Skocz do zawartości
  • 0

rower - karbon czy aluminium


Pytanie

Napisano

Czy w przypadku gravela warto dopłacić do ramy karbonowej na osprzęcie analogowym czy może brać rower na ramie aluminiowej kilka pln tańszy ale na elektronice ?

Oba rowery tego samego producenta. Wiem że grupę osprzętu niby można zmienić ale szczerze mówiąc to jakoś nie zrobiłem tego nigdy w żadnym rowerze (po za oczywistymi wymianami części które się zużywają).

Co jest w zasadzie przewagą karbonu nad aluminium w wypadku roweru gravelowego ? Bo sztywność tutaj jeżeli nie ścigamy się to raczej sprawa dalszego planu, za wygodę i tak w większej części odpowiadają opony na niskim ciśnieniu, biję się właśnie z myślami co zrobić, podpowiedzcie proszę.

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Napisano (edytowane)

Co z tego , ze do opon dasz 1,8 bara, jak rama będzie nadal sztywna i plomby będą wypadać. Dobrze zaprojektowana i zrobiona rama karbonowa będzie pracować i te drgania pochłaniać nawet na wyższym ciśnieniu. Mam aluminiaki(  w tym gravela) i mam karbon ( w tym gravela) i różnica jest spora. elektronika ma jasno zaprogramowane przesunięcie przerzutki co pod dużym obciążeniem( na podjazdach) objawia się niemożnościa wrzucenia  przełożenia( kilka razy miałem przyjemność doświadczyć pewnych sytuacji) :)

Edytowane przez kaido2
Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...