Daeix Napisano 10 Kwietnia Udostępnij Napisano 10 Kwietnia Witam serdecznie. Mam nastepujace pytanie. Jedennz kabli haczy mi mocno o przod i chcialbym je zamienic miejscami. W sensie odpiac i przelozyc tak zeby kabel od przedniego hamulca byl nad tym kablem ze srebrem(chyba przerzutki?). Wiem, ze w hamulcach jest plyn bo sa hydrauliczne i pytanie jest czy moge to sam zrobic? Lub czy moge odpiac kabel od przerzutek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 10 Kwietnia Udostępnij Napisano 10 Kwietnia Po pierwsze przewód hydrauliczny a nie "kabel", po drugie linka i pancerz przerzutki a nie "kabel". Rozepniesz hydraulikę to będziesz musiał dolać oleju i odpowietrzyć hamulec, odkręcisz linkę to będziesz musiał wyregulować przerzutkę (i w zależności jak to masz tam poprowadzone to możesz potrzebować nowej linki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 10 Kwietnia Udostępnij Napisano 10 Kwietnia GRX, wie kierownica pewnie z barankiem. Tam nie mozna chyba odpiac linki (do przezutki), tylko ja przewlec. Wiec trzebaby wyciagnac cala i potem wlozyc. Najprosciej byloby rozpic hamulec, tylko jak napisau @Mihau_ trzebaby pewnie go odpowietrzc. A to trzeba "umic". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia To jest przedni hamulec? Jeżeli tak, to spraw może być dosyć prosta. Wystarczy odkręcić zacisk od widelca i przełożyć tak jak chcesz, potem przykręcić na nowo i wyregulować pozycję. Powinien spokojnie przejść między główką ramy a innymi przewodami. Jedynie trzeba uważać, żeby przypadkiem nie nacisnąć klamki i nie zacisnąć tłoczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seawolf688 Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia @zekker to faktycznie byłoby najłatwiej ale wydaje mi się po zdjęciu, że przewód wchodzi w widelec na górze i najpewniej wychodzi z widelca przy zacisku więc nie ma opcji i trzeba rozłączyć. Ja bym rozłączył przewód przy zacisku ale trzeba pamiętać o nowej oliwce i konieczności uzupełnienia płynu bo najpewniej trochę straci się przy tej operacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia (edytowane) @zekker przewód leci przez widelec, widać to na zdjęciu. Widzę że zawody który producent gorzej poprowadzi pancerze/ przewody trwają dalej. Jeżeli pancerze lecą wewnątrz ramy, to w zasadzie jesteś uziemiony. Najłatwiej będzie zdjąć owijkę i odpiąć od strony manetki. Tylko kup sobie linkę na zapas, bo istnieje bardzo duża szansa, że nie uda się użyć starej. Edytowane 11 Kwietnia przez Krypto.Szosowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia (edytowane) Nie mam doświadczenia z szosowymi, na moje górskie oko, to równie dobrze może lecieć z tyłu Jak już rozłączać, to chyba na tym widocznym łączniku. Nie wiem czy to ten sam typ, ale może film coś pomoże. Edytowane 11 Kwietnia przez zekker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia dokładnie jak wspomniał zekker, po to jest ten łącznik aby przy potrzebie np wyjęcia widelca z ramy tam rozpinać a nie przy zacisku czy klamce, przy zacisku rozpięcie pewnie by nic nie dało bez zdjęcia końcówek więc i nowe końcówki. Druga sprawa że wszyscy piszą autorowi że będzie musiał dolać płynu i odpowietrzyć ale nikt nie wspomniał że trzeba jeszcze mieć czym to zrobić. Jak widać autor ma o tym małe pojęcie więc szanse powodzenia też malutkie a pewnie nie chce sobie uziemić roweru gdy sezon się rozpoczął. Prosciej będzie pancerze przerzutki wyjąć z ramy i poprzekładać ale i tu można napotkać problemy w zależności jak są w środku poprowadzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia Po co wyjmować pancerz z ramy, jak może wypiąć z manetki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia @Krypto.Szosowiec a mozna? Juz bardzo nie pamietam, ale chyba trzeba przeciagnac cala linke zeby wypiac/zapiac w manetce. To sa klamkomanetki szosowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Kwietnia Udostępnij Napisano 11 Kwietnia (edytowane) Tak. Dlatego napisałem o zapasowej lince. Wyjęcie z ramy to jednak więcej roboty, a linka i tak pewnie pójdzie do śmietnika. Najszybciej jest użyć tej złączki na przewodzie hydraulicznym, no ale nie mam pewności czy nie trzeba będzie po tym odpowietrzać hamulca. Edytowane 11 Kwietnia przez Krypto.Szosowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daeix Napisano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia W dniu 11.04.2024 o 08:48, zekker napisał: Nie mam doświadczenia z szosowymi, na moje górskie oko, to równie dobrze może lecieć z tyłu Jak już rozłączać, to chyba na tym widocznym łączniku. Nie wiem czy to ten sam typ, ale może film coś pomoże. Zrobilem tak jak on. Nic nie odpowietrzalem i wszystko dziala jak dzialalo. 2 minuty roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.