Michal2008 Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Cześć, czy tarcze tak jak w tytule mogą pracować z zaciskami shimano? BR-MT500? jaka jest ich ogólna jakość w porównaniu do shimano? obecnie mam jakieś najtańsze chyba RT-10 i myślę nad wymianą... klocki jakie polecacie? coś z shimano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 17 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia i czy w rowerze XC, do amatorskich ambitnych treningów, amatorskich zawodów, warto zostawać przy tarczy z przodu 180 czy może dać 160? moja waga 72 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 17 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Mam Centerline'y z zaciskami SLX BR-M7000, klocki metal, działają wzorowo. Do XC starczy tarcza 160, pod warunkiem oczywiście zastosowania odpowiednich zacisków i klocków. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Tyle że BR-M7000 używa klocków Narrow, a BR-MT500 Wide. Istnieje szansa, że klocek będzie wystawał poza obrys tarczy. Przy tych zaciskach, wybór tarcz jest bardzo mocno ograniczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Będzie wystawał i? U mnie wystaje. Żeby to był problem tarcza musiałaby być zużyta na żyletkę z ryzykiem że coś się urwie. W praktyce nie wpływa to na nic. Używam Centerline z hamulcami shimano, trp, magurami, były trzy Chińczyki. Jedżę na centerlinach od chyba 4 lat. Pomiędzy nimi używałem tarcz magury (dwa typy), kilku Shimano, były też jagwire, discobrakes, tektro. I tak wracam do Centerline. Są ciche, praktycznie ze wszystkimi hamulcami w mokrych warunkach także. Nawet 220tki (w sumie trzy) są proste z fabryki i nie gną się bez względu na to co im robię. Z mojego doświadczenia to chyba najlepsze , powtarzalnie, tarcze które miałem. Mają tylko jeden minus - znikają szybciej niż jakiekolwiek inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Klocek MOŻE haczyć o krawędź pająka. Może, nie znaczy że musi. Z jakiegoś powodu są dwa rodzaje klocków i dostosowane do nich tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia I haczy. Nadal nie widzę (używając takiej kombinacji) żeby na coś miało to wplynąć. Nie czuję szarpania, nie ma dziwnych dżwięków, nie ma uszkodzeń okładzin, klocki nie zużywają się szybciej niż na zestawie dedykowanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 18 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia z tego wynika, że montując np. tarcze XT do mojego obecnego zacisku będzie podobna sytuacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia Tak. Tylko tarcze XT mają te chłodzące płetwy. Nie jestem na 100% pewny czy nie będą ocierały. Raczej nie, ale warto dokładnie obejrzeć przed montażem, żeby w razie czego zwrócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 20 godzin temu, tobo napisał: Będzie wystawał i? ... i tyle, że nie powinien wystawać. Może się da, może się nie da, co nie zmienia faktu, że nie jest to właściwe połączenie. 16 godzin temu, tobo napisał: I haczy. Nadal nie widzę (używając takiej kombinacji) żeby na coś miało to wplynąć. 😅 Jak na mechanika, to masz bardzo specyficzne podejście do zaleceń producenta. Niech haczy 🤣 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia @Michal2008 jak masz możliwość to przymierz. U mnie było połączenie CenterLine XR z zaciskami GRX, a teraz są u żony z zaciskami Tektro i w żadnym z obu przypadków klocek nie wychodził poza obszar roboczy. Montując je trochę ponad 2 lata temu nie miałem pojęcia o tym, że klocki dzielą się na Narrow i Wide, inaczej bym nawet nie próbował takiego druciarstwa 🙂 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 18 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia to do MT500 dedykowanymi tarczami są tylko SM-RT54, SM-RT56 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 18 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia ale bieda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia Niestety większość lepszych tarcz jest pod wąskie klocki. Możesz próbować je zakładać, natomiast nie wiem czy ktoś Ci zagwarantuje że rower nie będzie wpadał w wibracje itd. Pisałem kiedyś do SwissStop i oni też odradzali takie połączenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 18 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia no, ok dzięki za wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia (edytowane) 12 minut temu, Krypto.Szosowiec napisał: Pisałem kiedyś do SwissStop i oni też odradzali takie połączenie. A mnie nie 😀. " All our Catalyst rotors are: Compatible with all sintered and organic pad compounds. Optimized for SwissStop EXOTherm2 and Disc RS." Klocek nr 15 jest niby do MT500, a tarcze niby kompatybilne. @Michal2008, tak. Tylko mocowaniem. Edytowane 18 Kwietnia przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 18 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia rt54 różnią się od rt56 tylko sposobem mocowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 9 godzin temu, KNKS napisał: ... i tyle, że nie powinien wystawać. Może się da, może się nie da, co nie zmienia faktu, że nie jest to właściwe połączenie. 