Kuba95 Napisano 16 Kwietnia Udostępnij Napisano 16 Kwietnia Dotychczas do komory powietrznej widelca\dampera dawałem gęsty olej (ewentualnie jakiś 15w i też było ok). Słyszałem że debonair smaruję się już wyłącznie smarem stałym, bo olej nawet o konsystencji 80w przeleje się do komory negatywnej. Dotyczy to zarówno widelców jak i damperów rock shoxa z debonair? Na logikę jak nawalimy smaru stałego do komory to poprostu zostanie zepchnięty do górnej części komory powietrznej i tam już zostanie, olej do smarowania wydaję się tu lepszym rozwiązaniem. Ktoś się tu wypowie co najlepiej stosować w takim przypadku? Jak nie mamy dedykowanego smaru to można z powodzeniem użyć np Motorexa grease 2000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 16 Kwietnia Udostępnij Napisano 16 Kwietnia "olej do smarowania wydaję się tu lepszym rozwiązaniem" - dlatego, jakbyś otworzył manuala od RS które są wszem i wobec dostępne na oficjalnej ich stronie, dowiedziałbyś się, że zalecane jest użycie smaru stałego + 3ml oleju w przypadku widelców a w przypadku damperów także smar stały + olej. Jaki i ile co gdzie i jak? Odsyłam do manuali. Nie che mi się ich przepisywać do posta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba95 Napisano 16 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia (edytowane) Faktycznie tutaj np jest bardzo ładnie rozpisane jakie oleje i w jakiej ilości (tylko widelce): https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2022-front-suspension-oil-air-coil-token-and-specifications-english.pdf&ved=2ahUKEwiGx6um1MeFAxXTIhAIHSD5AQQQFnoECBoQAQ&usg=AOvVaw1KWpDzhw6S55Txi9bp1fP0 Tutaj tylne amortyzatory: https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/rear-suspension/2018-2022-deluxe-service-manual.pdf&ved=2ahUKEwi9vOfW1MeFAxXpJhAIHT1KDJgQFnoECCAQAQ&usg=AOvVaw1I7exVB1lOcMKU9CWY6EE6 Zamienniki olejów i smarów: https://www.shockcraft.co.nz/oils/oem-equivalents-oil-charts/rockshox-oem-equivalents Ciekawy artykuł jakie oleje i smary stosować przy serwisie: https://www.[reklama-bez-zgody].pl/blog/oleje-do-amortyzatorow/ Pytanie jakie jakimi popularnymi olejami można zastąpić te dydykowane rock shoxa. Pod względem lepkości. maxima plush dynamic suspension lube light maxima plush dynamic suspension lube heavy Małe podsumowanie: Maxima PLUSH Dynamic Suspension Lube Light jest bezpośrednim zamiennikiem rockshox 0w30 Pike dolne lagi 10ml (Plush light), górna część komory powietrznej 3ml, dolna część komory 1ml, (w obu przypadkach olej Plush lube heavy), smar sram butter grease smarować części komory powietrznej i uszczelki kurzowe. -Do komory dampera 1ml (Plush light or Maxima extra 15w50), uszczelki smarować: rockshox dynamic seal grease Edytowane 16 Kwietnia przez Kuba95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 16 Kwietnia Udostępnij Napisano 16 Kwietnia Zrób serwis zgodnie z instrukcją. Przeważnie na tłok daje się smar, a do komory wlewa olej. Nie używaj przypadkowego smaru, bo możesz pogorszyć pracę widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia (edytowane) Niejednokrotnie z powodu braku zdarzyło mi się zalać na szybkości wideł olejem silnikowym, zawsze więcej niż zalecane i nic się absolutnie złego nie działo, choć nieraz słyszałęm że anodzie się coś stanie itp, więc bardziej jak Wichu pisze "Pamiętajmy, że nie jakość oleju jest gwarancją sprawności amortyzatora, a odpowiedni interwał serwisowy." Niemniej generalnie używam dedykowanego Motorexa. Teraz mnie naszło jak to policzyć bo mam akurat od tego producenta jeszcze po pół litra niewiem skąd