Skocz do zawartości

[Kross Vento 8.0] Rama 21 Cali Czy Jest Sensowna Konkurencja w Tym Przedziale Cenowym?


wolf24

Rekomendowane odpowiedzi

https://allegro.pl/oferta/kross-vento-8-0-2024-15309764892

 

Myślałem o takiej używce ale przekracza moje możliwości finansowe:

https://www.olx.pl/d/oferta/merida-scultura-8000e-disc-CID767-IDVZAZ2.html?reason=observed_ad

Chyba że macie jakieś sensowne propozycje szosy do wzrostu kolarza 183 cm i cenie ok. 10k .

Race ewentualnie aero , nie endurance.

Edytowane przez wolf24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację - nic nie wynika. Jak widać na tym forum nie ma ani jednej osoby która w tym zakresie potrafiłaby lub chciała/mogła doradzić cokolwiek. Temat zatem do zamknięcia.

A Ty z szacunku piszemy z dużej litery. Miłego dnia.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomóc? W czym? Rowerów na olxie ci mamy szukać? Przecież już sam wrzuciłeś połowę tego co w ogóle jest dostępne 

Chcesz rower race do 10k. W czym problem? Skoro nie masz więcej wymagań to wszystko  co wrzuciłeś oprócz infinito je spełnia 

 

Poza ceną oczywiście bo chciałeś za dychę a wrzucasz sprzęty 30% droższe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Nikt tych rowerów nie kupi za taką cenę wyjściową. Są ciągle odświeżane .Te po 13-15 k będą wisieć miesiącami. To są pobożne życzenia sprzedających.

Tak chciałem porady czy lepiej kupić używkę lepiej wyposażoną  do 11 k czy lepiej słabiej wyposażony ale nowy do 12 k. Czy może ktoś oceni moje propozycje.

Wybrałem Treka lub Meridę ale sprzedawcy nie chcą zejść z ceny , zatem pozostaje nowy Canyon zapewne, nowy  Giant już raczej zbyt drogi.

Rowerów na olx w takim przedziale są setki. Z rozmiarem już niekoniecznie. Wrzuciłem 10 propozycji oraz 2 nowe z salonu .Chodziło tylko o odniesienie się do jakiejś szczególnej propozycji że jest warta rozważenia i najlepsza z tych zacytowanych  a nie wyręczania mnie w poszukiwaniach na olx. I tyle.Że ktoś ma bliższe  z nimi osobiste doświadczenia.

Edytowane przez wolf24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Chodziło tylko o odniesienie się do jakiejś szczególnej propozycji że jest warta rozważenia i najlepsza z tych zacytowanych

Ale każdy z tych rowerów jest obiektywnie dobry i ograniczeniem podczas jazdy będziesz ty a nie sprzęt. Wybór między nimi to indywidualne preferencje których my nie znamy 

Odpowiem ci za to na "swoim" przykładzie. Mając w kieszeni te ~13k na pewno nie zdecydowałbym się na rower na mechanicznej grupie*, tylko elektronika. Zapewne szukałbym też czegoś ciekawszego niż jakiś trek emonda, którego dosiada co trzeci szosowiec mijany na trasie. 

Co nowego można kupić za te pieniądze na elektronice? Na pewno sense, pewnie też karbonowe koła się uda ogarnąć. Czy to ciekawe? Nie bardzo. Skupiłbym się więc na używkach ale raczej pokroju tych niż jakiegoś treka czy speca

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-de-rosa-r-56-ultegra-di2-12s-okazja-CID767-IDXmEEm.html

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-wilier-triestina-szosa-55-l-CID767-IDZBgrn.html

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-colnago-v2-r-disc-shimano-ultegra-di2-roz-54s-CID767-IDT2ZeE.html

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-argon-18-gallium-cs-disc-shimano-105-di2-2x12-roz-l-nowy-CID767-IDYBgnS.html

 

*mechanika możliwa wyłącznie w przypadku czegoś na turbo fajnej ramie z myślą o upgrade w przyszłości 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Bardzo dziękuję za fachową odpowiedź. I ciekawe propozycje :). Ostatnia zapewne odpada gdyż mój wzrost 183 cm i niekoniecznie duży przekrok może spowodować że rozmiar 58 będzie zbyt duży- choć każda firma ma inne dane na ten temat gdyż różne są geometrie ram. Przy Treku 58  przy Giant M/L przy Canyonie tylko M. Chyba lepiej mieć ramę ciut mniejszą niż zbyt dużą. Generalnie zatem polecasz elektroniczne grupy napędu. Czas by to rozważyć zatem.

Muszę wszak jeszcze dodać najważniejsze. Jestem słabiutkim amatorem. Osiągam bardzo niskie średnie. Nie ścigam się. Mam nadwagę i 55 lat. I to może wszystko decydować że grupa elektryczna pomimo olbrzymiego komfortu niekoniecznie jest wskazana dla mnie. Garmina też nie używam tylko zwykły licznik bezprzewodowy sigmy :(.

Edytowane przez wolf24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz szosy endurance, gravela, Giant Defy, Trek Domane, Merida Scultura Endurance, Canyon Endurance itp. Kross Esker, Merida Silex, Canyon Grizl, Trek Checkpoint itp.

