Piottro1 Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi. Tak jak w temacie, posiadam piastę DT Swiss 350 Center Lock 110/QR 32h. Zamierzam przystosować ją do sztywnej osi 12x100. 1. pierwotnie zamontowane łożyska 10x26x8 mm, 2. pierwotnie zamontowana oś długość 110 mm, średnica zewnętrzna 10 mm + zwężenia na końcach do 9 mm (wewnętrznej średnicy nie mierzyłem, chyba 5 mm). Dowiedziałem się, że do wymiany będą łożyska (zmiana na 15x26x8) oraz wewnętrzna oś z rozstawem łożysk 53,4 mm (+ dobór odpowiednich end caps). Czy ktoś wykonywał już taką konwersję i wie jaką oś należy zastosować (wymiary)? Wszelkie informacje będą dla mnie bardzo cenne. Załączam zdjęcia mojej piasty: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildix Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia A te bebechy to będziesz kupował od DT, chińczyka czy zamawiał u tokarza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 11 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia (edytowane) Na tą chwilę nie wiem, bo nie wiem czego szukać 🙂 Głownie chodzi mi o długość osi, którą muszę zamontować (średnicę i rozstaw łożysk znam). Edytowane 11 Kwietnia przez Piottro1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Obawiam się, że nie ma fabrycznego zestawu konwersyjnego do tej piasty. U dobrego tokarza by się może dało, ale skórka nie warta wyprawki. Musiałbyś założyć łożyska "rowerowe" 15267, które są węższe o 1mm od obecnych, wystrugać spacer (tulejkę) do osadzenia między łożyskami i do tego wszystkiego dorobić end-capy (fabryczne HWGXXX00S6885S siadłyby zbyt głęboko i wymagałyby i tak zdjęcia ze średnicy kołnierza 2mm). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 11 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia (edytowane) Cytat Musiałbyś założyć łożyska "rowerowe" 15267, które są węższe o 1mm od obecnych, wystrugać spacer (tulejkę) do osadzenia między łożyskami Myślałem o łożyskach 15268, które mają szerokość 8 mm oraz o osi wewnętrznej utrzymującej odstęp pomiędzy łożyskami (53,4 mm) i wychodzącej poza piastę. Piszesz o tulejce pomiędzy łożyskami, czyli end kapy będą się trzymały na osi mocującej koło, która będzie przechodziła przez tulejkę umieszczoną "za/pomiędzy" łożyskami? Cytat dorobić end-capy (fabryczne HWGXXX00S6885S siadłyby zbyt głęboko i wymagałyby i tak zdjęcia ze średnicy kołnierza 2mm Tutaj myślałem, że ogranicznikiem dla nich może być odpowiednia długość osi wewnętrznej (odpowiedni wymiar po obu stronach). O taką oś wewnętrzną mi chodzi: Pewnie jest małe prawdopodobieństwo, że ktoś robił już podobny zabieg i poda dokładne wymiary takiej osi wewnętrznej 😕 Edytowane 11 Kwietnia przez Piottro1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Nie. Fabryczne e-c konwerujące 15 na 12 wchdzą jeszcze na ~2cm w tulejkę dystansową. Faktycznie możesz użyć 15268. Tylko jest pewien inny kłopot. Tulejka fabryczna w piaście fabrycznej 15x100 ma długość 57,2mm, łożyska muszą przede wszystkim siedzieć do końca w swoich gniazdach. U ciebie piszesz że jest zaledwie 53,4 więc łożyska siedzą głębiej i nie będą pasować na długość fabryczne e-c. Do tego jak pisałem są osadzane na średnicy 28. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 11 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Podając ten wymiar zaufałem serwisowo DT Swiss 😄 Pewnie upewnię się dopiero jak zdemontuję łożyska i wymierzą wszystko. Poniżej cytat z korespondencji: Cytat You would need to find an inner hub axle that is 15mm OD and 12mm ID with a 53.4mm bearing spread. Our other and newer hub axles do not match these needed dimensions. The 53.4mm is the distance between the bearings of your particular hub. Then you would need to deal with the custom end caps. Hub# H350ACQXR32SO4683S FW AXLE AL 100MM Ø10/53.4MM DISCIS & CL DT-US DaveA Best regards TECH USA Direct Emailtechusa@dtswiss.com www.dtswiss.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia (edytowane) No więc zostaje tylko struganie osi od zera + toczenie jakichś customowych e-c. Chyba efektywniej wykdzie zakup nowej piasty 350/370 15x100 i jej konwersja do 12 fabrycznymi e-c. Taka piasta to 150-180zł. Struganie to zakup łożysk (min. przyzwoitości w tym rozmiarze (enduro) to ze 60zł/szt), dorabianie osi i e-c. Edytowane 11 Kwietnia przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Trochę skrzydła mi opadły, myślałem że będzie łatwiej 😕 A orientujesz się, gdzie mogę kupić piastę 350 w cenie którą podajesz? Przeszukałem pół internetu i znalazłem tylko droższe. Jeżeli nie można tutaj to poproszę na prv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Szukaj ze starego typu jak Twoja obecna. Te nowe jak pokazana mają szalone ceny. 32H trochę dzisiaj egzotyka w takim wymiarze osi. Do szosy 24/28H. Ja kupowałem z pół roku temu w bike24 mieli dobre ceny na te starsze 350tki. BTW 370 przód to 1:1 to samo co 350. Możesz podpytać u kołodziejów ile by za taką chcieli (są niedostępne na rynku detalicznym). