2024 Napisano 30 Kwietnia 2024 13 godzin temu, montell81 napisał: Czy ta opona jest przeznaczona do systemu bezdętkowego? Na wielu aukcjach jest napisane, że tak. Wieczorem, jak nie zapomnę, to zerknę czy są jakieś napisy na niej. Cytuj
chudzinki Napisano 30 Kwietnia 2024 Napisano 30 Kwietnia 2024 Nie ma nic co sugerowałoby rodzaj opony. Cytuj
montell81 Napisano 1 Maja 2024 Napisano 1 Maja 2024 Dzięki @chudzinki Może przy okazji zapytam. Czym różnią się opony dętkowe od bezdętkowych, że jedne można stosować na obręczach hookless, a drugie nie? Cytuj
1938 Napisano 2 Maja 2024 Autor Napisano 2 Maja 2024 Wczoraj podczas testowania sprzętu wyszło, że lekki Vertex 990 na płaskim jest o 2-3 km/h szybszy niż Scott Scale 930 2022. Na tym pierwszym mam bardziej wyprostowaną pozycję. Zaoszczędziłem dużo energii, wybierając ten rower na zawody. Nie wiem, czy sama waga ma znaczenie. Główne różnice: opony Maxxis Ikon 2.25", znacznie szybsze od WTB Ranger, ale dobrze radzą sobie w piachu widelec RockShox SID (dopiero teraz sczaiłem, że blokada działa na odwrót niż w Fox) rama M zamiast L, przez co mam bardziej wyprostowaną pozycję koła ZTR Crest (nie mogę znaleźć, czy alu, czy karbon) sztyca i kierownica też lekkie lekkie pedały platformowe napęd SRAM X0 Ale lekki rower nie zawsze jest lepszy w technicznym terenie. Na korzeniach na podjazdach przód mi uciekał. To pewnie kwestia treningu, żeby manipulować pozycją i dociążać przód. Dlatego póki co zmienię koła, opony, włożę pełną grupę XT, a widelec w drugiej kolejności. Możecie mi podpowiedzieć jeszcze tarcze. Cytuj
michalr75 Napisano 22 Maja 2024 Napisano 22 Maja 2024 W dniu 27.04.2024 o 12:05, KrissDeValnor napisał: No, jeżeli Superlite jest ulepszony pod kątem wytrzymałości i trakcji względem zwykłej wersji sprzed kilku lat, to niewykluczone, że tak jest - w innym przypadku szkoda zachodu (oceniam ją, czyli podstawową BP jako kiepską - toporna/stosunkowo twarda i raczej słabo pracująca, z kiepską trakcją, a do tego mimo rzekomych wzmocnień ścianek, to długo nie pożyła - nie wiem, może nie jest idiotoodporna )... Trafiłem na okazję na Black Panther Superlite, wczoraj przeszła pierwszy test. Faktycznie jest lekka, 560g realnie na wadze. Po drugie dobrze się ją zakłada, zero stresu. Po trzecie jest szybka, opory toczenia niskie, mam ją z tyłu i rower fajnie przyspiesza. Nie nadaje się na piach, pływa i tańczy na boki, ale jak jest twardo i terenowo to ładnie idzie. Póki co jestem zadowolony. Cytuj
Michal2008 Napisano 22 Maja 2024 Napisano 22 Maja 2024 W dniu 28.04.2024 o 13:10, montell81 napisał: Nie skreślałbym dętek. Chińskie Ridenow ważą realnie 56gr. Jeżdżę na nich trzeci sezon i nigdy nie miałem defektu. Cena za sztukę to niecałe 40zł. Naprawdę warto przemyśleć. Jeśli planujesz karbonowe obręcze to najprawdopodobniej będą one w systemie hookless co trochę ogranicza wybór opon. co ile musisz pompować te dętki ridenow? Cytuj
