Skocz do zawartości

[Do 6500zł] Rower wyprawowy Riverside Touring 520 vs 900


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Przymierzam się do zmiany roweru i badam rynek. Czytając fora można trochę oszaleć, opcji jest całe mnóstwo, ale wydaje mi się, że powoli dochodzę do tego co potrzebuję. Zamierzam w najbliższej przyszłości poświęcić się trochę wyprawom rowerowym, tj. sakwy, namiot, dzika przyroda i przy tym przejechać dużą ilość kilometrów. Z elementów ważnych są dla mnie miejsca montażowe pod akcesoria, ale też możliwość swobodnego podłączenia fotelika dla dziecka / przyczepki. Jeszcze nie zdecydowałem ostatecznie czy widelec powinien być amortyzowany czy nie, ale skłaniam się bardziej ku opcji bez amora. 

 

I tutaj wytypowałem sobie dwa rowery, bliźniacze, ale jednak na innym osprzęcie. I tutaj mam pytanie który z nich sprawdzi się lepiej głównie pod kątem osprzętu, radzenia sobie z awariami w różnych warunkach, dostępności części w różnych krajach etc. Szczerze trochę bardziej skłaniam się ku wersji 520 pod kątem wizualnym, ale są elementy które mnie martwią - np. jak ten napęd poradzi sobie z podjazdami? 

 

Dodatkowo pytanie bo w droższej wersji (900) są hamulce mechaniczne. Czy to plus przy rowerze wyprawowym? Czy jednak hydrauliczne z 520 mają więcej sensu. 

 

Tutaj linki do rowerów, ale może są na rynku jeszcze inne, równie atrakcyjne propozycje, chętnie się dowiem. :)

520 - https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-332407

900 - https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-900/_/R-p-332461?mc=8643287

 

Z góry dzięki za komentarze!

Edytowane przez exudio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Riverside Touring 520 900 i 920 wydają się być na tej samej ciekawej ramie, która sama w sobie warta jest zainteresowania. Choć sam Dec tutaj nieco się plącze, bo możesz kupić samą ramę - w sklepie są: 900 https://www.decathlon.pl/p/rama-do-roweru-riverside-touring-900/_/R-p-333366?mc=8646324 i widelec do niej https://www.decathlon.pl/p/widelec-28-do-roweru-riverside-touring-900/_/R-p-333367?mc=8646330 oraz 920 https://www.decathlon.pl/p/rama-do-roweru-riverside-touring-920-v2/_/R-p-339397?mc=8739315 i widelec do niej https://www.decathlon.pl/p/widelec-do-roweru-riverside-touring-920-v2/_/R-p-339482?mc=8739333. Ale jak spojrzysz w opisy (geometrię, wagę, specyfikację), to wszystko tam jest takie samo... Więc wygląda jakby to była ta sama rama...

Różnią się wyposażeniem i osprzętem: 520 ma microshifty, no-name'ową korbę (a nie przepraszam, marki Btwin), nijakie siodło i nijaki kokpit; 900 ma komponenty XT (choć w wersji trekking) , skórzanego brooksa i ładniejszy kokpit z gripami pod to siodło; a 920 będzie w ogóle pod baranek z pełnym Rivalem. W kwestii hamulców - jest dokładnie, jak piszesz: 520 ma hydrauliczne Tektro T275 (ale są to Btwin by Tektro), a 900 mechaniczne TRP Spyre. Czy to lepiej, czy gorzej...? Zależy, co wolisz... Mechaniczne uchodzą za łatwiejsze w naprawie na zadupiu..., ale już w najdroższym z nich Riversidzie Touringu 920 są grupowe hydrauliki od Rivala 🙂

Z wyposażenia turystycznego łatwo dostrzeżesz, że 900 jest sprzedawana z dwoma bagażnikami  a 520 z jednym, choć już 920 bez żadnego 🙂 To o tyle ważne, że bagażniki są dopasowane do ramy, a ten na tył w ogóle nietypowy (mocowany na 6 śrub do seatstay'ów). Z mniej widocznych, to 900 i 920 mają system ładowania elektroniki z dynama (USB 5V) a w 520 ma samo dynamo i takie akcesorium trzeba by doinstalować...

Generalnie z uwagi na ciekawą ramę (udźwig , wiele punktów montażowych, możliwość włożenia szerokich opon, no i dożywotnia gwarancja na ramę i to w sieci, która raczej jest znana z proklienckiego podejścia... - tego już nie uświadczysz w każdej marce) - gdybym był rowerzystą turystycznym i mógł liczyć na jakieś upusty w Decu, to bym chyba wybrał najtańszego 520, ale do dalszej rozbudowy i zabawy w dopieszczanie szczegółów (z planami wymiany napędu, być może także kokpitu - coś w stronę 920). Jak różne rowery na tej ramie można zbudować, pokazuje sama oferta Deca: 520, 900, 920 to są rowery o różnych charakterystykach....

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za tak obszerną odpowiedź, która sporo mi wyjaśniła. I rzeczywiście kierunek z wersją 520 i późniejszą rozbudową podoba mi się najbardziej, a zakładam, że ten sprzęt też posłuży przez jakiś czas i nie jest najgorszej jakości? Z serią Shimano jestem zaznajomiony, osprzęt który jest w 520 nie jest mi znany, więc może byłbyś w stanie powiedzieć kilka słów na jego temat? 

Widzę, że 520 jest na Allegro za 4200 i w podobnych pieniądzach nie widzę zbyt wielu sensownych opcji, większość porównywalnej konkurencji raczej w budżecie co najmniej Riverside 900, a bardziej optymalne jest dla mnie rozłożenie kosztów w czasie i doposażenie maszyny w kolejnych latach. Czy w Decu można liczyć na duże wyprzedaże po sezonie? 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...