Entyl Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia (edytowane) Witam. Córa mi podrosła i zaczęła jeździć na rowerze, więc wyciągnąłem z piwnicy mój stary sprzęt, żeby z nią pozwiedzać okoliczne ulice i polne ścieżki. Myślałem nad zakupem nowego, ale o swój sprzęt zawsze dbałem, więc szkoda go nie przywrócić do sprawności po ponad 10 latach postoju. Jest to 27-letni rower firmy Douglas. Wtedy na wszystko z oponami w kostkę mówiło się "rower górski", ale myślę, że można określić go jako rower trekkingowy. Wymieniłem opony (Continental Double Figher 3) i dętki, ale po przejażdżce wyszły pewne rzeczy. Cel jaki mi przyświeca, to poprawienie wygody jazdy, a jeździć będę tak, jak wspominałem wcześniej - asfalt, czy kostka i polne, ubite ścieżki. Kierownica jest zbyt wąska i prosta, co mi obecnie nie pasuje. W barkach mam 53 cm szerokości, a ona ma 55 cm. Wolałbym kierownicę, która nie powoduje tak dużego pochylenia do przodu i ma bardziej naturalnie ułożenie rąk i nadgarstków. Średnica montażowa to 25,4 mm. Myślałem nad czymś tego typu: https://allegro.pl/oferta/prox-kierownica-rowerowa-trekking-25-4-630-60mm-13535068566# Nie bardzo wiem na czym się skupić. Kształt myślę, że by mi odpowiadał. Może jest za ciężka? Może lepiej poszukać aluminiowej? Hamulce mam typu cantilever i obecnie hamują dość słabo. Myślałem nad zmianą klocków i regulacją. Tylko, że klamki na kierownicy mam z plastiku i one też by poszły do zmiany. Linki na pierwszy rzut oka nie wyglądają źle, ale czas pewnie zrobił swoje. Zastanawiam się, czy nie lepiej wymienić całość na v-brake? Jest jeszcze kwestia gripów. Stare gumowe zrobiły się twarde jak kamień i dość nieprzyjemne w dotyku. Czy są jakieś polecane firmy lub konkretne modele, którymi powinienem się zainteresować? Pozostało jeszcze dynamo, które odmówiło posłuszeństwa. Myślałem nad Axa HR-Traction, ale z drugiej strony używałem je sporadycznie, więc może lepiej poszukać coś tańszego? Pozdrawiam.🤜🤛 Edytowane 17 Kwietnia przez Entyl błąd ortograficzny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia (edytowane) Możesz wrzucić jakieś zdjęcia tego roweru? Jaki rozmiar kół? Jaki napęd (wielkości zębatek, ile biegów, manetki obrotowe czy cyngle, jakie przerzutki, korba)? Pytam, bo przy okazji wymiany klamek hamulcowych (jeśli stare są z plastiku) i w sytuacji, gdy masz np. jakieś zużyte manetki obrotowe, warto pójść w klamkomanetki Shimano (koszt około 100 zł), gdzie już nawet w jakichś ST-EF masz korpusy i klamki hamulcowe z aluminium, a mechanizm zmiany biegów jest zaskakująco trwały i całkiem precyzyjny. Hamulce zmieniłbym na V-ki, choć dobrze ustawione canti ze sztywną klamką też potrafią dobrze hamować. Ale w hamulcach V-brake zwykle jest łatwiej poprowadzić pancerz, bo nie trzeba żadnych stoperów na ramie czy widelcu. Jeśli nie jeździsz dużo w nocy to nie warto się pchać w dynamo. Lampki i tak masz tam jeszcze pewnie na żarówki (przepalają się zwykle w najbardziej niespodziewanym momencie i trudno im zaufać), a zmiana na diodowe pod dynamo (plus nowe dynamo) to praktycznie koszt przyzwoitego oświetlenia bateryjnego (lub na akumulatory). Kierownicę lepiej już kupić aluminiową, bo cena tylko nieznacznie wyższa, a waga już sporo mniejsza. Edytowane 17 Kwietnia przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Entyl Napisano 17 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Niestety nie mam zdjęć i zostawiłem go aktualnie u teściowej wraz z rowerem małej. Może będę tam w sobotę, to zrobię kilka i dodam. Rozmiar kół to 26 cali. 3 biegi z przodu i 6 z tyłu. Manetka obrotowa. Jeżeli chodzi o korbę, to "z głowy" niestety nic konkretnego nie pamiętam, ale na przerzutkach pamiętam, że był napis Shimano SIS. Nie pomyślałem nad oświetleniem bateryjnym. Lampki faktycznie są na żarówki. Po prostu oświetlenie roweru zawsze kojarzyło mi się z dynamem. 