tobo Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Hej Trafił do mnie widelec Fox Float Fit RL. Właściciel stwierdził że widelec jest zablokowany nawet jeśli blokada jest nieaktywna. Po zdjęciu goleni dolnych na górnych nie ma śladu wytarć, są zupełnie gładkie. Szaft tłumika pracuje normalnie, bez zastrzeżeń. Po spuszczeniu powietrza z lewej goleni próbowałem popchnąć szaft sprężyny, bez szans, musiałem go wepchnąć, szedł z dużym oporem. Wyjąłem "denko" z goleni i próbowałem wyjąć szaft, siedział na sztywno. Po dłuższej walce udało mi się go wyciągnąć. A raczej wyrwać. W środku był smar i olej, goleń wewnątrz nie ma żadnych śladów zużycia. Jak nowa. Na zdjęciu cały zestaw z tej goleni- plastikowa gora z wcięciem na gąbkę plus miejsce na uszczelkę. Po zdemontowaniu uszczelki szaft nadal wchodzi ciasno i zmuszenie go do ruchu jest wybitnie trudne. Pytania: - czy ktoś ma taki widelec z tym typem sprężyny, czy ten element ma tendencję do odkształcania się i zapierania w goleni? Nie wiem jak wygląda zupełnie nowy, nie jestem w stanie stwierdzić czy jest uszkodzony, spuchnięty itd. - czy element na zdjęciu jest wynienny tylko w całości czy są do niego poszczególne elementy jako części zamienne? Myślałem że ten problem to wada uszczelki, bez niej i tak jest "sztywno" - jaki rodzaj oleju/smaru przy montażu sprężyny? W środku był olej o konsystencji krupniku Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia (edytowane) Mi to wygląda na źle założoną uszczelkę, zła orientacja, to co jest na górze powinno być skierowane do dołu. Odwróć uszczelkę. Ale żeby bez uszczelki też było sztywno to dziwny przypadek. Edytowane 17 Kwietnia przez leejoonidas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Jeśli bez uszczelek nadal tłok wchodzi z oporem to pewnie spuchł. Może ktoś użył niewłaściwego smaru lub oleju. W hamulcach srama był podobny problem. Ja bym spróbował przetoczyć tłok, ewentualnie delikatnie przeszlifować. Zazwyczaj składam na srambuter + kilka ml floata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia Probowalem znaleźć cały element bazując na 26"/32 mm średnica goleni/float/fit ale żaden z wskazywnych produktów nie wygląda podobnie. Ten z eBaya wygląda jak inne dostępne i jak widać różni się wyglądem w tym miejscu gdzie moj ma uszczelkę i gąbkowy pierścień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia Wygląda to na sprężynę z foxów z lat 2011-2014, np. 820-02-111. W 2015 już tłok był metalowy. Później już nie stosowano negatywnych sprężyn stalowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 20 Kwietnia Udostępnij Napisano 20 Kwietnia (edytowane) Pewnie plastik tłoka spuchł. Gdy będziesz go wymieniał, to zamiast gąbki użyj uszczelki, bo gąbka może powodować migracje oleju z dolnej lagi do komory powietrznej - tu opisane: Edytowane 20 Kwietnia przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia Plastik tłoka spuchł - możliwe. Tylko że dostępny jest wyłącznie cały pierdzielnik ze screena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Kwietnia Udostępnij Napisano 21 Kwietnia Zakręć szaft w wiertarkę i delikatnie tłok papierem ściernym potraktuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 21 Kwietnia Udostępnij Napisano 21 Kwietnia Ręcznie na wiertarce nie zrobi tego równo i jeszcze zepsuje. Moim skromnym zdaniem najbezpieczniejsza tokarka by zdjąć naprawdę kilka setek mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 21 Kwietnia Udostępnij Napisano 21 Kwietnia za szczelność odpowiadają uszczelki i jak się przeszlifuje tłoczek delikatnie drobnym papierem tylko tyle żeby bez oporów chodził w goleni to będzie działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 1 godzinę temu, Kowal1986 napisał: Ręcznie na wiertarce nie zrobi tego równo i jeszcze zepsuje. Moim skromnym zdaniem najbezpieczniejsza tokarka by zdjąć naprawdę kilka setek mm. Zrobiłem szlif papierem. Wczoraj złożony, napompowany. Zobaczę dziś czy trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.