Skocz do zawartości

[e-bike] Czy zakup tego modelu ? - Berg Boost 1.0 522 WH


BubbleKoi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
chicałbym zakupić swojego pierwszego ebike (Budżet do 5000zł), który posłuży mi do dojazdu do pracy (Dużo prac drogowych przedłuża dojazd z i do pracy o ok. 40-1h).
Trasa to ok. 12 km w jedną stronę (80% drogi asfaltowe, 20% drogi leśne z wzniesieniami).
Znalazłem podstawowy model na stronie kross'a - https://kross.eu/pl/ebike/mtb/berg-boost-1-0-522-wh-czarny-srebrny-matowy.
Cena: 4499zł.

Tutaj pytanie czy ten model wystarczy w zupełności do dojazdów do pracy?
Czy muszę szukać czegoś innego?

Małe INFO:

Napęd

PRZERZUTKA PRZÓD SHIMANO TOURNEY TY700
PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO ACERA M3020
MANETKI SHIMANO ACERA ST-EF505
KORBA SHIMANO TOURNEY TY301
KORONKI 24-34-42T/175MM
KASETA / WOLNOBIEG SHIMANO TURNEY HG200
ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU 12-32T
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ 24
SUPORT BAFANG
ŁAŃCUCH YBN S8

Koła

PIASTA PRZÓD GULI GL-B43F
PIASTA TYŁ BAFANG
OBRĘCZE KROSS ALUMINIUM 622X19
OPONY WANDA P1255 29X1,95

Hamulce

HAMULEC PRZÓD SHIMANO MT200
HAMULEC TYŁ SHIMANO MT200
DŹWIGNIE HAMULCA SHIMANO ALTUS ST-EF505
TARCZE HAMULCOWE 160MM
TARCZE HAMULCOWE TYŁ 160MM

Komponenty

KIEROWNICA ALUMINIUM 680/31,8
WSPORNIK KIEROWNICY ALUMINIUM 75MM/31,8/7°
SIODŁO KROSS
WSPORNIK SIODŁA AMORTYZOWANY 27,2X300MM
STERY FP-H816 O1-1/8"
CHWYTY KROSS
PEDAŁY FP-917N

System e-bike

SILNIK BAGANG G120.250
BATERIA PHYLION SF-06S, 522 WH
WYŚWIETLACZ BAFANG HMI DP E21
Edytowane przez BubbleKoi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zaczynać ponownie tego samego tematu, ale:

Jesteś zdrowy?

Masz dwie ręce i nogi?

Jeżeli tak, to kup normalny rower i po prostu jeździj. Nie sugeruję żebyś robił niesamowitę formę, no ale 12 km w jedną stronę to jest dystans, który przejedzie pewnie dziecko.

A dlaczego to piszę?

Bo za 5k nie kupisz dobrego lub nawet przyzwoitego roweru elektrycznego. W tym budżecie kupisz za to zwykły rower, który wytrzyma dość długo jak o niego zadbasz.

To co podałeś, to jest kawał padaki, która służy do wyjazdu na lody w niedziele. Problem jest taki, że wsadzili do niego na dodatek napęd elektryczny, który jeszcze bardziej uwidoczni wszystkie mankamenty.

Niestety, ale jeżeli masz zamiar jeździć codziennie, nawet jeżeli mówimy tylko o ciepłych miesiącach, to potrzebujesz czegoś na przyzwoitym poziomie. Bez ekstrawagancji, no ale na sprawdzonych komponentach.

Nie twierdzę że to jest padaka, bo jeżdżę na rowerze za 500 tysięcy. Po prostu, to jest taki niski poziom, że ciężko polecić to z czystym sumieniem.

Edytowane przez Krypto.Szosowiec
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na zbliżonym kross trans hybrid 1.0 i podobnym wyposażeniu oraz z tym samym zestawem elektrycznym jeżdżę 3 sezon. Co prawda po roku kilka rzeczy zmieniłem ale generalnie nic tu się nie rozsypuje, nie jest to padaka jak te chińskie, ja dbam i praktycznie większość serwisu sam robię. Łańcuchy zmieniam co 1000km, suport zmodyfikowałem poprzez dodanie dwurzędowych łożysk, tarcza hamulcowa na przód większa, klocki metaliki, lepsze opony, inny panel sterowania napędem. Inaczej też mam ustawione wspomaganie poprzez bafang go. Obecnie mam zrobione około 5 tysięcy kilometrów. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj nikogo i kupuj. Masz dwa lata gwarancji i nie musisz w tym czasie niczym martwić. Ja mam już siódmy rok Kross Sander, i o zgrozo z wewnętrzną przerzutką w tylnej piaście (Nexus 7), która już dawno powinna się rozsypać. Raz tylko wymieniłem łańcuch, klocki hamulcowe (V-brake) i jeden komplet opon. Do przerzutki nigdy nie zaglądałem. Przejechałem około 12000 km. Po pięciu latach dokonałem konwersji na elektryka i też nic się nie dzieje. Udanego zakupu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie!  Tak źle to nie jest:

3 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał:

...Bo za 5k nie kupisz dobrego lub nawet przyzwoitego roweru elektrycznego.....