😉 Kierownicy poszukam aluminiowej. W kwestii hamulców - to muszę to jeszcze dobrze przemyśleć, ale chyba faktycznie pójdę w v-brake. Moje manetki obrotowe działają poprawnie, ale czasami wymagają dalszego pociągnięcia, żeby zmienić bieg. Dzięki za cenne rady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia (edytowane) Jeśli kolor nie przeszkadza, to może taki zestaw: hamulce PROMAX V-brake klamki szczęki ZESTAW BIAŁY - HAM-086 - 11717974029 - Allegro.pl ? Klamki w całości z aluminium, więc nic się nie będzie gięło. Jeśli napęd jeszcze dobry (zębatki, łańcuch) to jeździć. Wymienić tylko linki (najlepiej z pancerzami) i wyregulować. A jeśli zużyty, to można pomyśleć przy okazji nad zmianą choćby na 7 biegów z tyłu (są wolnobiegi np. 13-28, produkcji Sunrace, dające jednen dodatkowy, szybszy bieg w porównaniu do 14-28). Manetka obrotowa na 7-kę to koszt około 30 zł. Korba, jeśli to jakaś najtańsza, może być jeszcze stalowa (oblewana plastikiem) a wtedy nawet jakiś TY301 od Shimano (od 50 zł) pozwoli zejść trochę z wagi. Edytowane 17 Kwietnia przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Entyl Napisano 18 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia Fajny zestaw za fajne pieniądze. Na razie myślałem nad BR-T4000 od Shimano, ale rzucę okiem na Promaxy. Rower jest w tonacji czarno - szarej, więc trochę by się gryzły kolorystycznie, ale widzę, że mają też czarne. Mój błąd, że nie napisałem tego na samym początku. Faktycznie przydałyby się te zdjęcia. 😉 Pójdę za Twoją radą i przyjrzę się dokładniej napędowi i korbie. Dzięki.🤜🤛 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Entyl Napisano 5 Maja Autor Udostępnij Napisano 5 Maja Rower przed modyfikacjami (poza wymianą opon) wyglądał tak. Po zmianach wygląda tak. Zamontowałem nową kierownicę, manetki, klamki, gripy, nowe linki i pancerze, przerobiłem hamulce z cantilever na v-brake. Jazda zmieniła się nie do poznania. Kierownica jest bardzo wygodna (Author Aco-xc) i dużo lepiej dozuje mi się siłę hamowania. Napęd wygląda nieźle, więc nie będę go na razie dotykał. Pozostało poprawić centrowanie tylnego koła, bo ma lekkie bicie. Jeżeli chodzi o oświetlenie, to po nocach nie planuję jeździć, więc nie będę teraz nic z nim robił. Bardzo dziękuję za pomoc @marvelo!🤜🤛 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 3 Czerwca Udostępnij Napisano 3 Czerwca (edytowane) Cytat przerobiłem hamulce z cantilever na v-brake. Wyminiłes klocki na V-brake na trzyskładnikowe ? Jeszcze mozna zmodernizować, ale to sa juz koszty np. wymienić felgę na trzy komorowa, dać piastę pod hamulec tarczowy i wsatwić adapter pod mechanizm hamulca. Edytowane 3 Czerwca przez Max40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Entyl Napisano 12 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca @Max40 zostawiłem klocki, które były w zestawie z zaciskami - Shimano S65t. Dziękuję za podsunięcie pomysłu, ale to co teraz mam spełnia moje oczekiwania. Jak klocki się zużyją, to wrócę do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowe_lowe Napisano 12 Czerwca Udostępnij Napisano 12 Czerwca ja na twoim miejscu bym wymienił na tarczówki zdecydowanie wyższy level Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 12 Czerwca Udostępnij Napisano 12 Czerwca Jak na tarczówki? Przecież ani rama ani widelec ani koła nie są dostosowane do hamulców tarczowych! Między cantileverami a V jest bardzo duża różnica i V wystarczą do roweru z koszykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 14 Czerwca Udostępnij Napisano 14 Czerwca (edytowane) Wojcio Nie ma co sie co bawić z tego typu rowerem z hamulcami tarczowymi, ale sa pewne opcje załozenie tkz. adapterów. Jednak to wymaga piast pod hamulce tarczowe, czyli przeplot obreczy co wiaze sie z kosztami. Gra chyba nie warta świeczki. Lepiej inwertować dobre klocki hamulcowe 3 lub 2 składnikowe. Jak umiesz przeplesc koło to moze warto. Jak to jeden z kolegów napisal masz wtedy lewel wyżej. 😆 A jak masz budżet i chęci to mozna zainwestować w takie koło czyli: 1. Dobra felga (trój-komorowa) -mocniejsza felga. 2. Szprychy ze stali nierdzewnej 3. Nyple mosiądz. Adapter hamulca tarczowego Edytowane 14 Czerwca przez Max40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.