Skocz do zawartości

[5000 zł] Bardzo lekki rower dla emeryta


Rekomendowane odpowiedzi

...czyli dla mnie :)

Chciałbym zmienić rower, którym się poruszam - to bardzo stary ale świetny Schwin. Na ramie nabity napis "cross" ale pozycja jak dla miejskiego. Ciężki - 17,5 kg.

Założenia: bardzo lekki (11 kg - 13 kg), raczej damka lub niski przekrok. BARDZO lekki, bo czasem będę musiał go zatargać na 3 piętro bez windy, a damka to dla wygody mojego peselu. Jeżdżę po twardych ścieżkach w lesie i po mieście. Generalnie po płaskim ale rzadko zdarza się jakiś podjazd. Ostre koło odpada ale napędy 1x X mogą być. Maks. 30 - 50 km jednorazowo.

Wolałbym bardziej wyprostowaną pozycję ale jak ma być to okupione np. dodatkowymi kilogramami to chyba się jednak pochylę. Jednakże wszystkie grawelopodobne konstrukcje zdecydowanie odpadają.

Mam 174,5 cm wzrostu, ważę 70 kg, długość wew. nogi to 81 cm.

Myślałem o takich rowerach:

Radon Scart Light 10.0 Ladyhttps://www.radon-bikes.de/en/trekking-cross/cross/scart-light/scart-light-100-lady-2023/ cena to 839,5 € (ale po doliczeniu VAT to 999€) co daje bardzo fajny stosunek ceny do jakości. Waga od 11,15 kg czyli dla ramy 52 cm (jestem na pograniczu 52 i 56) będzie niecałe 12 kg i to z amortyzatorem RockShox Paragon. Wady: nie ma teraz rozmiaru 52 czyli mogę się go nie doczekać. No i tylko wysyłkowo - nie ma gdzie tego przymierzyć i tu bym potrzebował Waszej pomocy co do rozmiaru.

Rower trekkingowy Riverside 920https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-329787?mc=8610495 cena to 4600 zł. Waga wer. M to 12,3 kg z pedałami! Nie ma damki ale jest obniżony przekrok. Można przymierzać :)

Trek FX 2 Disc Equipped Stagger https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc-equipped-stagger/p/35139/?colorCode=greydark Waga wersji M to 13 kg ze sztywnym widelcem :( . Ludzie w necie narzekają na lakiery w rowerach Treka. Zalety: fajna cena 3700 zł. Można gdzieś znaleźć i przymierzyć.

KENTFIELD ST2 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-kentfield-st-2-2#specifications Waga wer. M: prawdopodobnie 13 kg ze sztywnym widelcem i pedałami - MARIN nie podaje na stronie wagi swoich rowerów co uważam za skandal. Fajna cena - ok 2700 zł - 3200 zł. Co do osprzętu liczyłbym na waszą opinię (suport na kwadrat??).

Cube Hyde Race https://www.bike-discount.de/en/cube-hyde-race-lady-galactic-n-black-1 Waga od 11,5 kg (czyli 12,5 za M), cena 1050 , z piastą tylną Shimano Alfine SG-S700, 8-biegową (to jest rower fitness?) - jak to jeździ? Nie ma teraz na stanie. Jaka tu będzie pozycja rowerzysty?

Będę wdzięczny za pomoc :)

PS. Osprzęt jest mniej ważny niż waga ale w tej klasie cenowej nie powinien być kiepski. Czyli sztywny widelec w 11 kg rowerze jest zaletą ale w 13 - 14 kg wadą :) . Jeśli chodzi o napęd wolałbym zapłacić teraz więcej za Shimano XT niż za 2 lata wymieniać np. przerzutkę Acery.

I ostatnie pytanie: szukać i kupować teraz (w zasadzie sezon) czy zrobić "malutki" remont starego roweru i szukać czegoś np. we wrześniu.

 

Edytowane przez Jendrass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Radon Scart Light 10.0 Lady:

Niby spoko ale napęd 3x - ja bym takiego na pewno nie chciał 

Cytat

Rower trekkingowy Riverside 920

Spoko, wyprostowana pozycja. Ten masz za 4600 ale jest też wersja na napędzie sram za 4

Cytat

Trek FX 2 Disc Equipped Stagger

Błotniki i bagażnik też ważą więc nie wiem w czym problem z 13kg, zawsze można wywalić niepotrzebny osprzęt. Ogólnie ok. 

Cytat

KENTFIELD ST2

Spoko, korba na kwadrat to w dzisiejszych czasach normalka w tej kategorii cenowej. 

Cytat

MARIN nie podaje na stronie wagi swoich rowerów co uważam za skandal

Po pierwsze to marin na tym polu nie ma się za bardzo czym chwalić. Po drugie nie ma żadnej standaryzacji jakby ta waga miała być podawana - jeden poda masę xs a inny m, jeden z pedałami drugi bez itd. Ty to możesz brać poważnie pod uwagę przy woborze a podawana masa może być oderwana od realiów. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe uzupełnienie pierwszej pozycji: Radon Scart Light 9.0 Lady - nieznacznie cięższy niż wersja 10.0 (11,8 kg), cena 3450 zł, w tym momencie Trek staje się mocno dyskusyjny. Osprzęt na Radonie to XT vs. Acera/Altus w Treku (za 3,6 kPLN!), w Radonie widelec to RockShox Paragon Gold (za prawie 1150 zł) vs sztywny widelec w Treku i mamy podobne wagi. Przewaga Treka to możliwość przymiarki. Ciekawe (przyszłościowo) czy z korby w Radonie da się wyrzucić 2 tarcze, zostawić jedną i zmienić kasetę :)

https://www.bike-discount.de/de/radon-scart-light-9.0-lady-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Ciekawe (przyszłościowo) czy z korby w Radonie da się wyrzucić 2 tarcze, zostawić jedną i zmienić kasetę :).....

