Mod Team KrissDeValnor Napisano 24 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Jakby co, to rama Rose do XC oferuje miejsce na opony 2.25"... Startowy lekki full XC to jakieś 20 -30 k, np. NS Bikes Synonym, który ma już nowoczesną geometrię (do niedawna dla niektórych może aż za bardzo - główka ramy 67 stopni, i 119 cm długości w rozmiarze M). Kupując takiego za 10 -15 k, pewnie trzeba będzie dołożyć kilka k, żeby go odchudzić. Co do przedostatniej ramy Scale (do 2022 włącznie), to jest ona przestarzała pod kątem agresywnej geometrii, i małej ilości miejsca w ramie na opony, poza tym dla przeciętnego Kowalskiego spoza czołówki jest wystarczająco dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Powiem Ci szczerze,że nie rozumiem tego "wychylania" widelca do przodu i spłaszczania kąta główki. Zawody xc czy xcm to nie są zjazdy na czas tylko wyścig interwałowy z niemałą ilością podjazdów gdzie jak zawodnik przegra podjazdy to nigdy na zjazdach nie nadrobi. Gdzie w takim razie ozdyskano strate w główce ramy? Na kącie rury podsiodłowej? Tam chyba aż takie spore zmiany nie zaszły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 6 godzin temu, Przecietny napisał: Lepszy pod jakim kątem do jakich zastosowań? Piszesz o startach w zawodach tak? O wydjności? Bo właśnie mam wrażenie, że średnie fulle to ciężkie niewydajne klocki a żeby mieć coś dobrego to już nie wystarczy średni a trzeba szukać czegoś z wyższej półki najlepiej w karbonie i czegoś co nie waży dużo. Absolutnie każdych które nie są jazdą asfaltem lub leciutkim szuterkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Cytat Absolutnie każdych które nie są jazdą asfaltem lub leciutkim szuterkiem A możesz trochę rozwinąć? Rozumiem, że jeżdzący na rowerze ma wygodniejszą jazde nie dba o prędkość, amator zawodnik który nie walczy również ma wygodniej i nie dba o miejsce. Jednak jak weźmiemy pod uwagę ambitnego amatora z czołówki który walczy o miejsce i czas w cyklu który nie jest w górach a gdzieś w Polsce centralnej, zachodniej gdzie inni wybierają się na przejażdzki nawet gravelowe to nie widzę przewagi szybkosci fulla nad ht. Twierdzisz,że w takim terenie full i tak bedzie szybszy? Na jakiej podstawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia (edytowane) Załóżmy roboczo, ze masz do zaliczenia próg zwalniający. Na rowerze sztywnym - musisz oddać część energii kinetycznej roweru aby podnieść środek masy ( całe x-dziesiąt kg ) o wysokość tego progu. Co się spowolni o właśnie tę wartość - możesz zminimalizować tę stratę podnosząc się z siodła, ale wtedy nie możesz pedałować ( ok, jest to trudne ). Na fullu jedyne co się rusza to koła, więc zamiast trzepać się po prostu pedałujesz. Non stop, a zawiecha robi robotę. Im bogatszy teren, tym bardziej zawieszka pomaga, bo minimalizuje ruchy środka masy - więc i stratę energii kinetycznej - oraz pozwala na pedałowanie przez większy procent trasy. Edytowane 24 Kwietnia przez uzurpator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Wiedziałem, że dasz mi wykład z fizyki😄 kiedyś czytałem Twój blog przynajmniej tak wnioskuje ze stylu pisania,że był Twój. Dzieki za wyjaśnienie z którym mogę się wstepnie zgodzić lecz brak możliwości pedałowania występuje tylko przy sporych wertepach aczkoliwiek nawet przy mniejszych płynność pedałowania a zatem napędzania roweru bywa nooo różna😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Ważne jest to, że na fullu nie tylko tracisz mniej energii na przejechanie wertepów, ale także częściej możesz pedałować. Ergo - full jest zawsze lepszy od sztywniaka w kontekście roweru mtb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Oki dzieki🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia (edytowane) Cześć, nie wiem czy Twoje pytanie z pierwszego posta jest aktualne ale napiszę Ci o mojej konfiguracji: - Felgai: newmen advanced SL xa25 carbon - Piasty: 240 EXP sp is 36T 42x12 shi 11s oraz 240 boost sp 110x15 is - Szprychy Sapim cx ray (2 x 28 szprych) - Nyple: Sapim alu Black waga tył ok. 685 gram waga przód ok. 585 gram Za komplet zapłaciłem około 4700 zł (było to pod koniec zeszłego sezonu). Czy drugi raz bym poszedł w karbonowe obręcze? Zdecydowanie tak.. Nie słuchaj rad typu: "zmontuj coś za 3000zł a resztę przeznacz na coś innego." bo prędzej czy później pożałujesz, że gdy miałeś możliwość to nie wydałeś na koła całego budżetu. Ja swego czasu posłuchałem takich rad i ostatecznie koła na aluminum wystawiam na sprzedaż i poszedłem w karbon. Poza tym karbonowe koła są znacznie sztywniejsze i mocniejsze od kół na obręczach aluminiowych. Karbon lepiej przenosi drgania. Osobiście odczułem znaczną poprawę i komfort z jazdy na karbonowych kołach. Jeśli nawet to tylko efekt placebo, to i tak warto było wydać na to pieniądze. Kupuj koła na karbonie za całą kwotę jaką masz do dyspozycji, a resztą sprzętu będziesz się martwił kiedy indziej. pozdro Edytowane 26 Kwietnia przez montell81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia W dniu 23.04.2024 o 10:31, Przecietny napisał: Oczywiście,że bym mógł. Prosze bardzo: ObręczeDT Swiss XR361 tylko pewnie Ciebie(Was) interesują szersze a te sa 22,5mm Piasta tylna DT Swiss 240s disc 6śrub Piasta przednia DT Swiss 370 6śrub Szprychy DT Swiss Competition Race Nyple Sapim alu czarne To jeszcze napisz co to za opony 525g pod TLR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Cytat To jeszcze napisz co to za opony 525g pod TLR? Klasyka😄 Rocket rony oczywiście, nie tubles. