bob555 Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Witam Drogą kupna nabyłem do swojego roweru lemondkę. Ogólnie fajnie mi się jeździ, jestem zadowolony. Ale nie mogę jej porządnie przykręcić. Po pierwsze okolice gdzie są śruby były uciapane smarem. Odtłuściłem te elementy, trochę pomogło, ale nie za bardzo. Czy macie jakiś patent? Może jakaś pasta do sztyc karbonowych, albo środek thread lock do śrub i gwintów aby posmarować powierzchnie między kierownicą a zaciskami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Co i z jakich materiałów jest wykonane? Wszystko alu? Czy średnice obejmy i kierownicy na pewno się zgadzają? Kierownica się nie zwęża w miejscu, gdzie chcesz montować lemondkę? Pasta do karbonu może pomóc, ale nie musi jeśli luzu będzie zbyt dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Jeżeli wszystkie wymiary się zgadzają, to powinno się to trzymać bez kombinacji. Pasty używa się po to, żeby znacznie obniżyć siłę dokręcania. Nie służy do "naprawy" niedopasowanych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Ale jeśli są (w teorii) dopasowane, a nadal jest coś nie tak, to zwiększenie tarcia - co jest głównym zadaniem pasty montażowej do karbonu - może pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Tak, natomiast mam wrażenie że u autora to może być jakiś większy problem. Ciągłe luzowanie się lub nawet brak możliwości dokręcenia, to znak że coś jest nie tak. Próbować można, bo koszt jest znikomy, natomiast mam wrażenie że może to nie do końca pomóc. Głupio by też było, gdyby się niby trzymała dobrze, a po wjeździe w dziurę się złożyła, bo tyle pasta już nie była w stanie utrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano 17 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Na razie nie ma ciągłego problemu, raz się przejechałem raptem. Lewe ramię się ruszało a prawe w miarę stabilne. Wszystko z amelinium (kierownica, mocowania lemondki). Sama kierownica to coś w stylu flat bar. Kstałt kierownicy przy mostku szybko zmienia się w stożek. Fajnie by było jakby kierownica w środkowym fragmencie miała możliwie długi odcinek o stałej średnicy.Często jeździłem kładąc się łokciami na kierownicy. pasowała mi taka pozycja . W sumie po zamontowaniu wygodnie się jeżdzi. Zresztą wiele osób sobie chwali. Lemondka jest taka https://www.decathlon.pl/p/lemondka-do-kierownicy-triathlon/_/R-p-303804 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Czyli zaciskasz na stożku, chociażby częściowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano 17 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Troche tak. Nie wiem czy kierownicy nie będę zmieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Prosta droga do kalectwa. Żeby się jeszcze nie okazało, że przez zaciskanie na stożku, nieco odkształciłeś obejmę lemondki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 22 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: Czyli zaciskasz na stożku, chociażby częściowo? 20 godzin temu, bob555 napisał: Troche tak. Nie wiem czy kierownicy nie będę zmieniał. No to co byś chciał się dowiedzieć, skoro wszystko masz czarno na białym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JakubMarcisz Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja W dniu 17.04.2024 o 13:12, bob555 napisał: Lemondka jest taka https://www.decathlon.pl/p/lemondka-do-kierownicy-triathlon/_/R-p-303804 Też chcę kupić lemondkę - do gravela, który ma owijkę na kierownicy, przez co nie jest ona okrągłą rurą... pod owijką idą (zakładam) linki hamulców/przerzutek. Czy to przeszkadza w mocowaniu? Cytuję link, bo też patrzyłem na ten model.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Przecież nie mocujesz lemondki na owijkę tylko na gołe aluminium. Jak jest za daleko nawinięta to ją odwijasz przed montażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano 9 Maja Autor Udostępnij Napisano 9 Maja W gravelach kierownica przy mostku powinna mieć 31.8 mm. Na takiej rurze powinno być stabilniej. Ja mam kierę 28,6 mm. W lemondce mam adapterki, ale one średnio pasują. Szczerze, to muszę zmienić na 31,8 i powinno być stabilniej. Tylko jeszcze nie miałem czasu aby się zabrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano 24 Maja Autor Udostępnij Napisano 24 Maja Witam. Dalej męczę się z przykręceniem lemondki. W miejscach, gdzie obejma trzyma kierownicę mam niestety lekki stożek. Czy możecie polecić jakąś płaską kierownicę o średnicy 31,8 mm która ma możliwie długi środkowy fragment o średnicy 31,8mm. Chodzi o to, żeby od środka kierownicy szybko się nie zwężała i żeby tego stożka nie było od razu przy samym mostku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.