Nie powinno być problemu. W innym rowerze, też z takim długim wózkiem przerzutki, zmieniłem kasetę 11-32 na 11-40.  Nic dodatkowo nie musiałem robić, a dostałem interesujący mnie zakres przełożeń😃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radona nic raczej nie przebije w stosunku cena/podzespoły. Nie wiem tylko po co w takim rowerze napęd 3x w tych czasach. Myślę, że bez problemu powinno się z tego zrobić 1x10, jeżeli jazda ma być rekreacyjne to korbę dać 36 i kaseta 11x40(42) przerzutka powinna pociągnąć. Zrobi się lżej, prościej i ładniej.

Myślę, że w tej cenie producent spokojnie wsadził by jakiś napęd 1x11.

CO do propozycji to jeszcze można rozważyć tego treka, przekrok też chyba nie jest jakiś ekstremalny. Przy cenie 4,5 tyś podzespoły nie zabijają, ale całość będzie po prostu solidna, sztywny karbonowy widelec zaoszczędzi kłopotów z serwisami, a opona 650x50 zrekompensuje brak amortyzacji. Waga podawana przez producent to 11,80 ale wymieniając opony np. na CONTINENTAL Terra Hardpack, pozwoli zejść z masy ponad 0,5kg.

Dual Sport 3 generacji 5 - Trek Bikes (PL)

Edytowane przez Artur85
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Stanęło na Radon Scart Light 9.0 Lady - https://www.bike-discount.de/de/radon-scart-light-9.0-lady-3

Czy ktoś z Was sprowadzał rowery z tego sklepu? Jak oni je pakują?

I najważniejsze - proszę pomóżcie z rozmiarem, jestem "prawie" na granicy rozmiarów, 175 cm/81 cm. Zależy mi na bardziej wyprostowanej pozycji (niekoniecznie prostej) niż na "zwinności" roweru. Jakby co, to doreguluję kupując inny mostek.

Załączam tabelę :)

LADY.jpg

Edytowane przez Jendrass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rower kupiłem ale trochę gorszy niż chciałem. Mea culpa.  Najperw czekałem czy ktoś doradzi mi w sprawie rozmiaru i parę dni minęło. Ponieważ nie miałem odpowiedzi zadałem to samo pytanie w sklepie www.bike-discount.de i otrzymałem bilecik: Masz numerek xxx, odpowiemy ci w 1-5 dni. Po 2 tygodniach napisałem im przypomnienie. I nic. Zadzwoniłem.  Było kajanie się i odpowiedź: rozmiar 52 ale już go nie ma. Może weźmiesz trochę gorszy ale tańszy model: https://www.bike-discount.de/de/radon-scart-light-8.0-lady-3 i damy ci jakiś opust.

Ok wezmę wer. 8 , a jaki opust?

Następnego dnia odpowiedź: ten model jest tak tani, że nic Ci nie damy. Czyli daliśmy ciała i co nam zrobisz?

Pomyślałem, jestem emerytem, nie mogę wybrzydzać. Najwyżej wymienię widelec (dostanę Suntour NEX-HLO) i opony (Schwalbe Smart Sam, Active Line, wired, 28" x 42mm) na lepsze. I ostatnia niespodzianka: rower kosztujący Niemca 599€ + koszty dostawy, po zmianie kraju na Polskę w cudowny sposób zmienił cenę na 619,13 € + koszty dostawy. Czyli wszyscy w Europie jesteśmy równi ale Niemcy równiejsi... Wisienką na torcie była dostawa przez firmę kurierską (nie mogłem tego zmienić), która mojej siostrze przez 8 dni dostarczała telefon (w Polsce).

Mam nadzieję że dalej będzie z górki. Nie jeździłem dotychczas na amortyzowanym widelcu - zmieniać sprężynę na powietrze? Jeśli tak to na jaki? No i chciałbym zmienić opony na inne - nie chcę tak agresywnego bieżnika i "urwę" przy okazji 0,5 kg. Jakieś rady co do tych dwóch rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień na powietrzny, będzie o niebo lepiej. Proponuję Rock Shox Paragon. Gold o skoku 65 mm. Porównaj na wszelki wypadek wymiary oś-korona w obu, dopuszczalna różnica to 10 mm. Ja mam w rowerze crossowym Paragona o skoku tylko 50 mm i jest super w typowej rekreacyjnej jeździe mieszanej asfalt, szuter, ubity las. Ale ja ważę tylko 65 kg.

Opony proponuję Tufo Thundero 40 lub  lepiej 44, jeśli masz obręcze minimum 20 mm I będziesz jeździł tez po gorszej jakości drogach leśnych. Te opony są bardzo uniwersalne, lekkie, mają ok trakcję i opory i przyzwoicie amortyzują przy odpowiednim ciśnieniu. Szczególnie 44 w miarę odczuwalnie złagodzą wstrząsy kręgosłupa, co ważne przy wyprostowanej pozycji. Jest też rozmiar 48, ale tu byś musiał mieć obręcz ok. 24, na upartego choć 22 mm. No 48 może wydawać się sporo, ale tłumienie powinno być całkiem ok. Ja mam 44 w sztywnym rowerze z amartyzowaną bdb sztycą I 40 w crossie na wspomnianym amorze. Czuję, że i tu lepsze byłyby 44.

Jedną wadę mają te opony, bardzo ciężko się je zakłada w systemie dętkowym.

Edytowane przez Miro1970
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...