Kupisz szosę wyścigową to do nadwagi dodasz bóle pleców, karku, zdrętwiałe ręce i przyrodzenie oraz wku** na wywaloną kasę. 

Edytowane przez ernorator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie niczego nie dodam...jeżdżę taką starą wysłużoną kuotą karbonową od 16 lat dzień w dzień bez zimy, gdy warunki są niepozwalające na jazdę na takich oponach. Przyzwyczaiłem się do race. Aero mi się podoba...a wygodnego endurance właśnie nie szukałem. Do bólu pleców , karku itd. w tej niekomfortowej pozycji jestem przyzwyczajony od wielu lat.

Czas na zmiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dużo osób kupuje rower oczami (i dobrze bo ma się podobać) ale kupuje rower nie dla siebie a jaki by chcieli. Wyścigowe szosy są pochodną szos z peletonu i są projektowane dla gibkich 60 kilogramowych 20 latków z 5W/kg+. Do tego jest wypadkowa pozycji na rowerze a mocy jakąś ktoś generuje i ile czasu może to robić. Często okazuje się, że właściwe na szosie endurance ktoś jest w stanie w wygodniejszej pozycji znacznie dłużej jechać z większą mocą efektywnie jadąc szybciej. 

Edytowane przez ernorator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demonizujecie koledzy szosy RC. To że kolega ma 55 lat i kilka kilogramów nadwagi, nie oznacza że nie poradzi sobie na szosie RC. 

Już widzę w którym kierunku zmierza temat... Szosa endurance z miejscem na większa oponę 😁. Bo to i wygodnie, na działkę dojedziesz, na grzyby do lasu... 😆

2 godziny temu, ernorator napisał:

Wyścigowe szosy są pochodną szos z peletonu i są projektowane dla gibkich 60 kilogramowych 20 latków z 5W/kg+.

...pomijając 90% ambitnych amatorów, w wieku dowolnym, skupiających się na treningu, a nie na podziwianiu widoków i jazdy od ciastka do kawki, od kawki do piwka 😁

2 godziny temu, ernorator napisał:

Do tego jest wypadkowa pozycji na rowerze a mocy jakąś ktoś generuje i ile czasu może to robić. Często okazuje się, że właściwe na szosie endurance ktoś jest w stanie w wygodniejszej pozycji znacznie dłużej jechać z większą mocą efektywnie jadąc szybciej. 

Nie wiem czy wiesz, ale pozycję na szosie można w dużym stopniu korygować. I to nawet w znacznym stopniu.

I 100x lepiej mieć porządny szosowy rower, zgodny z natura kolarstwa szosowego, niż ujeżdżać jakieś barachło pełne kompromisów.

@Mihau_ Trzeba przyznać, że to Colnago wygląda zacnie. Jeździłbym.

Osobiście jednak nie demonizowałbym grup mechanicznych. Poprzednia Ultegra Di2 11rz. nie była jakoś szczególnie wybitna, podobnie jak "nowa" 105 Di2 12rz. 

Moim zdaniem rower na R8000 jest w zupełności akceptowalny. (R8000 - ostatnia ewolucje mechanicznej Ultegry - dla niewtajemniczonych).

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem szosa endurance albo gravel, bo dla mnie to nie jest to samo. Nawet w wymienionych propozycjach szosy i gravel są oddzielnie.

Sam mam szosę semi-endurance i gravela.

Sam mam kolegę kolarza 53 wiosny, który by nas tu wszystkich objechał bez spiny. 

Nie demonizuje szos RC natomiast mam własny przykład i kilku znajomych gdzie tarmac wisiał sobie na ścianie bo plecy, bo drętwieją ręce a radość z kolarstwa wróciła na domance. 

Za to kolega demonizuje szosy endurance. Owszem można sobie skorygować pozycję na szosie RC z pierdyliardem podkładek pod mostkiem i kozą na kierownicy. Tylko po co?

Autorowi proponuje się przyjrzeć szosie endurance a najlepiej spróbować. Kupić rower wygodny i taki, który się podoba. Życzę żeby to był ten sam rower :)

Jadę dalej bo za godzinę muszę być w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to już jest jak ktoś generalizuje, a wiedzę zaczerpnął od Szajbajka czy innych internetowych mędrców (to nie do ciebie @ernorator).

Gawiedź swoje wie. Endurance jest wygodne a RC niewygodne. A taki ROAD+ to już szczyt komfortu, coś jak Rolls-Royce pożeniony z łóżkiem wodnym...

Jakim cudem ja się tyle lat katuje na tych wyścigowych rowerach 🤣.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, erzurum napisał:

akurat tarmac i np taki tcr mają dość wysokie główki, nie wiem co miałoby w nich być niekomfortowego.

Ten parametr nie mówi za wiele w dzisiejszych czasach, bo w zależności od kształtu widelca i ilości miejsca na oponę główka będzie inna. 

A na koniec producent i tak po swojemu utnie rurę sterową, da więcej lub mniej podkładek i w sumie nie wiadomo jaki jest rzeczywisty stack mierzony do mostka. 

Przy rowerach uzywanych, to jeszcze dochodzi kwestia czy poprzedni wlasciciel nie docinał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...