TheJW Napisano 22 Maja 2024 Napisano 22 Maja 2024 Myślę, że niezależnie od systemu "wypełnienia" opony, sprawdzanie ciśnienia przed każdą jazdą to dobry zwyczaj. Zwykle nie zajmuje więcej niż 30-60 sekund. Cytuj
montell81 Napisano 22 Maja 2024 Napisano 22 Maja 2024 4 godziny temu, Michal2008 napisał: co ile musisz pompować te dętki ridenow? Raz na 2-3 tygodnie mniej więcej Cytuj
1938 Napisano 4 Stycznia Autor Napisano 4 Stycznia (edytowane) Czy po zakupie fulla jest sens dalej trzymać hardtaila na płaskie i mniej techniczne maratony? Muszę kupić nowe opony do 2 rowerów, bo bieżnik mocno zużyty i mam dylemat: 1. Vertex 990. Obecnie są włożone opony Maxxis Ikon 2.20". Są szybkie zarówno na asfalcie i w terenie. Jechałem nim maraton po ściółce, szutrach i piachu. Przyczepność na piachu i sypkich kamyczkach jest średnia. Piaszczysty odcinek pod górkę muszę podejść. Ale co stracę na piachu, to odrobię na pozostałych odcinkach. Zastanawiam się, czy kupić nowe Maxxis Ikon, czy zmienić na inne. Race Kingi pewnie jeszcze przyspieszą ten rower. Znalazłem jeszcze Pirelli Scorpion XC RC. Które mają lepszą przyczepność (głównie na piachu i szutrze)? 2. Scale 930. Obecnie są włożone WTB Ranger 2.25". Jestem średnio zadowolony. Są toporne i wg mnie średnio przyczepne. Zależy mi na przyczepności w złych warunkach: błoto, śliska ściółka, trawa, ale także na sypkich nawierzchniach. I żeby były szybsze niż WTB. Prawdopodobnie zdecyduję się na 2x Vittoria Barzo lub Barzo/Mezcal. Która opcja lepsza? Dodatkowo koła zmienię na XR1700 i chyba nic więcej, bo się nie opłaca. Zależy mi na opiniach, jak te opony wg was sprawują się w różnych warunkach: Continental Cross King Continental Race King Maxxis Ikon Maxxis Rekon Race Pirelli Scorpion XC RC Schwalbe Rapid Rob Schwalbe Racing Ray / Racing Ralph Vittoria Barzo Vittoria Barzo (przód) + Vittoria Mezcal (tył) WTB Ranger Rower nr 1 będzie wykorzystywany raczej w suchym i po piachu, rower nr 2 zależy od pogody (głównie w trudniejszych warunkach). Oba po sezonie idą na sprzedaż. ChatGPT stworzył takie porównanie: Edytowane 4 Stycznia przez 1938 Cytuj
TheJW Napisano 4 Stycznia Napisano 4 Stycznia (edytowane) Jest sens. Po początkowym zachwycie fullem i jeżdżeniu wszędzie tylko nim, po kilku miesiącach zacząłem ponownie jeździć "wokół komina" hardtailem, jak kiedyś (też Scale swoją drogą, tylko RC900 na poprzedniej ramie) i jest on jednak bardziej efektywny w lżejszym terenie z dużą ilością ciaśniejszych zakrętów wśród drzew. Co do kół i opon przyjąłem następujący system: na szerokie (30mm) obręcze z fulla założyłem opony w trudniejszy teren i góry, bo on będzie je widział częściej - CST Camber na przód i Jack Rabbit II Pro na tył, a na obręcze hardtaila (27mm) z wyższym stożkiem, opony na szybkie i łatwiejsze trasy - CST JR II Pro na przód i CST B-Trail 170tpi na tył. W razie potrzeby po prostu przekładam koła między rowerami, bo obydwa są na niemal identycznym osprzęcie Shimano. Edytowane 4 Stycznia przez TheJW Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.