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-rocket-ron-evolution-pd17495/?v_Id=124800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia @up czy ta waga 520 gr jest realna? Ktoś miał te opony i może potwierdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia @up czy ta waga 520 gr jest realna? Ktoś miał te opony i może potwierdzić? ja mogę potwierdzić, bo jak wczesniej napisałem mam je. Nie zawsze delkarowana przez producenta waga jest realną. Spotkałem się z rozstrzałem 515-530, pamietam,ze w wersji na 26 też tak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia @Przecietny +/- 15 gram to standard. Byłem jednak zdziwiony, bo właśnie szukam czegoś w rozmiarze 29x2.25 i poniżej 600gr nic nie widziałem. Biorę więc je mocno pod uwagę bo raczej nic lżejszego już nie znajdę. Dzięki za info.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Jack Rabbit II tylko to ponoć dość delikatna opona. Ja nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Spotted Caty - też nieciężkie a ponoć lepiej trzymają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 27 Kwietnia Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Z Vredesteina ponoć fajna jest tez opona Black Panther Superlite, w okolicach 550g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 27 Kwietnia Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Zastanawiam się nad Black Panther. Spotted Cat są tylko do dętek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 27 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 27 Kwietnia No, jeżeli Superlite jest ulepszony pod kątem wytrzymałości i trakcji względem zwykłej wersji sprzed kilku lat, to niewykluczone, że tak jest - w innym przypadku szkoda zachodu (oceniam ją, czyli podstawową BP jako kiepską - toporna/stosunkowo twarda i raczej słabo pracująca, z kiepską trakcją, a do tego mimo rzekomych wzmocnień ścianek, to długo nie pożyła - nie wiem, może nie jest idiotoodporna )... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 27 Kwietnia Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Generalnie to jeżdżę na dętkach ale niestety obręcze kazrbonowe Newmen są tylko pos obony notubes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 27 Kwietnia Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 21 godzin temu, Przecietny napisał: Klasyka😄 Rocket rony oczywiście, nie tubles. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-rocket-ron-evolution-pd17495/?v_Id=124800 One nie są pod TLR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 27 Kwietnia Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Nie, nie sa ale tak ich używam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1938 Napisano 27 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia (edytowane) Nie wyobrażam sobie dętek. W Bielsku co chwilę mijałem przebite dętki, a na moich oponach pojawiło się wiele kropek. To podsumowując temat: pełną grupę XT zamówię przez neta, bo stacjonarnie nie idzie nigdzie dostać koła to jakie najszybciej przyjdą (alu XR1700, karbon Newmen XA25 lub karbon SBK 30 mm) wychodzi na to, że 2.25" a 2.35" dużej różnicy nie ma (a 2.35" może wyjść na niekorzyść) amor opcjonalnie, w sumie to Fox, by zachować oryginalny wygląd, ale może być SID chyba się skuszę na pomiar mocy (InPeak?) opony - jeszcze poczytam, a najpopularniejszy zestaw Racing Ray / Ralph? Crosskingi są szybkie (mam je w jednym rowerze), ale raczej nie w cięższy teren. Chcę zdążyć do 10.05. Niektórzy mechanicy mają terminy zaklepane na cały maj. Edytowane 27 Kwietnia przez 1938 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 28 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 28 Kwietnia W dniu 26.04.2024 o 17:34, montell81 napisał: @Przecietny +/- 15 gram to standard. Byłem jednak zdziwiony, bo właśnie szukam czegoś w rozmiarze 29x2.25 i poniżej 600gr nic nie widziałem. Biorę więc je mocno pod uwagę bo raczej nic lżejszego już nie znajdę. Dzięki za info.. Wolfpack Speed w rozmiarze 29x2,25 ważą realnie poniżej 600g. Moje 29x2.4 realnie 652g. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 28 Kwietnia Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 16 godzin temu, 1938 napisał: Nie wyobrażam sobie dętek Nie skreślałbym dętek. Chińskie Ridenow ważą realnie 56gr. Jeżdżę na nich trzeci sezon i nigdy nie miałem defektu. Cena za sztukę to niecałe 40zł. Naprawdę warto przemyśleć. 16 godzin temu, 1938 napisał: opony - jeszcze poczytam, a najpopularniejszy zestaw Racing Ray / Ralph? Jeśli planujesz karbonowe obręcze to najprawdopodobniej będą one w systemie hookless co trochę ogranicza wybór opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.