😅 Jak na mechanika, to masz bardzo specyficzne podejście do zaleceń producenta. Niech haczy 🤣 Nie. To się nazywa własna praktyka. To moje heble więc używam wielu rzeczy "nieprawilnych". Jeśli przyjdziesz jako klient to powiem ci jak to widzę. Jeśli przyniesiesz swoje kloce to je założę. Jeśli ja mam komuś zamontować klocek to zamontuję tylko dedykowane i tylko z dedykowanymi tarczami. Bo nie chcę ponosić odpowiedzialności. Specyficzne podejście powiadasz. Zakładając że trzymamy się "zaleceń producenta" do hamulców shimano powinieneś wkładać wyłącznie klocki shimano. Czyli dwa rodzaje do wyższych modeli, metal i żywica, jeden rodzaj do niższych. Używasz wyłącznie klocków dedykowanych? Ja nie, zamieniam je w nowych hamulcach od razu na coś co wg mnie działa lepiej. Jeśli klocek wystaje i nic z tego powodu się nie dzieje (tu nie ma że się da lub nie da), wg mnie przy moim użytkowaniu niczego nie zauważyłem, to nie widzę powodu żeby tego nie powiedzieć tutaj. I jeszcze coś: tarcza centerline plus hamulce i klocki srama (level, guide, code, więc każde) - w dedykowanych zestawach klocki łapią żebra tarczy. Da się czy się nie da? Skoro sram nie widzi problemu, shimano widzi, ja nie widzę to dwie vs jedna opinia = mój wybór i przekonanie że nie jest to żaden problem. Jeśli zapytasz jaki klucz dynamometryczny kupić i czy go używać to ci powiem że we własnym przypadku nigdy go nie używałem, nie używam i nie będę, mimo że mam 3. Bo mi się nie chce i nie uważam tego za potrzebne. Wszystkie newralgiczne śruby w rowerach klientów dokręcam kluczami. Takie mam podejście. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia @toboNie ma co się produkować, dla niektórych zalecenia producenta to świętość a odejście od nich grozi upadkiem i śmiercią. Ciekawe czy z autami jeżdżą wyłącznie do ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia (edytowane) Panie @tobo, szanuje lata doświadczenia, ale nie zgadzam się z pewnymi tezami które głosisz. Tym bardziej, że głosisz je publicznie, na forum. Ktoś mniej obeznany z "rowerowaniem" może je czasem opacznie zinterpretować. Panie @Rumcajs., to nie PRL, że trzeba było kombinować i zastępować właściwe części podobnymi Czasy Junaków M10 z prądnicami z PF125p bezpowrotnie minęły 😁. Jeśli o mnie chodzi to możesz hamować nawet gołymi stopami, jak Fred Flintstone, niemniej jednak ja pozostanę zwolennikiem kultury technicznej, szerokim łukiem omijając wszelakie druciarstwo. Bo tak. A co do "produkowania się", to czyż nie od tego jest forum internetowe ? 🙄 Edytowane 18 Kwietnia przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia Dalsza dyskusja nie ma sensu. Do autora: nie słuchaj biadolenia tylko zakładaj to co masz i jeździj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia (edytowane) Ale nikt tu z tobą nie dyskutuje, gdyż nie napisałeś, w tym temacie, żadnego merytorycznie wartościowego posta. Edytowane 18 Kwietnia przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Kwietnia Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 19 godzin temu, KNKS napisał: Panie @tobo, szanuje lata doświadczenia, ale nie zgadzam się z pewnymi tezami które głosisz. Tym bardziej, że głosisz je publicznie, na forum. Ktoś mniej obeznany z "rowerowaniem" może je czasem opacznie zinterpretować. Panie @Rumcajs., to nie PRL, że trzeba było kombinować i zastępować właściwe części podobnymi Czasy Junaków M10 z prądnicami z PF125p bezpowrotnie minęły 😁. Jeśli o mnie chodzi to możesz hamować nawet gołymi stopami, jak Fred Flintstone, niemniej jednak ja pozostanę zwolennikiem kultury technicznej, szerokim łukiem omijając wszelakie druciarstwo. Bo tak. A co do "produkowania się", to czyż nie od tego jest forum internetowe ? 🙄 Panie, to podaj konkretnie tezy z którymi się nie zgadzasz. A nie pisze że się nie zgadzasz. Jeśli shimano jest za wąska do szerokich klocków shimano, i tarcza centerline jest za wąska do szerokich klocków shimano to równocześnie tarcza sram centerline jest za wąska do klocków sram. Więc jeśli tarcza sram jest za wąska do klocków sram a mimo tego nadal wg producenta nie wynika z tego nic niebezpiecznego to mogę przyjąć, po kilkukunastu latach używania za wąskich tarcz z za szerokimi klockami że realnie nic z tego nie wynika co byłoby możliwe do uznania za niebezpieczne. Więc: w moich hamulcach używam takich kombinacji jakie uznaję za pasujące a w rowerach klientów stosuję wyłącznie kombinacje prawilne. Więc jeśli ktoś czytać nie chce co napisałem to nie jest mój problem. Zapytałem czy stosujesz wyłącznie klocki shimano w hamulcach shimano i czy jedynymi tarczami które z shimano stosowałeś są dedykowane tarcze shimano. Bo jeśli zrobiłeś kiedykolwiek take faux pas to znaczy że też można cię opatrznie zrozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 19 Kwietnia Udostępnij Napisano 19 Kwietnia Dlaczego wychodzisz z założenia, że tarcza SRAM jest za wąską dla klocków SRAM? Daję sobie palec uciąć, że taki zestaw nie powoduje że klocek wystaje poza obrys powierzchni hamującej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.