Skocz do zawartości

[Uszkodzona rama alu gravel], czy uda się to naprawić?


CUKS

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem posiadaczem gravela Cannondale Slate CX1 od jakichś 4 lat. Pomimo przeciwności i sporych kosztów eksploatacji byłem zadowolony z użytkowania maszyny. Byłem, gdyż jakieś 2 tygodnie temu podczas serwisu napędu zauważyłem pęknięcie ramy na spawie, przy łączeniu podsiodłówki z poziomą i tylnym trójkątem (foto w załączeniu). Pęknięcie jest widoczne i postępuje w kierunku tylnego trójką oraz dołu rury poziomej. Kontaktowałem się wstępnie z firmą Red-Spaw z Wwa w celu pospawania pęknięcia, odpisali, że mogą wykonać naprawę za ok 150-200 zł. Jest to newlargiczny punkt ram alu cieniowanych, więc postanowiłem zagłębić się w temacie napraw ram na forum. Niestety z tego co widziałem, naprawy pęknięć w górnym kominie kończą się w jeden sposób, ponownym pęknięciem przy nowej spoinie, zmienną jest w tej sytuacji tylko czas użytkowania po naprawie. 

Ogólnie mówiąc rower był użytkowany w normalny sposób, wiadomo trochę terenu, trochę asfaltów, ale nie startowałem na nim w maratonach i podobnych. Od mniej więcej 2 lat zacząłem dalej podróżować rowerem, zjeździłem na nim trochę Polski, byłem również w Berlinie. Nigdy nie katowałem go w jakiś niemoralny sposób stąd moje spore zdziwienie kiedy zauważyłem pęknięcie. Podobnie jak jeden z przypadków na forum, miałem siodło bardziej wysunięte w tył i sztyce z lekkim offsetem, ale w moim przypadku była dość głęboko osadzona w podsiodłowej, była to sztyca carbon.

Pytanie czy jest cień szansy na naprawę pęknięcia i dalszą bezpieczną eksploatację? Przeglądając forum owa nadzieja zaczyna niestety uchodzić ze mnie. Zależy mi na porządnej naprawie, gdyż nie chciałbym, żeby ponownie pękła gdy będę w trasie do np. Holandii.

Jeśli chodzi o dożywotnią gwarancję na ramę od producenta to niestety jest ona przypisana do pierwszego właściciela, który kupił rower i zarejestrował na stronie. Niestety jestem drugim właścicielem, poza tym Cannondale ma swoje wytłumaczenie na termin "dożywotnia" i tłumaczą się, że to nie jest moje dożywocie (czytaj użytkownika) tylko ramy, a czas tego dożywocia jest w jakiś magiczny sposób przez nich określany.

Za wszelką pomoc, opinię i informacje przez Was udzielone serdecznie dziękuję.

pro-29rPNRab.jpeg

pro-YfauCmFP.jpeg

pro-rXz1VC6k.jpeg

pro-emGfzX87.jpeg

pro-nUMtz1gF.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, CUKS napisał:

Jest to newlargiczny punkt ram alu cieniowanych,

Tak , tylko w tym miejscu grubość ścianki jest normalna, tak jak przy główce, czy suporcie, ale najprawdopodobniej jest to stop 7005 , a on ogólnie jest ciężki w obróbce. jeden błąd producenta i rama się sypie. Prawidłowa naprawa takiej ramy to oprócz dobrego pospawania tego stopu to jego odprężenie w piecu, co skutkuje ponownym malowaniem ramy , a i znalezienie zakładu/firmy która posiada odpowiedni piec do wygrzania ramy ( być może Kross, Romet, tylko czy oni robią ramy z tego stopu? No i raczej się nie podejmą). tak wygląda sprawa z ramami alu zwłaszcza z trudniejszymi do obróbki stopami .

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby to chcieć odratować trzeba by wszystkie rurki odciąć, wyczyścić ze starych spawów i pospawać ponownie. Mirek z migomatem w szopie tego nie zrobi. Musi to być ktoś kto regularnie spawa rowerowe ramy po przejściach. 100% gwarancji nikt ci nie da bo to faktycznie trochę kijowe miejsce jest. Na YT jest film z ciecia ramy pod nową długość montażową dampera w enduraku i ani nie robi tego ów Mirek ani właściciel nie jest debilem. Dookoła w warsztacie stoi sporo rowerów więc kogoś takiego musiał byś znaleźć do naprawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tyfon79Ci goście teraz budują customa od podstaw ;) ale to na razie po kryjomu, nic na oficjalnie jescze. 

@KSikorskiTakie pierdoły na pewno ogarnie, na grubszej naprawie się niestety u znajomego wyłożył. Chciałbym nawet napisać, że spie... mu rower. 

Edytowane przez Rumcajs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za opinie. Przez weekend intensywnie rozmyślałem co zrobić z tym fantem i chyba nie pozostaje nic innego jak odpuścić naprawę (czekam jeszcze na odpowiedź z SFR). 
Podchodząc do tematu z innej beczki, czy moglibyście polecić mi frameset, do którego mógłbym przerzucić jak najwięcej osprzętu z cannondale? Coś w stylu gravel na wyprawy, bikepacking. Najbardziej zależałoby mi na zostawieniu napędu, gdyż w zeszłym sezonie, w lipcu założyłem nowiutkiego Garbaruka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...