zeniacki Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Witam, Poszukuję roweru trail/enduro raczej w stronę trail enduro 3-4 razy wyjazdy w roku (mieszkam w łódzkim i tu enduro nie ma za wiele). Rozmiar kół najlepiej 29 ale 27.5 też rozważam. Upatrzyłem sobie blackbirda Evo 29 rozmiar ramy L i tu jest problem bo Reach ma 58 a ja mam 183cm wzrostu i ponad 90kg wagi i nie wiem czy rama nie będzie za duża? Czy nie lepsza będzie M? Preferuję raczej wolniejsze zjazdy techniczne niż ostro rycie w dół Z starszych rowerów patrzyłem na trek remedy 9 2017, giant reign 2017, jakieś canyony, specialized, giant Strive, giant trance, na define i snabb. Czy możecie polecić co będzie najbardziej uniwersalne do trail I czasami enduro oraz czasami wypad po bułki do sklepu 😛 WSzystkie propozycje mile widziane pozdrawiam Artur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia kupno tego typu rowerów z takiego rocznika to juz spore ryzyko, na pierwszy rzut oka może się wydawać okej ale amortyzatory mogą już być w kiepskim stanie, to samo rama, łożyska to się jeszcze wymieni ale często bywają punkty obrotu w ramie w których są tulejki ślizgowe które ciężko kupić, jakieś nietypowe śruby montażowe, tulejki do damperów itp. może się okazać że koszty napraw i serwisu plus rower wyjdą jak za nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2 godziny temu, zeniacki napisał: Preferuję raczej wolniejsze zjazdy techniczne niż ostro rycie w dół Z starszych rowerów patrzyłem na trek remedy 9 2017, giant reign 2017, jakieś canyony, specialized, giant Strive, giant trance, na define i snabb. Z tego tutaj Trance jako konkret. Niczego innego do takich zastosowań i na taki czas w górach nie trzeba. Problem tylko taki, że trzeba do używki dołożyć powiedzmy jak jest w dobrym stanie z okolice 1500-2000 tys. Przegląd i na pewno coś będzie do wymiany. Jak nie na już to za chwilę. Masz opcję na cokolwiek sensownego z nowych to tylko takimi się zajmij bo to ekonomicznie najlepiej wyjdzie. No chyba, że trafisz na coś igła stan po pedanciku to można rozważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeniacki Napisano 11 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia No to, że będzie trzeba coś dołożyć prędzej czy później to wiadomo akurat aktualnie mam 6k a roweru potrzebuje dość mocno w niedługim czasie i nie za bardzo chcę zbierać dalek tylko kupić coś w tej cenie a później z ewentualną naprawą to sobie jakoś poradzę mam nadzieję 😛 A co odnośnie rozmiaru L w blackbird Evo? Myślicie, że da się jakoś zniwelować niedogodności czy to będzie jednak spoko rama? Akurat tego blackbirda mogę wziąć jeszcze z końcówką gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Moim zdaniem jak piszesz, że wolisz techniczne zjazdy i rower ma być raczej uniwersalny to Blackbird jest przesada. Rozmiar do takiego zastosowania też raczej mniejszy niż większy. Tak jak kolega wyżej napisał rower typu trail byłby lepszym wyborem. Trance, Fuel, Neuron itd. Jak sam nie ogarniasz serwisu to zakup roweru za 6 k + 1-1,5 k za serwis i tak wyjdzie. W tej cenie już możesz kupić całkiem sensownego nowego Radona: https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-7.0-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 1 godzinę temu, zeniacki napisał: No to, że będzie trzeba coś dołożyć prędzej czy później to wiadomo akurat aktualnie mam 6k a roweru potrzebuje dość mocno w niedługim czasie i nie za bardzo chcę zbierać dalek tylko kupić coś w tej cenie a później z ewentualną naprawą to sobie jakoś poradzę mam nadzieję 😛 No to nie masz 6 tys tylko w najlepszej opcji pod 5 tys. No chyba, że samo ogarniesz kompletny serwis amora, dampera, zawiechy i pewnie sztycy. Rowerów jest w cholerę obecnie do wyboru bo sporo ludków przechodzi jak piszą na elektryki więc idzie dostać nawet coś nieutyranego z Płaskopolski. Nie mniej nie zrozum mnie żle z tak małym i sztywnym budżetem to mi się zakup na szybko nie widzi. Żebyś się na minę nie wpakował a potem żałował bo cię koszty zjedzą i się okaże, że jednak nowy to był najlepszy wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeniacki Napisano 11 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Hej, dziękuję za odpowiedzi, 6k mam na teraz żeby jeździć po okolicy, do wyjazdu wakacyjnego spokojnie 2k z wypłaty odciagne i nie będzie problemu, a serwis sam ogarnę, silnik w A8 V8 rozebrałem i zrobiłem kapitalny remont to i tu chyba dam radę a jak nie to machnę serwis i faktycznie patrzę na rowery z mojej okolicy żeby nie jeździć po 300km za oglądaniem więc Poznań, warszawa, łódź, takie kółko i okolice po drodze z łodzi tak do 150km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia serwisu sam nie zrobisz jak nie będziesz miał do tego części na wymianę, a w większości przypadków mało który producent ma części do ramy po paru latach. Z amortyzatorami a zwłaszcza damperami też nie jest kolorowo. Jak ktoś nie dbał i nie robił serwisów regularnie to pod uszczelkami kurzowymi też lagi amora mogą być w fatalnym stanie. Jak nie masz kasy na nowy to pomyśl może o ratach, teraz wiele sklepów oferuje raty "zero" procent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.