Skocz do zawartości

[Hamulce] Zacisk na adapterach, duża tarcza = uszkodzenie ramy?


gregorymax

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Pytanie techniczne - zacisk 4-tłoczkowy post mount, mocowany na 2 adapterach (przejściówka PM-FM i adapter pod tarczę 203mm) do ramy z gniazdem flat mount, pracujący na tarczy 203mm - czy taki układ może spowodować uszkodzenie gniazd mocowań w aluminiowej ramie, np. na skutek działania sił/przeciążeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flat mount to mi pachnie jakimś grawelem albo crossem. Taka akcja to pewnie z powodu elektrycznego wsparcia? Bo wówczas trzeba myśleć o przeciążeniach pochodzących z wielu źródeł - nie tylko z hamulca. Będzie nie tylko mocny hamulec, ale i więcej do zatrzymania (ciężej i szybko).

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Generalnie, zalega mi w garażu zestaw 4 tłoczkowy SLX i jeden zacisk SLX na post mount, więc chciałem wykorzystać w projekcie. Rower na 2 zestawach kół, opony 40mm w teren i 28mm na szosowe wypady.

Faktycznie może być za ostro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, gregorymax napisał:

Dzięki za odpowiedzi. Generalnie, zalega mi w garażu zestaw 4 tłoczkowy SLX i jeden zacisk SLX na post mount, więc chciałem wykorzystać w projekcie. Rower na 2 zestawach kół, opony 40mm w teren i 28mm na szosowe wypady.

Faktycznie może być za ostro...

Małe sprostowanie - 2 sztuki 4-tłoczki (post mount), 1 sztuka 2-tłoczek (flat mount).

 

Zacznę może od 4-tłoczek na przedzie pod fabryczną tarczę 180mm, a na tył 2-tłoczek i fabryczna tarcza 160mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie opony jasno wskazują, że raczej w szczególnie trudny teren się nie zapuścisz. 4 tłoczki i tarcza 180 mm, to jest dużo za dużo na taki typ roweru.

Ważna jest modulacja, a nie tylko siła. Zamiast hamować pewnie, tak jak potrzebujesz, będziesz się bał ze zablokujesz koło.

Swoją drogą, coś mnie pewnie ominęło, no ale w którym Gravelu fabrycznie są montowane tarcze 180 mm?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dokumosa napisał:

4-tłoczkowy zacisk, tarcza 203... i koło z gumą 30-35mm?  To będziesz hamował oponą o podłoże bo koło się będzie blokowało od muśnięcia klamki. Tak więc ramie nie powinno się nic stać bo próg zerwania przyczepności koła będzie dużo niższy niż próg złamania ramy.

Z mojej trzyletniej praktyki użytkowania w rowerze miejskim czterotłoków z tarczami 220 i 200 na oponach slick minimalnie szerszych jak te 30-35mm - nie, to co piszesz nijak się nie ma do realiów :) Zupełnie poważnie - jedżę już kilka lat na takim zestawie i jak do tej pory nie udało mi sie przypadkowo i nieświadomie nadużyć siły żeby zablokować koło.

Kiedyś używałem dwóch 180tek w rowerze na oponach 25c ważącym 7 kilogramów - również nie zaliczyłem żadnego fakapa co do użytkowania hamulców - a czytałem różne niesamowite historie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...