Elektryki poszły mocno do przodu i taki rower dojazdowy do pracy z baterią co najmniej 500 watogodzin (Wh) a to z tego wszystkiego najważniejsze kupisz spokojnie. @BubbleKoi ten który sobie wybrałeś ma 522 Wh i to w sumie dobry rower z gwarancją KROSSA, nie jakiś nieautoryzowany składak. Składaki, a często super składaki (serio!) to robią sobie Ci którzy się na tym znają!  Ty się lepiej ogarnij i załóż dobre pełne błotniki, bo przecież potrzebujesz jeździć do roboty a nie na wycieczki przy ładnej pogodzie😄. A i bagażnik by się przydał na wałówę i inne.  W pełni Cię rozumiem bo też dojeżdżałem i elektryk znakomicie ułatwił sprawę.  Przecież nie codziennie rano ma się radosną chęć na rowerową przejażdżkę. A i tak zawsze dojeżdżałem zgrzany i ździebko upocony😄😂

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
4 godziny temu, spiwor napisał:

A masz może jakiś rower?

W takim przypadku za takie pieniądze można kupić konwersję na elektryka.

Plus taki, że jak znudzi ci się aktualny rower to przekładasz konwersję do innego roweru.

Co do roweru ...
2 lata temu, kupiłem za mały ułamek ceny rower od członka rodziny (wyjazd za granicę i nie był potrzebny) - MTB INDIANA X-Pulser 1.6 M19 26 cali  (Marketowy rower z ME).
I jeździłem przez te 2 lata do tej pory, w sumie dalej jeżdżę, gdyż nie było mi zbytnio nic lepszego potrzebnego (Jeździłem dosłownie kiedy transport odpadał).
Zastanawiałem się nad zamontowaniem układu el., ale wydaje mi się, że średnio się nadaje.

Dzięki za pomoc!!
 

 

3 godziny temu, MikeStorm napisał:

Ja na zbliżonym kross trans hybrid 1.0 i podobnym wyposażeniu oraz z tym samym zestawem elektrycznym jeżdżę 3 sezon. Co prawda po roku kilka rzeczy zmieniłem ale generalnie nic tu się nie rozsypuje, nie jest to padaka jak te chińskie, ja dbam i praktycznie większość serwisu sam robię. Łańcuchy zmieniam co 1000km, suport zmodyfikowałem poprzez dodanie dwurzędowych łożysk, tarcza hamulcowa na przód większa, klocki metaliki, lepsze opony, inny panel sterowania napędem. Inaczej też mam ustawione wspomaganie poprzez bafang go. Obecnie mam zrobione około 5 tysięcy kilometrów. 

Nie wykluczam późniejszych modyfikacji. 
Ogólnie szukam jakiejś w miarę dobrej bazy z możliwością modyfikacji.

Dzięki za pomoc!!

@Turysta05

No niestety. Nie byłby dla mnie problem z dojazdem do pracy zwykłym rowerem, gdyż przez ostatni czas tak robię. Tylko niestety nie jestem w super formie, aby wjeżdżać bez pomocy pod górki (Prowadzę i idę chodem), a o zgrzaniu nie wspominając.
Obecnie jeżdżę zwykłym marketowcem bez błotników itd. (Chociaż, nie mówię, że nie zamontuję w następnym rowerze).
Dzięki za pomoc!!
 

Edytowane przez BubbleKoi
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Turysta05 napisał:

Nie, nie!  Tak źle to nie jest:

Elektryki poszły mocno do przodu i taki rower dojazdowy do pracy z baterią co najmniej 500 watogodzin (Wh) a to z tego wszystkiego najważniejsze kupisz spokojnie. @BubbleKoi ten który sobie wybrałeś ma 522 Wh i to w sumie dobry rower z gwarancją KROSSA, nie jakiś nieautoryzowany składak. Składaki, a często super składaki (serio!) to robią sobie Ci którzy się na tym znają!  Ty się lepiej ogarnij i załóż dobre pełne błotniki, bo przecież potrzebujesz jeździć do roboty a nie na wycieczki przy ładnej pogodzie😄. A i bagażnik by się przydał na wałówę i inne.  W pełni Cię rozumiem bo też dojeżdżałem i elektryk znakomicie ułatwił sprawę.  Przecież nie codziennie rano ma się radosną chęć na rowerową przejażdżkę. A i tak zawsze dojeżdżałem zgrzany i ździebko upocony😄😂

