gregorymax Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Cześć. Pytanie techniczne - zacisk 4-tłoczkowy post mount, mocowany na 2 adapterach (przejściówka PM-FM i adapter pod tarczę 203mm) do ramy z gniazdem flat mount, pracujący na tarczy 203mm - czy taki układ może spowodować uszkodzenie gniazd mocowań w aluminiowej ramie, np. na skutek działania sił/przeciążeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia A jaką tarczę może przyjąć rama? Bo to jest odpowiedź na pytanie. W dokumentacji roweru powinna być taka informacja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorymax Napisano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Seryjnie była na 180 przód i 160 tył, ale nie przyszło mi do głowy tego poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia A co to za rama? Bo jeżeli XC lub nawet Trail, to marna szansa że możesz tam zamontować 203 mm. W Enduro być może. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Flat mount to mi pachnie jakimś grawelem albo crossem. Taka akcja to pewnie z powodu elektrycznego wsparcia? Bo wówczas trzeba myśleć o przeciążeniach pochodzących z wielu źródeł - nie tylko z hamulca. Będzie nie tylko mocny hamulec, ale i więcej do zatrzymania (ciężej i szybko). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorymax Napisano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Gravel (~9kg). Składam sobie na ramie Scotta Speedstera i wszystko pasuje, tylko czy wytrzyma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 15 Kwietnia Mod Team Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 203mm do gravela to nie jest dobry pomysł. Nikt Ci nie zagwarantuje że to wytrzyma. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 4-tłoczkowy zacisk, tarcza 203... i koło z gumą 30-35mm? To będziesz hamował oponą o podłoże bo koło się będzie blokowało od muśnięcia klamki. Tak więc ramie nie powinno się nic stać bo próg zerwania przyczepności koła będzie dużo niższy niż próg złamania ramy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Tylko... po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorymax Napisano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Dzięki za odpowiedzi. Generalnie, zalega mi w garażu zestaw 4 tłoczkowy SLX i jeden zacisk SLX na post mount, więc chciałem wykorzystać w projekcie. Rower na 2 zestawach kół, opony 40mm w teren i 28mm na szosowe wypady. Faktycznie może być za ostro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Jeśli masz tylko 1 zacisk 4-tłoczkowy to na przód go. Taki zacisk równie dobrze dogada się z tarczą 160mm i w rowerze tego typu nie będzie żadnej ujmy na skuteczności. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorymax Napisano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 26 minut temu, gregorymax napisał: Dzięki za odpowiedzi. Generalnie, zalega mi w garażu zestaw 4 tłoczkowy SLX i jeden zacisk SLX na post mount, więc chciałem wykorzystać w projekcie. Rower na 2 zestawach kół, opony 40mm w teren i 28mm na szosowe wypady. Faktycznie może być za ostro... Małe sprostowanie - 2 sztuki 4-tłoczki (post mount), 1 sztuka 2-tłoczek (flat mount). Zacznę może od 4-tłoczek na przedzie pod fabryczną tarczę 180mm, a na tył 2-tłoczek i fabryczna tarcza 160mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Takie opony jasno wskazują, że raczej w szczególnie trudny teren się nie zapuścisz. 4 tłoczki i tarcza 180 mm, to jest dużo za dużo na taki typ roweru. Ważna jest modulacja, a nie tylko siła. Zamiast hamować pewnie, tak jak potrzebujesz, będziesz się bał ze zablokujesz koło. Swoją drogą, coś mnie pewnie ominęło, no ale w którym Gravelu fabrycznie są montowane tarcze 180 mm? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorymax Napisano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Trzeci zestaw kół jest na 29x2.0 i na nim wjeżdżam gdzie tylko chcę ;). Rower złożony na bazie Scott Metrix 20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 3 godziny temu, Dokumosa napisał: 4-tłoczkowy zacisk, tarcza 203... i koło z gumą 30-35mm? To będziesz hamował oponą o podłoże bo koło się będzie blokowało od muśnięcia klamki. Tak więc ramie nie powinno się nic stać bo próg zerwania przyczepności koła będzie dużo niższy niż próg złamania ramy. Z mojej trzyletniej praktyki użytkowania w rowerze miejskim czterotłoków z tarczami 220 i 200 na oponach slick minimalnie szerszych jak te 30-35mm - nie, to co piszesz nijak się nie ma do realiów Zupełnie poważnie - jedżę już kilka lat na takim zestawie i jak do tej pory nie udało mi sie przypadkowo i nieświadomie nadużyć siły żeby zablokować koło. Kiedyś używałem dwóch 180tek w rowerze na oponach 25c ważącym 7 kilogramów - również nie zaliczyłem żadnego fakapa co do użytkowania hamulców - a czytałem różne niesamowite historie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorymax Napisano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Właśnie tak leżą i leżą te zaciski, kusi mnie, żeby spróbować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.