Skocz do zawartości

[1500-3000zł] jazda rekreacyjna

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Zastanawiam się nad wymianą mojego crossa Kross Evado 2.0, który jest ze mną jakieś 8lat. Jestem totalnym amatorem, sam nawet nie próbuje wyregulować przerzutek, hamulców czy łańcucha, jak złapię kapcia to lecę do serwisu rowerowego. Co roku robię przegląd w serwisie na początku sezonu żeby mieć pewność, że wszystko jest OK.

Wcześniej korzystałem z roweru jako ze środka transportu do pracy i wycieczek rowerowych z rodziną (najpierw fotelik z przodu, teraz z tyłu, błotniki, bagażnik + dwie sakwy).

Aktualnie robię trasy solo po 25km, dwa razu w tygodniu więc raczej rzadko i blisko ale zacząłem odczuwać, że więcej niż średnia prędkość 20km/h nie wyrobię, przy 22-23km/h (średnia prędkość) czuję, że muszę bardzo mocno pracować. A długość trasy dobieram do czasu jakim dysponuje, a jest to właśnie ok 1.5-2h wieczorem. Jeżdżę głównie po mieście (Wrocław) więc dużo ścieżek, krawężników i dziur ale czasami robię trasy wałami po utwardzonej nawierzchni lub poza miasto i tam już ulica. Zauważyłem też, że po takiej trasie boli dolny odcinek pleców, jakbym próbował mieć pochyloną pozycję/garbił się na rowerze, gdzie pozycja na tego typu ramie jest raczej pionowa.

Zacząłem się mocno zastanawiać nad gravelem żeby poprawić swoje osiągi w kwestii prędkości i długości trasy, ale do 3000zł to chyba tylko Esker 1.0 wchodzi w grę lub coś z Decathlonu ale do ich marek przekonany nie jestem. Potem trochę zwątpiłem ze względu na to, że jednak spora część tras to miasto, niby ścieżki asfaltowe i kostka brukowa, niby jakiś tam szuter na wałach i ulice ale nie mam pewności czy to już gravel czy jednak jeszcze cross.

Podsumowując, chyba chciałbym robić trasy po 30km+ i wykręcać duże prędkości bez jakiegoś wielkiego wysiłku ale też mieć rower praktycznie bezobsługowy, z którym nie będę musiał obchodzić się jak z jajkiem.