Ja celowo pominąłem wątek elektryki, bo się na tym nie znam. Patrzyłem na elementy mechaniczne i według mnie, ten rower jest kiepski jeżeli ma być codziennym wołem roboczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła promocja szkoda że jak ja szukałem ponad 2 lata temu to takich rabatów nie było. Pytanie jak trudny w serwisie jest ten silnik? Jak z jego awaryjnością? W hubie można zrobić wszystko samemu koszta części z ali są niskie, jak to wygląda z yamahą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KSikorski no proszę, nawet te z silnikiem centralnym można znaleźć do 5ooo zł, co prawda bateria 400 Wh i silnik 50 Nm, to słabawo jak na taki typ roweru. Stąd prawdopodobnie promocja 55% i niska cena, bo za 100% nie idą😉@BubbleKoi jeśli na trasie masz rzeczywiście ostre podjazdy to silniki centralne zdecydowanie lepiej sobie radzą,  natomiast ten zaproponowany:

https://rower.com.pl/rower-elektryczny-r-raymon-hardray-e-1-0-2437764

to typowy góral na małych grubych kółkach (27,5"x2.35), na jazdę po asfalcie nie za bardzo, opony mogą buczeć.

@MikeStorm jak 5 lat temu szukałem, to też nie było, zadowoliłem się taką miejską dojazdówką ze silnikiem w piaście, ale miło wspominam😉.  Za to w ubiegłym roku znalazłem i przesiadka była miłym zaskoczeniem, naprawdę warto👍

IMG_20240321_122313.thumb.jpg.1dc959d941893dcac9da4fd3ad64f2a8.jpg

W sklepie rower wyglądał zupełnie inaczej, ubożuchno😂. Obecnie sporo pracy i pomysłów własnych👌.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Turysta05 
Z tymi ostrymi podjazdami może przesadziłem, największy to może jest taki 6-8% ( Link do map - przykłady jak wyglądają te "wzniesienia").
A co do trasy powiem też tak:
Można ją przejechać w 100% drogami asfaltowymi, ale też można kawałek drogą asfaltową i leśną.
Jeżeli trzeba by było zrezygnować z tegj drogi leśnej to nie byłoby problemu (To jest może max. 10 min więcej czasu ).




 

4 godziny temu, KSikorski napisał:

W tej cenie i do takiego zastosowania to może być sensowniejszy wybór:

https://rower.com.pl/rower-elektryczny-r-raymon-hardray-e-1-0-2437764

W rzeczywistości (wbrew zdjęciom) ma kompletną grupę napędu tektro ed8.

Poczytam o nim. Nie znam osobiście produktów od firmy Raymon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2024 o 09:26, BubbleKoi napisał:

Witam,
chicałbym zakupić swojego pierwszego ebike (Budżet do 5000zł), który posłuży mi do dojazdu do pracy (Dużo prac drogowych przedłuża dojazd z i do pracy o ok. 40-1h).
Trasa to ok. 12 km w jedną stronę (80% drogi asfaltowe, 20% drogi leśne z wzniesieniami).
Znalazłem podstawowy model na stronie kross'a - https://kross.eu/pl/ebike/mtb/berg-boost-1-0-522-wh-czarny-srebrny-matowy.
Cena: 4499zł.

Tutaj pytanie czy ten model wystarczy w zupełności do dojazdów do pracy?
Czy muszę szukać czegoś innego?

Małe INFO:

Napęd

PRZERZUTKA PRZÓD SHIMANO TOURNEY TY700
PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO ACERA M3020
MANETKI SHIMANO ACERA ST-EF505
KORBA SHIMANO TOURNEY TY301
KORONKI 24-34-42T/175MM
KASETA / WOLNOBIEG SHIMANO TURNEY HG200
ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU 12-32T
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ 24
SUPORT BAFANG
ŁAŃCUCH YBN S8

Koła

PIASTA PRZÓD GULI GL-B43F
PIASTA TYŁ BAFANG
OBRĘCZE KROSS ALUMINIUM 622X19
OPONY WANDA P1255 29X1,95

Hamulce

HAMULEC PRZÓD SHIMANO MT200
HAMULEC TYŁ SHIMANO MT200
DŹWIGNIE HAMULCA SHIMANO ALTUS ST-EF505
TARCZE HAMULCOWE 160MM
TARCZE HAMULCOWE TYŁ 160MM

Komponenty

KIEROWNICA ALUMINIUM 680/31,8
WSPORNIK KIEROWNICY ALUMINIUM 75MM/31,8/7°
SIODŁO KROSS
WSPORNIK SIODŁA AMORTYZOWANY 27,2X300MM
STERY FP-H816 O1-1/8"
CHWYTY KROSS
PEDAŁY FP-917N

System e-bike

SILNIK BAGANG G120.250
BATERIA PHYLION SF-06S, 522 WH
WYŚWIETLACZ BAFANG HMI DP E21

W tym budżecie ciężko będzie znaleźć coś dobrego, ale 12km to raczej szło by zrobić, ale nie mi to oceniać. Ja bym raczej dołożył albo zrezygnował z tego pomysłu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Mod Team

Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...