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Cytat Szukaj ze starego typu jak Twoja obecna. Te nowe jak pokazana mają szalone ceny. Nie bardzo rozpoznaję stary i nowy typ. Czym się kierować w poszukiwaniach? Znalazłem taką na bike24, ale cena też nie jest zbliżona do Twojego trafienia pół roku temu 😕 : Cytat 32H trochę dzisiaj egzotyka w takim wymiarze osi. Oj, kupiłem już taką obręcz. Ale mam opcję wymiany i pewnie zgodnie z Twoją sugestią przejdę na 28 lub na 24 h. Mam właśnie taką piastę na tył, serwisant zaproponował mi szprychy Sapim Race i mosiężne nyple. Przy mojej wadze około 80 kg powinno to koło dać radę. Zastanawiam się tylko czy na przód korzystniej będzie 28 czy 24? Cytat BTW 370 przód to 1:1 to samo co 350. Możesz podpytać u kołodziejów ile by za taką chcieli (są niedostępne na rynku detalicznym). Mam już prawie gotową 350 na tył (będę składał koło), więc i do przodu bym chciał 350-tkę, żeby ładnie wyglądało 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Te starsze poznasz po tym, że mają nadruk na naklejkach w negatywie Piasta przednia DT Swiss 350 center lock, 12/100 mm 28H (bikestacja.pl) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Dzięki, znalazłeś idealną dla mnie 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Idealną? Chciałeś 32H zdaje się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia (edytowane) Idealną, bo to już 12/100 🙂 Chyba wymienię obręcz skoro zmienię piastę przód. Tylko się jeszcze zastanawiam (czytaj "nie wiem") na ile szprych wybrać? Wcześniej napisałem, że mam już tylną piastę 24h i dobrałem do niej odpowiednią obręcz (tego raczej nie chcę już zmieniać). Serwisant dobrał szprychy i zapewnił, że dla mojej wagi takie koło tył będzie ok. Ale jeszcze myślę co zrobić z przodem. 24 czy 28 (bo widzę, że obie są dostępne w sprzedaży 👍)? Ma to duże znaczenie? Skoro tył mam na 24 szprychy to przód chyba też powinienem tak zrobić. Piasta tył przed odświeżeniem: i po drobnej renowacji: Edytowane 12 Kwietnia przez Piottro1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Tył jest zawsze bardziej obciążony i większa ilość szprych z przodu będzie wręcz dziwna. BTW: to proszkowo lakierowałeś? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Dzięki za poradę 👍 Niestety nie. Zmatowiony lekko lakier i wyrównane zadrapania. Pryśnięte lekko farbą w sprayu kilka razy, chyba 8. Wiem, że to długo nie wytrzyma ale moim zdaniem będzie lepiej niż przed chałupniczym pomalowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Jeszcze zapytam w tym temacie, czy te piasty ze zdjęć są ok? Mam okazję kupić ale nigdzie nie mogę poszukać informacji o nich :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Pod jakim względem ok? Żeby ocenić ich stan trzeba by to pomacać zdjąć bębenek itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia (edytowane) Tak, stan sprawdzę przy zakupie. Chodzi mi o tą nazwę, po której nie mogę żadnego info znaleźć o tych piastach: DT Swiss Spline Nie wiem czy są godne uwagi - może ktoś coś o nich wie? Edytowane 12 Kwietnia przez Piottro1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Z kół systemowych . Jak na ratchecie to 350 / 240 , jak na 3 zapadki to 370 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia Udostępnij Napisano 13 Kwietnia Spline znaczy tylko tyle, że są szprychy proste (nie gięte). Większość kodeli piast dt występuje w tej wersji, w tym prawie wszystkie w kołach fabrycznych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 13 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia Oooo, właśnie o to mi chodziło Panowie. Piasty pochodzą z kół z obręczamiDT Swiss R24 Spline, czyli piasty opisane jako zestaw. Są na ratchecie. A uda się dokładnie zidentyfikować czy to są piasty 350 czy 240? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia Udostępnij Napisano 13 Kwietnia O ile pamiętam to koła r24 były na piastach 370. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 13 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia (edytowane) Są 99% na ratchet, nie na zapadki. @MARCIN_OSTRÓW napisał, że albo 350 albo 240. Są jakieś charakterystyczne znaki, po których można to rozpoznać? Edytowane 13 Kwietnia przez Piottro1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.