zawieszeniowy 2.5W no i np. 10W. Nie chce mi się już pitolić w 4 rowerach inaczej na zimę a inaczej na lato i chcę je wymieszać. Czy proste wyliczenie, że ich zmieszanie 50/50 da 6,25W ma sens? Generalnie chcę zmieszać w odp. proporcjach by wyszło mw te Rox Shoxowe Light 7.5WT. Edytowane 17 Kwietnia przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia W wypadku zbyt gęstego i lepkiego smaru pogorszy się czułość widelca. Nawet w prostym Suntourze Epixonie/Raidonie można poczuć różnicę w pracy po lepszym nasmarowaniu tłoka komory powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia (edytowane) Przestańcie już doktoryzować nad tymi smarami, kup sobie sram butter 29ml, dynamic seal 29ml, litrówkę maximy light i masz to na wieczość. taki zestaw wyarczy ci do zrobienia każdego dampera RS i widelca (bez tłumików, tam się leje już konkretne rzeczy). Cenowo wyjdzie cię to i tak mniej niż 1 serwis w jakimś "profesjonalnym" seriwsie a możesz sobie go robić nawet 4 razu w roku jak masz taką fanaberię. Edytowane 17 Kwietnia przez Rumcajs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba95 Napisano 22 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia Podobno rs zaleca też do niektórych widelców do komory powietrznej dynamic seal + olej maxima heavy, można by się zastanowić czy jest sens kupować sram butter. Do dolnych lag oczywiście maxima light albo odpowiednik o podobnej lepkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 22 Kwietnia Udostępnij Napisano 22 Kwietnia Jest sens kupowania buttera, bo dynamic seal średnio nadaje się na kurzówki, jest za gęsty. I nie podobno zaleca tylko zaleca ;). Ale wcześniej zalecał samego buttera, jedno i drugie jest dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtGD Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia W dniu 17.04.2024 o 11:08, Mentos napisał: Niejednokrotnie z powodu braku zdarzyło mi się zalać na szybkości wideł olejem silnikowym, zawsze więcej niż zalecane i nic się absolutnie złego nie działo, choć nieraz słyszałęm że anodzie się coś stanie itp, więc bardziej jak Wichu pisze "Pamiętajmy, że nie jakość oleju jest gwarancją sprawności amortyzatora, a odpowiedni interwał serwisowy." Niemniej generalnie używam dedykowanego Motorexa. Teraz mnie naszło jak to policzyć bo mam akurat od tego producenta jeszcze po pół litra niewiem skąd zawieszeniowy 2.5W no i np. 10W. Nie chce mi się już pitolić w 4 rowerach inaczej na zimę a inaczej na lato i chcę je wymieszać. Czy proste wyliczenie, że ich zmieszanie 50/50 da 6,25W ma sens? Generalnie chcę zmieszać w odp. proporcjach by wyszło mw te Rox Shoxowe Light 7.5WT. Jeśli znasz lepkość olei, które masz, i lepkość oleju, którą chcesz uzyskać, to proporcje obliczysz np. tutaj https://www.widman.biz/English/Calculators/Mixtures.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia O widzisz, dziękuję, czyli to nie prosta średnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba95 Napisano 9 Maja Autor Udostępnij Napisano 9 Maja (edytowane) Co polecacie zamiast maximy heavy do komory powietrznej widelca i dampera? Maximy light z tego co piszą nie powinno się stosować bo jest za rzadka i szybko może się przelewać do negatywej w widelcach. Z przystępnych cenowo o porównywalnej lepkości znalazłem np Bel-Ray Fork Oil 30 W [reklama-bez-zgody].pl/blog/oleje-do-amortyzatorow/ Niby suntour poleca nawet przekładniowy Fuchs titan 80W Jak ma ktoś większe ilości jakiegoś oleju o większej lepkości to mogę odkupić Edytowane 9 Maja przez Kuba95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.