Skocz do zawartości
  • 0

rower - karbon czy aluminium


Gość qqq

Pytanie

Czy w przypadku gravela warto dopłacić do ramy karbonowej na osprzęcie analogowym czy może brać rower na ramie aluminiowej kilka pln tańszy ale na elektronice ?

Oba rowery tego samego producenta. Wiem że grupę osprzętu niby można zmienić ale szczerze mówiąc to jakoś nie zrobiłem tego nigdy w żadnym rowerze (po za oczywistymi wymianami części które się zużywają).

Co jest w zasadzie przewagą karbonu nad aluminium w wypadku roweru gravelowego ? Bo sztywność tutaj jeżeli nie ścigamy się to raczej sprawa dalszego planu, za wygodę i tak w większej części odpowiadają opony na niskim ciśnieniu, biję się właśnie z myślami co zrobić, podpowiedzcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Co z tego , ze do opon dasz 1,8 bara, jak rama będzie nadal sztywna i plomby będą wypadać. Dobrze zaprojektowana i zrobiona rama karbonowa będzie pracować i te drgania pochłaniać nawet na wyższym ciśnieniu. Mam aluminiaki(  w tym gravela) i mam karbon ( w tym gravela) i różnica jest spora. elektronika ma jasno zaprogramowane przesunięcie przerzutki co pod dużym obciążeniem( na podjazdach) objawia się niemożnościa wrzucenia  przełożenia( kilka razy miałem przyjemność doświadczyć pewnych sytuacji) :)

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...